Autopilot, konstant tjat om att hålla i ratten

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Autopilot, konstant tjat om att hålla i ratten

Inlägg av Wir »

Autopiloten på min bil verkar ha fått fnatt. Den säger till mig att hålla i ratten konstant. Så fort jag kopplar på den säger den att jag ska hålla i ratten. Gör det och varningen försvinner. Direkt efter ploppar den upp igen. Så håller den på hela tiden nu.

Har parkerat och haft bilen avstängd men den fortsätter tjata konstant. Det är vägar där jag har kört med autopilot utan problem tidigare, så det måste vara något knas med autopiloten.

Jag har nyligen tvättat bilen, autopiloten fungerade dock bra efter det tills den plötsligt inte gjorde det längre. :P

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 980
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Autopilot, konstant tjat om att hålla i ratten

Inlägg av Generalbogge »

Jag hade samma sak för ett par veckor sedan. Den fick fnatt på något sätt, och tjatade hela tiden. Det var på väg hem, och jag hade inte så många kilometer kvar så jag tyckte mest det var komiskt. Tror inte att jag körde mer den dagen, och nästa gång jag använde AP, så fungerade den som vanligt igen.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Autopilot, konstant tjat om att hålla i ratten

Inlägg av Wir »

Var ut och testade igen och nu fungerade den som vanligt. Så var väl något tillfälligt fel för mig också.

Borstade bort lite runt kameran, vet inte om det kan ha varit något skräp som hamnat ivägen där.

La upp ett väldigt suddigt klipp på hur den betedde sig.

Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Autopilot, konstant tjat om att hålla i ratten

Inlägg av Wir »

Råkade ut för samma sak idag igen. Testade starta om utan skillnad.

Var så värdelöst att köra utan autopilot så till slut höll jag i ratten hela tiden och körde så i några minuter, efter det slutade den tjata hela tiden. Så kanske är att dom har lagt in det med flit.

Inte så skoj att "hålla i ratten" på en raksträcka dock eftersom den känner av att man håller i ratten genom att man håller emot.

Trodde först att det var något fel på datorn i min bil eftersom den startade med svarta skärmen när jag klev in i bilen på morgonen (som en omstart). Sen gjorde den likadant vid första stoppet på en rastplats (svart skärm/omstart).

Gillar inte när saker startar om av sig själv, brukar inte vara ett bra tecken. Svårt att veta vad som är normalt och vad som är fel när man inte kört Tesla tidigare.
Model S 90D -17
Skriv svar