Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av apkungen »

I Tyskland verkar nypris på teslor ligga typ 150k under de svenska eller något sådant. Skulle man kunna låta ett leasingbolag och bilfirma ta in en sån och sen leasa den?
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av StefL »

apkungen skrev:
I Tyskland verkar nypris på teslor ligga typ 150k under de svenska eller något sådant. Skulle man kunna låta ett leasingbolag och bilfirma ta in en sån och sen leasa den?
Kom ihåg att åtminstone en del av prisskillnaden beror på lägre moms i Tyskland. Och i Sverige tillkommer även en kostnad för vagnskadegarantin. Så skillnaden är förmodligen inte så stor som man kan lockas att tro.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av oscfor »

Leasingbolagen tar inte i dem med tång utan att du får en bilfirma som importerar den först. Men som skrivits tidigare, det är inte så stor skillnad.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av kangru »

Kolla alla options också, det skilde en del innan på vad som ingick för att startpistol skulle landa under en viss gräns.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av bylund »

kangru skrev:
Kolla alla options också, det skilde en del innan på vad som ingick för att startpistol skulle landa under en viss gräns.
Jäpp, startpistol ingår inte i Tyskland.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av Nicke Nyfiken »

bylund skrev:
kangru skrev:
Kolla alla options också, det skilde en del innan på vad som ingick för att startpistol skulle landa under en viss gräns.
Jäpp, startpistol ingår inte i Tyskland.
Men det ingår vid köp i Sverige, eller?

(Jag köpte begagnat så jag har dålig koll på sånt)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Leasa en ny model s som tagits in från Tyskland

Inlägg av apkungen »

Momsskillnaden är väl bara på 4 procent?

Startpistol?

Skiljer faktiskt 207tkr nu när jag kollar lite närmre. Eller 180tkr med svensk moms. Hur mycket kan en vagnskadegaranti vara värd? 20tkr? Ändå 160k billigare.

I Tyskland har de tagit ut 8000 eur och lagt det som en tillval som inte går att inte välja och som redan ingår i grundpriset på 73k eur.
Skriv svar