SuC Arlanda

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: SuC Arlanda

Inläggav Teslaägare Surfaren » 12 okt 2017 15:53

Foluke skrev:
Surfaren skrev:Ja, Tesla verkar inte ha någon koppling till regnr i sin databas. I början när jag kom in med bilen försökte jag med regnr, men det gick inte. VIN behövs för att dom ska veta vad jag pratar om. Möjligt att det ändrats sedan dess, men jag är tveksam.

Visst söker de på regnummer!

Jasså, när började dom med det? Bra oavsett om dom kommit så långt. :)
Rabattkod, t-shirts mm: http://teslanerd.com
Användarvisningsbild
Surfaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 12 okt 2017 16:06

På flygplatsen i Edinburgh har dom en SuC vid flygplatsen, dock bara 2 uttag. Inga taxis där, men väl 2 X som laddade nu

Rättelse: 2 laddare, fyra uttag
Snik X60D Såld
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Köp en ny Tesla via min länk och få gratis SuC http://ts.la/stefan4169
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Foluke » 12 okt 2017 17:05

Surfaren skrev:
Foluke skrev:
Surfaren skrev:Ja, Tesla verkar inte ha någon koppling till regnr i sin databas. I början när jag kom in med bilen försökte jag med regnr, men det gick inte. VIN behövs för att dom ska veta vad jag pratar om. Möjligt att det ändrats sedan dess, men jag är tveksam.

Jag ringde för någon vecka sedan till SC och då frågade de efter registreringsnummer och fick all data om bilen direkt. En sådan koppling borde väl vara elementär!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Leo » 12 okt 2017 17:11

Är nog bara så att det är aningens enklare/snabbare för de att utgå från Vin-nr när de jobbar i sina datasystem. Då är de ju dessutom helt frikopplade från respektive lands registreringsnummer och kan söka rakt in i Teslas "databaser" direkt.

Självklart kan de även används registreringsnummer också men då behöver de antagligen ändå plocka fram Vin-nr för att leta vissa saker i vissa datasystem skulle jag tro.
X100D-17, MC vit, Svart Läder, Premium, AP2, 20", Drag
e-Golf-18, Alla assistanssystem
Reserverad Model 3
Tidigare P85-14 med AP1, Luft, Pano, Läder, Teknikpaket, 19", 3000mil
Tidigare 3st e-Golf, totalt 6000mil
Tidigare e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 12 okt 2017 18:45

När jag ringer behöver jag inte något alls, dom vet ändå vilken bil det är :lol:
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få fri Supercharging
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 12 okt 2017 22:34

Foluke skrev:
Surfaren skrev:
Foluke skrev:

Jag ringde för någon vecka sedan till SC och då frågade de efter registreringsnummer och fick all data om bilen direkt. En sådan koppling borde väl vara elementär!

Ja det vore konstigt om de inte kunde se regnummer. Men återigen så är ju frågan om de kan göra sökningar på vilka bilar som är taxi och inte direkt i sin databas... Svenska taxiskyltar är förvisso gula, men reg-numret har ju samma format som på privata bilar, samt leasingbilar osv (hjälper ju inte heller att se om det är ett företag som står som ägare).
Röd X75D samt en vit sommarfossil-cab. Snart även en S75D.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav LarsL » 13 okt 2017 07:06

Upplägget borde inte vara svårare än att du kan välja mellan att få ladda på Arlanda eller i Upplands Väsby och Uppsala. Laddaren kan ju identifiera din bil så de kan alltså välja att spärra dig på Arlanda tills du gått med på villkoren och då är du spärrad på de andra laddarna istället... inte rocket-sience direkt.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Teslaägare Svenssons » 13 okt 2017 07:15

Tesla vill nog införa att elen på Arlanda-laddaren kostar också, den ska ju inte vara öppen för alla så konstigt om taxibilar skall få en specialstation som bara de får ladda gratis på.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav JFAH » 13 okt 2017 08:24

Tesla kör ju inte med specialregler, så taxi bilarna följer väl samma regler som övriga bilar.
JFAH

Inläggav Teslaägare beef » 13 okt 2017 09:09

Vänligen någon, ta ett par bilder. :)
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S