Dumt köpa utan att provköra först?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av Verdi »

Klart du ska provköra.
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av SolnaGnagarn »

Har snart haft min X i ett år. Jag provkörde dock en Model SP90D nåt år innan jag slog till. Om jag säger så här, jag har bytt bil minst en gång om året dom 15 senaste åren. Oftast två gånger om året. Då har det inte varit några dussinbilar utan tex Porsche Cayenne GTS, Bmw M5, Porsche 991 4S & GTS, Porsche Cayenne Turbo S, Audi Q7, 2st Nya Volvo XC90, Bmw 520D, osv osv. Trots alla småfel hit och dit så har jag aldrig, aldrig varit så nöjd med min Tesla! Nu har jag ett lugn i magen som jag aldrig har haft förut. Då var man nöjd i tre månader sen började man spana efter nåt nytt. Det är fan en fröjd att sätta sig i bilen varje dag. Tycker det är så mycket grejer som gör hela konceptet så bra. Mina kompisar skrattade åt mig när jag köpte Teslan. Haha den där är bortbytt om ett halvår. Jag brukar tom ibland försöka fresta mig själv med nåt nytt. Men vad? Vad ska jag köpa som överträffar prestanda, teknik och körglädje? Dessutom är förmånsvärdet som en välutrustad XC90. Jag har snart kört 2000mil, mer än i någon annan bil jag någonsin har ägt. Det roliga är att jag älskar bilen mer och mer för varje dag som går.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av Franz »

Legato skrev:
Helt ärligt. Är det någon som känner någon, eller ens hört talas om någon som provkört en Tesla och varit missnöjd? :)

Det finns ju ett antal andra svagheter som bekant, men körupplevelsen och helheten är ju överlägsen allt annat!
Jag känner inte någon men jag misstänker att 90% av de som flitigt kommenterar artiklar, gärna om Tesla, på Teknikens Värld, skulle kunna påstå att de ingick i den skaran. ;) ;)
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av EnTraktor »

improwise skrev:
Är det dumt att köpa en Tesla ny utan att provköra den först? Sett till priset borde det vara en självklarhet men finns ju i ärlighetens namn inte så mkt att välja på (Model X är för stor). Dom jag känner som har en verkar ju riktigt nöjda, liksom de flesta här inne så det är knappast en skitbil direkt. Så vet inte riktigt vad man ska vinna på en provkörning :)
Om du inte provkör så kan du fortfarande ångra dig. När du provkört är det för sent.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Verdi

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av Verdi »

Franz skrev:
Legato skrev:
Helt ärligt. Är det någon som känner någon, eller ens hört talas om någon som provkört en Tesla och varit missnöjd? :)

Det finns ju ett antal andra svagheter som bekant, men körupplevelsen och helheten är ju överlägsen allt annat!
Jag känner inte någon men jag misstänker att 90% av de som flitigt kommenterar artiklar, gärna om Tesla, på Teknikens Värld, skulle kunna påstå att de ingick i den skaran. ;) ;)
Jag var faktiskt inte superimponerad efter min provkörning. Var nöjd men det var ingen wowupplevelse på nåt sätt. Fick provköra en S75 rwd med ett irriterande vindbrus från förardörren. Hade nog varit annorlunda om jag fått prova en 100D eller nåt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Dumt köpa utan att provköra först?

Inlägg av mati »

Legato skrev:
Helt ärligt. Är det någon som känner någon, eller ens hört talas om någon som provkört en Tesla och varit missnöjd? :)

Det finns ju ett antal andra svagheter som bekant, men körupplevelsen och helheten är ju överlägsen allt annat!
Ja, jag har låtit folk provköra som sedan började överväga ett skaffa en Tesla. Det skulle i så fall bli en X pga dragkroken för de måste kunna dra hästsläp. De köpte en Volvo istället. Som företagsbil. Snacka om dålig affär. Men de tyckte väl inte riktigt att Teslan uppfyllde alla deras krav eller nåt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar