Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 761
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av lem »

Jag kanske hade en falsk förhoppning hur bra lackbehandling skulle bli. Måste man ändå ha avfett etc så faller idén....
Det blir vax för 80 spänn framöver!
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av nek0 »

lem skrev:
Jag kanske hade en falsk förhoppning hur bra lackbehandling skulle bli. Måste man ändå ha avfett etc så faller idén....
Det blir vax för 80 spänn framöver!
Jag hade dropoff för 3500kr på min Skoda . Efter 3,5 år och 4 tvättar var bilen som ny när jag sålde den.
Jag vet hur dålig jag är på att tvätta bilar men det syntes inte på bilen hur sällan jag tvättar den. Lackbehandlingen måste ha gjort något
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Sofie »

Jag kan verkligen rekommendera Rosenbergs inpol och Opticoat. Efter 3,5år och 10500mil så ser bilen fortfarande som ny ut. Men det mesta handlar nog om sjuka mängder avfettningsmedel, tvätthink med smutsgaller och Opticoats schampo. Tyvärr är jag lat och har aldrig tagit mig tid att spraya på mirakelsprayen som följt med Johans bilvårdshink, jag undrar hur fin bilen då sett ut.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av gellerstam »

Kulingen skrev:
Någon som testat MrCap? Finns i stan så kan bli detta.
Körde det på min förra bil och Mnja den kändes sträv i lacken, visst fin men sträv. Konstigt. Så var det silikonsprej överallt på däck å alla plastdetaljer under huven. Mattorna i bilen vart glashala ..... Nepp inte på mina bilar.

Provade DropOff på min och fruns senaste bilar och hitintills e jag nöjd. ca 1 år på min bil och sen i somras på e-upen
Tesla Model Y
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Smutt »

lem skrev:
Jag lät göra en rekond med keramik-någonting för 5'! Tyckte det var mycket pengar men bilen såg ut som skit efter jag kört ca 500 kg majs till vildsvinen. Jag vart jättenöjd när jag fick tillbaka bilen. Den var som ny efter 1 års tjänst!

Nu har jag varit ute på grusvägar o saltade asfaltvägar. Efter en vecka o högtryckstvätt är bilen grådaskig. Inte vit! Lika skitig som i mars efter hela vinterns körning. BESVIKEN! Trodde det skulle vara bätttre! Måste man ändå gnugga m svamp men smuts sitter marginellt lite sämre, vad är vitsen?

Hittade just ett garantibevis "ceramic paint coating" som bäst rullas hårt och ....

Bättre köpa hårdvax f 80kr, skippa gymmet o ha kvar 4920kr!

The wash- mall of scandinavia, Solna
Vet inget om produkten men polerar mina bilar varje år och blir alltid tillsagd att jag absolut inte får tvätta den närmsta 2 veckorna
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Jensa »

Smutt skrev:
lem skrev:
Jag lät göra en rekond med keramik-någonting för 5'! Tyckte det var mycket pengar men bilen såg ut som skit efter jag kört ca 500 kg majs till vildsvinen. Jag vart jättenöjd när jag fick tillbaka bilen. Den var som ny efter 1 års tjänst!

Nu har jag varit ute på grusvägar o saltade asfaltvägar. Efter en vecka o högtryckstvätt är bilen grådaskig. Inte vit! Lika skitig som i mars efter hela vinterns körning. BESVIKEN! Trodde det skulle vara bätttre! Måste man ändå gnugga m svamp men smuts sitter marginellt lite sämre, vad är vitsen?

Hittade just ett garantibevis "ceramic paint coating" som bäst rullas hårt och ....

Bättre köpa hårdvax f 80kr, skippa gymmet o ha kvar 4920kr!

The wash- mall of scandinavia, Solna
Vet inget om produkten men polerar mina bilar varje år och blir alltid tillsagd att jag absolut inte får tvätta den närmsta 2 veckorna
Av regeringen där hemma? :)
2016 Model S 75
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Smutt »

Jensa skrev:
Smutt skrev:
lem skrev:
Jag lät göra en rekond med keramik-någonting för 5'! Tyckte det var mycket pengar men bilen såg ut som skit efter jag kört ca 500 kg majs till vildsvinen. Jag vart jättenöjd när jag fick tillbaka bilen. Den var som ny efter 1 års tjänst!

Nu har jag varit ute på grusvägar o saltade asfaltvägar. Efter en vecka o högtryckstvätt är bilen grådaskig. Inte vit! Lika skitig som i mars efter hela vinterns körning. BESVIKEN! Trodde det skulle vara bätttre! Måste man ändå gnugga m svamp men smuts sitter marginellt lite sämre, vad är vitsen?

Hittade just ett garantibevis "ceramic paint coating" som bäst rullas hårt och ....

