Tesla räddar ännu ett liv!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla räddar ännu ett liv!

Inlägg av e5m1r »

Även vanlig bil klarar sig bra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Tesla räddar ännu ett liv!

Inlägg av Jocce »

Foluke skrev:
Jag ställer frågan hur man känner sig inför att uppleva en olycka som den som beskrivs. Vill jag sitta i Teslan eller hellre i annan bil? Personligen byter jag inte Teslan mot något som klassas som personbil.
Igen, skulle aldrig vilja vara med om samma eller ens i närheten av liknande.
Men jag tror inte att Teslan har en mekanisk/fysisk säkerhet som är bättre än någon annan modern bil, i motsvarande storlek.

Hade en S90 både rullat, voltat, exploderat och blivit en konservburk? Eller hade motsvarande sak hänt?

Sen att / om bilen går att köra därifrån eller inte, det handlar nog mest om att lastbilen träffar på rätt/fel ställe osv snarare än om bilen egentligen är bra.
Räcker med en "felträff" på valfritt hjul så knäcker man något i upphängningen.


Igen, jag vill inte "racka ner" på varken upplevelsen eller Teslan, eller Elon, MEN jag är av uppfattningen att säkerheten i Teslan är bra, och då i par med andra moderna bilar!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14509
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tesla räddar ännu ett liv!

Inlägg av taliz »

Som tidigare sagts så är det oftast inte särskilt allvarligt att bli "föst" av en lastbil.
Exempel

Finns massvis med liknande på youtube och andra siter, en inte helt ovanlig olycka.
Man kör ju åt samma håll, i nästan samma hastighet, dvs krockvåldet blir minimalt.

Med det sagt så lär det givetvis inte vara en särskilt behaglig upplevelse...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar