Adaptiv farthållare och Lane assist i grundutförandet?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Adaptiv farthållare och Lane assist i grundutförandet?

Inlägg av bylund »

Nicke Nyfiken skrev:
Jag har en dotter som snart ska börja övningsköra. Och hon har flera gånger sagt att hon gärna övningskör i en Tesla, också har hon tittat på mig.

No way!!! Inte min bil. :|

Enklas vore kanske att skaffa en radioflyer till henne. :lol: :lol: :lol:
Du menar såklart att du vill henne väl, och hon måste övningsköra med den fossilbil med växellåda så att hon inte får begränsat körkort? Och då är ju Teslan inte ett alternativ.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5310
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Adaptiv farthållare och Lane assist i grundutförandet?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag har en dotter som snart ska börja övningsköra. Och hon har flera gånger sagt att hon gärna övningskör i en Tesla, också har hon tittat på mig.

No way!!! Inte min bil. :|

Enklas vore kanske att skaffa en radioflyer till henne. :lol: :lol: :lol:
Du menar såklart att du vill henne väl, och hon måste övningsköra med den fossilbil med växellåda så att hon inte får begränsat körkort? Och då är ju Teslan inte ett alternativ.
Precis så har jag lagt fram det. Problemet är att hon har ett oslagbart argument emot det jag säger.

-Varför skulle jag någonsin köra något annat än elbil?

Kan inte annat än tycka att det är klokt att nästa generation resonerar så. Och det skulle inte förvåna mig om hon aldrig någonsin kommer att köra en fossilare efter hon fått körkort. :)
Model Y P
Model S P
Model S P
Uppsala-bo
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 sep 2017 06:51

Re: Adaptiv farthållare och Lane assist i grundutförandet?

Inlägg av Uppsala-bo »

En kompletterande fråga - om jag inte väljer den utökade autopiloten, missar jag då någon säkerhetsfunktion, förutom de assisterande systemen med filhållning och smart autopilot?
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Adaptiv farthållare och Lane assist i grundutförandet?

Inlägg av OlleBack »

Uppsala-bo skrev:
En kompletterande fråga - om jag inte väljer den utökade autopiloten, missar jag då någon säkerhetsfunktion, förutom de assisterande systemen med filhållning och smart autopilot?
Nej de ska vara standard :)
Skriv svar