Dreamcase

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Nu har jag beställt en "dreamcase" till min Model S. Ska bli intressant att testsova när jag får den levererad.
Har sovit mycket i Teslan tidigare men det är lite bökigt att få det plant samt fylla ut hålrummet mellan främre passagerarstolen och "sängen".
Denna produkt verkar smidigt om än rätt dyr.
https://dreamcase.eu/
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Tezzla
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 nov 2014 23:26
Ort: Nacka

Re: Dreamcase

Inlägg av Tezzla »

Ser ju både coolt och mysigt ut, om än lite dyrt jämfört med en madrass och lite kuddar och täcken...
Du får rapportera hur den är.
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Japp!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Dreamcase

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Funkar den på bilar med nyare baksäte också?
Både bilder och video är på det gamla ryggstödet som fälldes nästan plant. Det hade inte alls lika stor höjdskillnaden som det blev när det "nya" ryggstödet kom hösten -14.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Bra fråga. Jag har en 2016. I värsta fall har jag en till salu om ett par veckor :?
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dreamcase

Inlägg av Bjelke »

Ser fram emot en liten recension :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Fick detta mejlsvar från DreamCase.
"Sorry about the late reply, i’ve been out travelling today. The DreamCase works with early and late Model S vehicles and addresses the concerns you’ve raised i.e. it levels out the height difference between the trunk and downfolded rear seats.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Dreamcase

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Pro-Z skrev:
Fick detta mejlsvar från DreamCase.
"Sorry about the late reply, i’ve been out travelling today. The DreamCase works with early and late Model S vehicles and addresses the concerns you’ve raised i.e. it levels out the height difference between the trunk and downfolded rear seats.
Va bra!

Sorry om jag gjorde dig orolig. Det var i all välmening, för det hade varit ganska surt att upptäcka en sådan sak när man står och ska använda grejerna.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Tacksam för det. Ja men precis!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Dreamcase

Inlägg av Pro-Z »

Här i veckan fick jag min "Dreamcase"!

Har idag testat att veckla ut sängen. Riktigt smidigt!

Förut använde jag mig av upp-och-ned vända hinkar och täcken framför dom nedfällda sätena för att få det jämnt fram till framstolarna. La även upp en massa täcken i bagageutrymmet för att få det jämnt. Trots detta så blev sovpositionen lite vinklad så ofta försökte jag parkera i något nedförslut för att få sängen horisontell.

Med Dreamcase så fyller man upp bagageutrymmet med väskan -> vecklar ut madrassen och i änden av madrassen så har dom en skiva som man viker ut 45grader som stöd ner mot golvet där man normalt har fötterna som passagerare bak ->ut med sängkläder som vanligt och klart!
Med Dreamcase blir bädden horisontell. Dock blir det lite tvärt emot mot tidigare. Översidan på lådan hamnar 3-4cm över övergången till sätena men framtill på sätena bli som en rak linje mot lådan. Detta märker man trots allt väldigt lite efter att madrassen är utveklad. Kanske för att bäckenet ligger mot lådan och överkroppen anligger mer framtill på sätena så att det ändå känns plant. På längre resor kommer jag nog ändå lägga en filt under madrassen där i väcket för att få det helt perfekt.

Ska prova att sova i bilen i December på min Spanienresa så då kan jag lämna en utförligare recension. Men första intrycket är mycket gott!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Skriv svar