Bättre köpa hårdvax f 80kr, skippa gymmet o ha kvar 4920kr!

The wash- mall of scandinavia, Solna
Vet inget om produkten men polerar mina bilar varje år och blir alltid tillsagd att jag absolut inte får tvätta den närmsta 2 veckorna
Av regeringen där hemma? :)
Av bilvårds firman senast var dom så oroliga att jag skulle förstöra det genom att tvätta själv så dom bjöd på en gratis tvätt.

Regeringen kör bil och kopplar in WC hennnes övriga bil intresse är obefintligt förutom färgen på bilen som hon väljer :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Jensa »

Då förstår jag :) trodde du ägnat så mycket tid att polera bilen att du absolut inte fick tvätta den på 2 veckor :lol:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av drakbane »

Någon som testat detta ?

http://www.brilliantcare.se
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Feddan »

Kulingen skrev:
Någon som testat MrCap? Finns i stan så kan bli detta.
Jag har deras värstingbehandling på min bil och det skulle jag verkligen inte rekommendera.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Zoidberg »

HelectriC skrev:
Dpersonbilrekond i skåne (också här på forumet) gjorde min bil med Camui när den var ett halvår gammal. Blev en helt annan lyster i den mörkblå lacken och den stora fördelen att bilen blev mycket lätttvättad. Man undviker inte tvättar helt, det är inget mirakelmedel, men man behöver inte ta i alls. Jag tvättar nu bilen på kanske en halvtimme mot tidigare två timmar och har trots det bättre resultat. Bilen blir liksom hal som en tvål, så det räcker att avfetta och sen gå över med svamp utan särskilt tryck (detta är en stor fördel). Dvs vet man vad man ger sig in på så är det riktigt bra, men tror man att man aldrig mer ska behöva lägga hand på bilen och ändå få den att se ut som på bilmässa, så är man nog lite fel ute. Nu när jag säljer bilen efter tre år så är den lika lättvättad och djup i lacken.
Kan också rekommendera honom. Prisvärd och noggran.
Grannen frågade för ett tag sedan hur ofta jag tvättar bilen då den alltid är så ren. Men den är inte så ren.
Camui ger sån lyster att lacken lyser igenom även med ett lager sand och salt på.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av Bjelke »

Bollnäs Bilvärd är grymma om nån undrar hur det ser ut lite norrut :)
Fråga Tehjimos tex, hans X stod där häromveckan och jag "råkade" oxo vara där när han hämtade bilen, shit
va najs den var :)
(Dom tog även ganska mycket invändigt såg det ut som (fast det eg "bara" skulle göras lackskydd, sånt gillas)
Ska bli kul att höra hur den är att tvätta nu...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av improwise »

Feddan skrev:
Kulingen skrev:
Någon som testat MrCap? Finns i stan så kan bli detta.
Jag har deras värstingbehandling på min bil och det skulle jag verkligen inte rekommendera.
Därför att?
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av AGCF »

drakbane skrev:
Någon som testat detta ?

http://www.brilliantcare.se
Jag har beställt den på min X. J&J i Norrköping ska göra jobbet i januari. Vet mer då
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av gellerstam »

Walker skrev:
improwise skrev:
Feddan skrev:
Kulingen skrev:
Någon som testat MrCap? Finns i stan så kan bli detta.
Jag har deras värstingbehandling på min bil och det skulle jag verkligen inte rekommendera.
Därför att?
Samma orsak som Ditec?
Mr C(r)ap?
Mr Cap gjorde min första Outlander snygg och rätt lättvättad. Men lacken vart "Fet" och lite sträv. Sen vart det "sillicon" preparat över all plast i motorrummet blankt och fint när man hämtar den men det fastnar damm direkt. Lika så på hjul sidorna och gummimattorna/interiören. Kändes lite för mycket glatt å halt för min smak. Men smaken är som baken. Detta kanske beror på vilken Mr Cap man använder?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av matsm »

Ny bil?
20171209_121321.jpg
Nej 2 år gammal och 6000+ mil. Men den kändes som en ny bil igen!! :) Efter omlackering efter en lackskada la Johan på Rosenbergsinpol https://www.rosenbergsinpol.com/ på OptiCoat igen på de omlackerade delarna. Kan som så många andra här på forumet verkligen rekommendera OptiCoat och Johan!!
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14478
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ceramic lackskydd på "the wash" bara dyrt o dåligt

Inlägg av taliz »

Inte haft bil på 15 år, men köpte en tre år gammal Volvo i somras. Känns som en ny bil... men bara tvättat den en gång hittills.
Finns det nån poäng med att tvätta om man inte bryr sig hur bilen ser ut? Jag beställde en Model 3 förra året, och undviker gärna tvätta den med om man inte måste..


Sent from my iPad using Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar