Ny S interiör Q1?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Ny S interiör Q1?

Inlägg av Zalman3 »

Model3 owners club spekulerar i att model S får en helt ny interiör Q1 2018.

Vilket vore på tiden. De har ju anställt tex duktigt Volvo folk senaste tiden för att lösa detta.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19560
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Bjelke »

Gissar/tror/hoppas /antar dom bara eller finns det något "rykte" eller nåt som tyder på det?
Det vore nog på tiden iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3284
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Niklas Z »

Det skulle vara trevligt med ett interiöralternativ där inte bara säten och delar av dörrsidorna har ljus färg, utan större delen av interiören, inklusive golvet.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av vigge50 »

Niklas Z skrev:
Det skulle vara trevligt med ett interiöralternativ där inte bara säten och delar av dörrsidorna har ljus färg, utan större delen av interiören, inklusive golvet.
Så är det med nya Cream, både golv, centerkonsol mm är ljust.

I denna långa tråden så snackas det om att en uppdatering borde ske och minst en påstår att han fått inside information om att en större uppdatering av Model S är på väg Q2 men det ska såklart tas med en nypa salt även om det låter rimligt och behövs.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ent.94995/
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3284
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Niklas Z »

vigge50 skrev:
Niklas Z skrev:
Det skulle vara trevligt med ett interiöralternativ där inte bara säten och delar av dörrsidorna har ljus färg, utan större delen av interiören, inklusive golvet.
Så är det med nya Cream, både golv, centerkonsol mm är ljust.
Ja, det har du rätt i. Det alternativet går ganska långt i den riktning jag vill. Men är det inte så att t ex baksidorna på framstolarna är svarta i det alternativet. De skulle gärna fått vara créme-färgade också. Men det spelar i och för sig inte så stor roll för mig, eftersom jag nästan aldrig sitter i baksätet.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Smutt »

Men är det inte dags för ett nytt golv som ger plats åt dom nya cellerna samt Drag :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

HUD och AP3... snart dags att byta upp sig. :)
Verdi

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Verdi »

Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av MaLund13 »

Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Japp. Så fort uppdateringarna är redo sätts de i produktion
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av e5m1r »

Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Jepp
Ibland är det tom så att det ör ägarna som upptäcker ändringar Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av bylund »

AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Som Tesla-ägare får man räkna med att det då och då kommer något nytt. Man kan hoppas att det är något som man själv har nytta av så som t.ex. mjukvaruuppdatering. Tesla kör inte med årsmodeller så att det är ett år mellan uppdateringarna. Det är snarare 1 vecka mellan uppdateringar, förändringar görs kontinuerligt. De flesta ändringar syns nog inte för dagliga förare men ibland kommer större saker så som AP, dubbla motorer, ändrade interiörer, mindre frunk, luftfilter, centerkonsol, förändrade stolar och så vidare.

Listan är lång...
https://sites.google.com/site/teslamoto ... ns-by-year
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av vigge50 »

Svenssons skrev:
Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Som Tesla-ägare får man räkna med att det då och då kommer något nytt. Man kan hoppas att det är något som man själv har nytta av så som t.ex. mjukvaruuppdatering. Tesla kör inte med årsmodeller så att det är ett år mellan uppdateringarna. Det är snarare 1 vecka mellan uppdateringar, förändringar görs kontinuerligt. De flesta ändringar syns nog inte för dagliga förare men ibland kommer större saker så som AP, dubbla motorer, ändrade interiörer, mindre frunk, luftfilter, centerkonsol, förändrade stolar och så vidare.

Listan är lång...
https://sites.google.com/site/teslamoto ... ns-by-year
Och där finns bara några av alla ändringar som gjorts i år.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Kilowatt »

bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Ja precis, det var helt fantastiskt ju! Att få en sån funktion gratis och som en present helt plötsligt var ett uppvaknande!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av AnteF »

Kommer det interiöruppgradering till X så kan man bli sugen på att byta till en sådan. Hoppas det kommer någon rejäl uppdatering inom kort.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Henrik Torphammar »

Smutt skrev:
Men är det inte dags för ett nytt golv som ger plats åt dom nya cellerna samt Drag :D
De nya cellerna behöver inte nytt golv. Men det kanske var mer av en retorisk fråga. Tror svaret på det är att även om cellerna får plats så kommer de inte till S/X pga dess tekniska spec.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Henrik Torphammar »

bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Machris »

Kommer att vara 3D-printer i frunken så att man får reservdelar direktutskrivna. Bra för oss som har långt till SC ;)
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Med Tesla är det ett lotteri. Du vet inte vad du beställt och fått förrän du haft och sålt bilen...

Vissa saker dyker bara upp, såväl hårdvara mellan din beställning och leverans som mjukvara under hela tiden som du har bilen.

Vissa saker lovar dom, och så kommer det några veckor, månader eller år för sent.

Vissa saker lovar dom och så får du det inte alls.

Vissa saker lovar dom, men skarvar lite med siffrorna - från att salta antalet hästkrafter till mer än vad huvudsäkringen orkar till "vadå? vi mäter 0-100 med flygande start på performance-modellen för att kunna tangera McLaren F1 med den. De andra bilarna mäter vi med stående start".

Tesla är usla i sin kommunikation och dekadensen börjar smitta av sig på resten av organisationen - slutat svara i telefon osv.

Än så länge kommer dom undan med det, för det är i särklass världens bästa bil.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Lessmog »

Jag har undrat i mitt stilla sinne om det inte vankas en ny (inre?) facelift på S & X rätt snart. Om fjorton dar ska långtradaren avtäckas, och något annat. Det sägs att inga inventariebilar finns att köpa just nu (i USA i a f). Rekommendationskampanjen är avslutad (tillfälligt?).

En del spår i teblad eller kaffesump, andra i gäddrens eller rönnbär. Qué serà, serà, sörru. 8-)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Svenssons »

Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Svenssons skrev:
Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
Jag väntar på easter-egget som löper linan ut... välj en bilmodell och få hela upplevelsen, ljud, prestanda, ryckning vid växlingar osv
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Tars »

dstr skrev:
Svenssons skrev:
Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
Jag väntar på easter-egget som löper linan ut... välj en bilmodell och få hela upplevelsen, ljud, prestanda, ryckning vid växlingar osv
Ryckning? Du tänkte att tesla kommer med en vxl?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Tars skrev:
Ryckning? Du tänkte att tesla kommer med en vxl?
Titta noga på bilden i inlägget jag citerade.

Möjligheten att få uppleva tex en Saab V4 är ju "bara några rader kod".
Verdi

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Verdi »

Har en hyrbil några dagar nu. En BMW 430i Gran Coupe. Hemskt. Verkligen hemskt. Oändligt lagg när man gasar. Känner mig handikappad.
Skriv svar