Nokian WR A4

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5171
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Nokian WR A4

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jag vet att det är några här som kör på Nokian WR A4 på era Model S, och undrar hur ni har upplevt dessa.

Jag behöver köpa nya vinterdäck till denna säsongen och funderar starkt på dessa Nokian efter mina tidigare goda erfarenheter av Nokian WR på andra bilar jag haft. De har varit extremt tysta och stabila även i högre temperaturer och farter.

Har hittills kört på Pirelli SottoZero Serie 2 med Teslan. Dessa funkar väldigt bra men har fått för mig att Nokian WR ska vara strået vassare.

Någon med erfarenhet?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Nokian WR A4

Inlägg av e5m1r »

Ingen erfarenhet av dem men kan säga att Michelin funkar prima trots RWD på vår bil
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nokian WR A4

Inlägg av jpetters »

Jag har köpt en uppsättning WR A4 19" men slänger inte på dem förrän om ett par veckor. Jag kan återkomma med en första feedback av hur de känns vid "höstväder". Erfarenhet av hur de beter sig i riktigt vinterväglag lär ta ett par månader till.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5171
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nokian WR A4

Inlägg av Nicke Nyfiken »

jpetters skrev:
Jag har köpt en uppsättning WR A4 19" men slänger inte på dem förrän om ett par veckor. Jag kan återkomma med en första feedback av hur de känns vid "höstväder". Erfarenhet av hur de beter sig i riktigt vinterväglag lär ta ett par månader till.
Låter bra.

Det är flera månader kvar tills vintern kommer till Skåne (om den över huvud taget kommer hit) så du hinner nog köra en hel del innan det är dax för mig att bestämma mig.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Nokian WR A4

Inlägg av GiGurra »

Har tänkt köpa likadana däck själv, och höra om någon däckfirma kan montera av/på dem på standardfälgarna... Får väl se om dom är villiga :).
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Nokian WR A4

Inlägg av tehjimos »

har provat Nokian Hakka R2 och Hakka 8.. både får toppenbetyg. Hakka 8 är otroligt bra när det blir blankis ute men dom 2 ggrna om året så kan man ta det piano.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5171
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nokian WR A4

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Hakka 8 och R2 är ointressanta för mig som kör 99,9% på halkfria vägar i temperaturer runt 5-10 plusgrader.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar