Utmärkt service hos Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av Bjelke »

infelicitas skrev:
är det bara jag som bara har dålig erfarenhet av tesla?

Lämnade in min bil förra veckan för fix av leveransskador, och hittils är det den en dålig upplevelse av service. Det fanns tydligen inga tesla att låna så jag fick en hyrbil av sixt istället, mercedes förbränningsbil. Och det måste vara den sämsta bilen jag haft, set till total upplevelse.

Tesla skulle höra av sig denna veckan med information, nu är det fredag lunch utan någon info så jag är inte hoppfull. Men det verkar vara standard att man själv måste ringa och gnälla på tesla, i alla fall för mig.
Man kan lugnt säga att jag haft (flera) usla erfarenheter av gänget i Väsby iaf, dom som tar emot oss är supertrevliga och anstränger sig ofta (förutom att svara i telefon och mail för det har varit rena katastrofen hittills) men
verkstaden har inte imponerat alls :( Vi har fått åka dom 27 milen flera gånger extra pgav av deras bristfälliga förmåga att åtgärda brister.
Tror det mesta är bättre numera men jag försöker inte ens längre, vi svänger in om vi har andra ärenden till storstaden men aldrig att vi skulle åka ner "bara" för missljud eller vibrationer och liknande, finns inte ens på kartan om
man säger så.
Bor man nära är det nog tvärtom, då gör det liksom inte lika mycket om man måste åka tillbaks med samma fel några gånger.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 03 aug 2016 17:03
Ort: Åhus

Re: Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av La Liberte »

Tesla Malmö,
där är tjejerna helt fantastiska. Vänliga och noga.
Hälsar Anders från Åhus
Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av lobbin »

Håller med om mycket bra bemötande hos Tesla i Malmö. Vi som normalt sett körde S hade inga problem att få en X som lånebil.

Lite missnöjd med hanteringen av senaste servicebesöket. Handskfacket och skärmen skulle bytas och vi hade väntat ett tag för att de skulle hinna få in reservdelar. När vi sen hämtade bilen så visade det sig att de inte bytt skärmen pga de inte hunnit få en ny. Handskfacket bytte de inte heller utan lyckades laga mekanismen ändå.

Kändes lite klumpigt och det var bättre att de hade ringt och bokat om och sparat oss alla lite tid.
jonne71
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 jun 2018 11:11

Re: Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av jonne71 »

Nog för att de är trevliga men den tekniska kompetensen är tveksam.
Ska byta drivaxlarna för 22500:-, inte tal om någon goodwill där inte.
Även en ventil läckte kylvatten som man direkt hörde var en standardsjuka. Inte det heller på goodwill.
Planeringen med reservdelar gick sådär.
Fick iaf en lånebil i 2v så det var bussigt.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av pegs »

Kriper skrev:
Inga fler som har goda erfarenheter? Jag är imponerad av den höga sevicenivån hos Tesla. Alltid fullt uppställ och dessutom tvättad bil när man hämtar. :D
Jodå, dom är bra. Inte perfekta, men bättre än alla andra bilmärken jag haft tidigare. (BMW, Volvo, Saab)
Resan till Upplands Väsby (23 mil enkel resa) suger. Men det är ju ingen hemlighet när man köper bilen. Och faktum är att jag fått bilen hemkörd av Tesla-personal vid ett par tillfällen då den varit inlämnad. Sånt imponerar.

Min nuvarande S100 har bara varit i Upplands Väsby 1 gång på lite drygt ett år och 5500mil. Känns acceptabelt.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Utmärkt service hos Tesla

Inlägg av Yrsir »

Jag högaktar SC i Mölndal. Trevliga och snabb service. Har kört BMW tidigare och går aldrig tillbala. Inte bara pga ICE, utan på den lojalitet jag känner mot Tesla pga bilen, service, miljön etc etc etc.
Skriv svar