Tid ifrån Holland till Sverige

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Prinsen
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 sep 2017 22:55

Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av Prinsen »

Är det någon som vet hur lång tid man bör räkna med ifrån den anländer till Holland tills den är i Sverige och redo för utlämning? :geek:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av Svenssons »

Kan nog variera rätt mycket. På min tråd har jag tidpunkter för alla steg i min beställning från reservation, VIN-nummer, tillverkning, transport, leverans mm men det är för en tidig Model X och inte alls representativt för idag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av e5m1r »

Lite grovt
4v tillverkning
4v till eu
4v till leverans
Sen är verkligheten annorlunda och det som står på my tesla är emellanåt inte aktuell info
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Prinsen
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 sep 2017 22:55

Re: Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av Prinsen »

Fick den 23/9 att den anlände till Tillburg och Att den skulle lev sep-okt. Hoppas går ju. Är det båt eller bil ifrån Holland ?
Senast redigerad av Prinsen, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av bylund »

Både lastbil hela vägen och båt verkar förekomma. För finare kvartalsrapport lär de göra allt de kan för att hinna leverera innan september är slut, om det är möjligt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Prinsen
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 sep 2017 22:55

Re: Tid ifrån Holland till Sverige

Inlägg av Prinsen »

Galet att man hoppas på att inte hinna få den i sep. Då vet man det går i 120 på grusväg för att hinna till Gbg. Man hör många som hämtat ut grusiga och repade bilar. Förstår inte ens hur det kan gå till att bilen repas på väg till SC ? :shock:
Skriv svar