Borttappad nyckel :-(

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Remuz »

Jag fick pris på 110 dollar en gång, men det var ett tag sedan. Svenska priser fick jag inte.

Fick min nyckel bytt av SC när dom grejade mina dörrar. Jag har just nu tre nycklar, varav en inte verkar funka.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Kriper »

Inte för att hjälper dig här och nu, men en OK Backup plus för 120 kr/månad ersätter självrisker upp till 3000 kr både för glas och förlorad nyckel.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av HelectriC »

Tesla är bland de billigaste att skaffa nyckel till. Läste en artikel där de jämförde olika märken och majoriteten låg långt över Teslas priser.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 30 okt 2016 07:07
Ort: Sölvesborg

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Plutric »

Jag har haft samma förmåga att leta efter nycklar. När MS införskaffades så hade en av barnen startat en "student"firma för lära sig starta eget. Hon sålde "Keyfinder"! :o :roll: Mycket bra att hänga på saker som man lätt glömmer bort o behöver hitta. Omvänt så har den även koll på telefonen. Styrs via en APP. Rätt Keyfinder så funkar det bra! Många märken är dåliga! Kommer den förlångt ifrån telefonen så larma den. Vet dock inte om hon har några kvar.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Svenssons »

Frugan hittade min nyckel som har varit borta i dryga halvåret när hon tyckte att det var dags att jag började använda jacka... Hon hittade nyckeln i min regnjacka och det verkar nog som om den ligger och sänder ut signal mest hela tiden för bilen tyckte att det var dags att byta batteri på den vilket jag inte sett på den andra nyckeln som nog dock fick nytt batteri under servicetillfället i våras.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Guldis-54 »

Svenssons skrev:
Frugan hittade min nyckel som har varit borta i dryga halvåret när hon tyckte att det var dags att jag började använda jacka... Hon hittade nyckeln i min regnjacka och det verkar nog som om den ligger och sänder ut signal mest hela tiden för bilen tyckte att det var dags att byta batteri på den vilket jag inte sett på den andra nyckeln som nog dock fick nytt batteri under servicetillfället i våras.
Är det så att man helt enkelt måste ta ur batteriet när inte fobben används på längre tid, för att säkerställa att den funkar när jag behöver den :?
Har min andra ligger som x-tra i ett säk.skåp. i stort hela året.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Svenssons »

Guldis-54 skrev:
Är det så att man helt enkelt måste ta ur batteriet när inte fobben används på längre tid, för att säkerställa att den funkar när jag behöver den :?
Har min andra ligger som x-tra i ett säk.skåp. i stort hela året.
Nja, batteriet kan ju vara helt slut eller i alla fall i princip slut men fobben kan ändå användas med lite extra meck.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av bylund »

”Lite meck” är att lägga den på rätt ställe på vindrutan för att låsa upp bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Svenssons »

bylund skrev:
”Lite meck” är att lägga den på rätt ställe på vindrutan för att låsa upp bilen.
Inte på Model X:
FOB.PNG
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av 12man »

Kanske enklare att plocka ur batteriet när man lägger den i skåpet?
ms 76132 "Eleamore"
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Svenssons »

12man skrev:
Kanske enklare att plocka ur batteriet när man lägger den i skåpet?
Det skulle spara batteriet och så slipper du köpa nytt. I manualen står det att batteriet håller ca 1 år. Ta med dig bägge nycklarna om du åker på service så får du nya batterier i bägge fobbarna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Borttappad nyckel :-(

Inlägg av Bjelke »

Att plocka ur batteriet är ju dessutom en liten försäkring mot att stjäla bilen med "räckviddsförlängare" :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar