Ny S interiör Q1?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Svenssons »

Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Svenssons skrev:
Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
Jag väntar på easter-egget som löper linan ut... välj en bilmodell och få hela upplevelsen, ljud, prestanda, ryckning vid växlingar osv
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Tars »

dstr skrev:
Svenssons skrev:
Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Jag har ju föreslagit att det ska komma mods till instrumentpanelen så man kan välja att andra bilars panel...

Exempel:
Tesla-Amazon.jpg
Jag väntar på easter-egget som löper linan ut... välj en bilmodell och få hela upplevelsen, ljud, prestanda, ryckning vid växlingar osv
Ryckning? Du tänkte att tesla kommer med en vxl?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Tars skrev:
Ryckning? Du tänkte att tesla kommer med en vxl?
Titta noga på bilden i inlägget jag citerade.

Möjligheten att få uppleva tex en Saab V4 är ju "bara några rader kod".
Verdi

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Verdi »

Har en hyrbil några dagar nu. En BMW 430i Gran Coupe. Hemskt. Verkligen hemskt. Oändligt lagg när man gasar. Känner mig handikappad.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
Har en hyrbil några dagar nu. En BMW 430i Gran Coupe. Hemskt. Verkligen hemskt. Oändligt lagg när man gasar. Känner mig handikappad.
Ja, det kan vara lite farligt att i påskägg härma egenskaper för avgasbilar. Tänk när du står i en korsning och ska köra ut. Med en Tesla bestämmer du själv exakt när du ska köra ut och hur snabbt. Med en avgasbil så måste du först förbereda bilen genom att lägga i rätt växel, fixa dragläge och sedan trycka på gasen. Då kommer först ingenting hända... Efter ett tag så tar bilen dock ett skutt och då kanske det tagit så lång tid så att en annan bil har hunnit komma...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av pegs »

MaLund13 skrev:
Verdi skrev:
Kommer alla Teslas uppdateringar på bilen som en överraskning? Nya modeller brukar ju göras offentliga ett tag innan de kommer. Ingen som köper t ex en Mercedes E-klass behöver ju undra om det kommer nåt helt nytt veckan efter.
Japp. Så fort uppdateringarna är redo sätts de i produktion
Ibland ett tag innan dom är redo... Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Verdi skrev:
Har en hyrbil några dagar nu. En BMW 430i Gran Coupe. Hemskt. Verkligen hemskt. Oändligt lagg när man gasar. Känner mig handikappad.
Ja, det kan vara lite farligt att i påskägg härma egenskaper för avgasbilar. Tänk när du står i en korsning och ska köra ut. Med en Tesla bestämmer du själv exakt när du ska köra ut och hur snabbt. Med en avgasbil så måste du först förbereda bilen genom att lägga i rätt växel, fixa dragläge och sedan trycka på gasen. Då kommer först ingenting hända... Efter ett tag så tar bilen dock ett skutt och då kanske det tagit så lång tid så att en annan bil har hunnit komma...
Haha... ja, jag har tvingats köra en Volvodiesel i nästan 4 veckor när min Zoe stod på verkstan. Det var verkligen en deprimerande upplevelse. Det var också nära att smälla några gånger när jag glömde bort att jag inte körde elbil. Det är verkligen usla prestanda på fossiler, även jämfört med en av marknadens motorsvagaste elbilar!

Men sen känslan när jag fick sätta mig i min egen bil igen och bara njuta! Folk som är ängsliga och inte vågar byta till eldrift fattar inte vad de går miste om!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Verdi skrev:
Har en hyrbil några dagar nu. En BMW 430i Gran Coupe. Hemskt. Verkligen hemskt. Oändligt lagg när man gasar. Känner mig handikappad.
Ja, det kan vara lite farligt att i påskägg härma egenskaper för avgasbilar. Tänk när du står i en korsning och ska köra ut. Med en Tesla bestämmer du själv exakt när du ska köra ut och hur snabbt. Med en avgasbil så måste du först förbereda bilen genom att lägga i rätt växel, fixa dragläge och sedan trycka på gasen. Då kommer först ingenting hända... Efter ett tag så tar bilen dock ett skutt och då kanske det tagit så lång tid så att en annan bil har hunnit komma...
...Folk som är ängsliga och inte vågar byta till eldrift fattar inte vad de går miste om!
Exakt!
Undrar hur många som helt frivilligt gått tillbaks till fossilt efter eldrivet...? Och som sedan inte saknat själva eldriften...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Zalman3 »

Här är klippet de pratar om de nyheter S får Q1.
Man pratar om
"interior refresh" "new computer system"

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av dstr »

Zalman3 skrev:
Här är klippet de pratar om de nyheter S får Q1.
Man pratar om
"interior refresh" "new computer system"

Det skulle ju bli Intel på interna datorn.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Zalman3 »

Mer snack om nya interiören.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Breeze »

Henrik Torphammar skrev:
bylund skrev:
AP1 smögs ut så. I oktober 2014 började folk i USA se att det satt radar och kamera på bilarna som levererades. Senare i oktober lanserades autopiloten. Själv fick jag autopilot utan att ha vetat något om det när jag beställde.
Vi håller tummarna för ny interiör via OTA. :roll: :lol: :lol:
Va? Har du en Tesla?
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av ezitsuj »

Högst intressant! Min bil kommer nån gång i slutet av mars / början på april , så frågan är ju om man får detta då...
Vore ju väääldigt snopet att få en en "gammal" bil precis vid fel brytpunkt. Då lär det bli att avbeställa och och beställa igen med 30k som förlust....
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av mati »

ezitsuj skrev:
Högst intressant! Min bil kommer nån gång i slutet av mars / början på april , så frågan är ju om man får detta då...
Vore ju väääldigt snopet att få en en "gammal" bil precis vid fel brytpunkt. Då lär det bli att avbeställa och och beställa igen med 30k som förlust....
I princip får man alltid en gammal bil när man beställer en ny Tesla. Den bilen man får byggs garanterat inte längre i det utförandet. Ibland handlar det om småsaker, ibland är det rejäla förändringar. Så är det bara. Men ändringarna behöver inte nödvändigtvis vara till det bättre. Jag skulle inte avbeställa om du inte har andra skäl att göra det, t ex att du vill ha ett större batteri eller en X istället för en S eller så.
Förra året i oktober avbeställde folk sina bilar eftersom de ville ha en AP2-bil, som skulle bli sååååå mycket bättre. Jag kan tänka mig att det finns en eller annan som ångrar det beslutet idag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av ezitsuj »

mati skrev:
ezitsuj skrev:
Högst intressant! Min bil kommer nån gång i slutet av mars / början på april , så frågan är ju om man får detta då...
Vore ju väääldigt snopet att få en en "gammal" bil precis vid fel brytpunkt. Då lär det bli att avbeställa och och beställa igen med 30k som förlust....
I princip får man alltid en gammal bil när man beställer en ny Tesla. Den bilen man får byggs garanterat inte längre i det utförandet. Ibland handlar det om småsaker, ibland är det rejäla förändringar. Så är det bara. Men ändringarna behöver inte nödvändigtvis vara till det bättre. Jag skulle inte avbeställa om du inte har andra skäl att göra det, t ex att du vill ha ett större batteri eller en X istället för en S eller så.
Förra året i oktober avbeställde folk sina bilar eftersom de ville ha en AP2-bil, som skulle bli sååååå mycket bättre. Jag kan tänka mig att det finns en eller annan som ångrar det beslutet idag.
Håller med, men i detta fall så är det ju inredningen som är mitt "enda" problem med Tesla. Har kört fullsmetade Audi's i många år och (i mitt tycke) är Tesla rätt långt efter den där känslan av en om ombonad inredning, så om detta ändras till det bättre nu skulle det störa mig till vansinne om jag fick den gamla inredningen...

Vidare tyckte jag touchskärmen var laggig på testbilen jag lånade, ljusår från vilket Android / ios-platta som helst , så om det uppdateras till det bättre så är det ännu värre.

Nåja, om ryktet stämmer så kan man ju hoppas att jag får en uppdaterad bil :)
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10325
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Legato »

ezitsuj skrev:
mati skrev:
ezitsuj skrev:
Högst intressant! Min bil kommer nån gång i slutet av mars / början på april , så frågan är ju om man får detta då...
Vore ju väääldigt snopet att få en en "gammal" bil precis vid fel brytpunkt. Då lär det bli att avbeställa och och beställa igen med 30k som förlust....
I princip får man alltid en gammal bil när man beställer en ny Tesla. Den bilen man får byggs garanterat inte längre i det utförandet. Ibland handlar det om småsaker, ibland är det rejäla förändringar. Så är det bara. Men ändringarna behöver inte nödvändigtvis vara till det bättre. Jag skulle inte avbeställa om du inte har andra skäl att göra det, t ex att du vill ha ett större batteri eller en X istället för en S eller så.
Förra året i oktober avbeställde folk sina bilar eftersom de ville ha en AP2-bil, som skulle bli sååååå mycket bättre. Jag kan tänka mig att det finns en eller annan som ångrar det beslutet idag.
Håller med, men i detta fall så är det ju inredningen som är mitt "enda" problem med Tesla. Har kört fullsmetade Audi's i många år och (i mitt tycke) är Tesla rätt långt efter den där känslan av en om ombonad inredning, så om detta ändras till det bättre nu skulle det störa mig till vansinne om jag fick den gamla inredningen...

Vidare tyckte jag touchskärmen var laggig på testbilen jag lånade, ljusår från vilket Android / ios-platta som helst , så om det uppdateras till det bättre så är det ännu värre.

Nåja, om ryktet stämmer så kan man ju hoppas att jag får en uppdaterad bil :)
Ang skärmen håller jag med om att det vore skönt med snabbare processor (även om Teslas är snabbare än det mesta annat på bilfronten).

"Ombonad" inredning tror jag aldrig det blir i en Tesla (vilket jag verkligen uppskattar). Tror det alltid kommer vara minimalistiskt och funktionellt. Tror en ny inredning snarare blir ännu mer minimalistisk i linje med hur Model 3 ser ut inuti.

Är för övrigt väldigt positivt överraskad av kvalitetskänslan i min nya S. Klart "solidare" känsla än den BMW 330e 2017 jag sålde. X:en har många andra fördelar men kvalitetskänslan är högre i min S.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av HelectriC »

Jag har svårt att tänka mig att man får en helt annan inredning, tex mer lik Model 3 eller semi om man beställt en bil enligt nuvarande form. Det känns som lite för stor ändring till en lagd beställning.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av EnTraktor »

Innan man börjar diskutera vilken inredning man kommer få i sin beställda bil så är det värt att notera att Tesla ej presenterat någon ny interiör. Allt snack om ny interiör är rena spekulationer. I augusti 2017 spekulerades det om massa uppgraderingar i bilar som byggs bl.a. snabbare dator/skärm och nya strålkastare, vilket senare visade sig vara felaktigt.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Smutt »

Jag tror nåt nytt kommer som är 1 år försenat pga när dom tog bort fri SUC för ett år sedan måste dom trott nåt annat som skulle lyfta försäljningen men istället blev det fri SUC för ägare 1 så nu kommer säkert nåt men jag tror mer på ny bottenplata med nya celler och dragkrok än ny inredning i S men inte X låter märkligt
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av improwise »

Är det inte rimligt att tro att allt fokus ligger på Model 3 nu och dess tillverkning och att S och X får lite tid annat än det man så att sägs får på köpet från Model 3?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av vigge50 »

Nu ska liknande uttalande alltid ta med en stor nypa salt men en av de som tidigare skrev på TMC att han hade fått inside info om en uppdatering skulle komma Q2 att den ska vara framskjuten till nästa år. Om källan är opålitlig eller om Model 3 produktionen tar för mycket personal för att uppdatera produktionslinorna för Model S och X kan bara spekuleras.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2514125/

Att Tesla nyligen har uppdaterat bilderna på sin hemsida för Model S(på tiden då next gen säten visades) tyder ju knappast på att en uppdatering är på väg även om det kan vara för vilseledning.
Verdi

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Verdi »

vigge50 skrev:
Nu ska liknande uttalande alltid ta med en stor nypa salt men en av de som tidigare skrev på TMC att han hade fått inside info om en uppdatering skulle komma Q2 att den ska vara framskjuten till nästa år. Om källan är opålitlig eller om Model 3 produktionen tar för mycket personal för att uppdatera produktionslinorna för Model S och X kan bara spekuleras.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2514125/

Att Tesla nyligen har uppdaterat bilderna på sin hemsida för Model S(på tiden då next gen säten visades) tyder ju knappast på att en uppdatering är på väg även om det kan vara för vilseledning.
Varför skulle det egentligen komma en helt ny interiör till en gammal modell? Jag tror de sparar det för en helt ny generation av Model S som borde komma om 2-4 år.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av Smutt »

Verdi skrev:
vigge50 skrev:
Nu ska liknande uttalande alltid ta med en stor nypa salt men en av de som tidigare skrev på TMC att han hade fått inside info om en uppdatering skulle komma Q2 att den ska vara framskjuten till nästa år. Om källan är opålitlig eller om Model 3 produktionen tar för mycket personal för att uppdatera produktionslinorna för Model S och X kan bara spekuleras.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2514125/

Att Tesla nyligen har uppdaterat bilderna på sin hemsida för Model S(på tiden då next gen säten visades) tyder ju knappast på att en uppdatering är på väg även om det kan vara för vilseledning.
Varför skulle det egentligen komma en helt ny interiör till en gammal modell? Jag tror de sparar det för en helt ny generation av Model S som borde komma om 2-4 år.
Jag tror nånting kommer som är försenat 1år hela fri laddning för ägaren känns som en nödlösning när det som skulle höja försäljningen våren 2017 blev försenat 1år
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Ny S interiör Q1?

Inlägg av vigge50 »

Bör tas med nypa salt men delar det här ändå.
Well I checked with my source after the rumor mill started up yesterday and sadly due to production problems with the 3 the revamp of the S has indeed been pushed back to late 2018 or early 2019. On the plus side along with the other interior and exterior changes discussed They will also be going to the 2170 packs and 3 type motors. The interior will sport a curved dash ( touch screen?) and a mono vent like the 3. Now if I drop the money on P100D in a year how can I afford a roadster in two? All these first world problems
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2517283/
Skriv svar