Min Tesla är nu i produktion!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inläggav Teslaägare hed » 15 maj 2018 11:28

Ser nu att jag har 1 händelse på mitt VIN på carfax. Vad innebär det?

EDIT: Mailade med DS och han bekräftade att bilen befinner sig i Holland och är på väg till fabriken Tilburg :D
SLAVE I: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. Har chademo att låna ut.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dhogborg » 15 maj 2018 12:33

hed skrev:Ser nu att jag har 1 händelse på mitt VIN på carfax. Vad innebär det?

EDIT: Mailade med DS och han bekräftade att bilen befinner sig i Holland och är på väg till fabriken Tilburg :D

Kul! Någon ny status på beställningssidan? Hur sökte du på vin? När jag testar får jag inga träffar, men vet ju inte om det är för att det inte hänt något med min bil än, eller om jag söker på fel sida.
Model S, eldriven.
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 15 maj 2018 12:51

dhogborg skrev:
hed skrev:Ser nu att jag har 1 händelse på mitt VIN på carfax. Vad innebär det?

Kul! Någon ny status på beställningssidan? Hur sökte du på vin? När jag testar får jag inga träffar, men vet ju inte om det är för att det inte hänt något med min bil än, eller om jag söker på fel sida.

Ingen ny status. Tror nästa status kommer efter att den monterats ihop?

Jag kollar VIN här:

https://www.carfax.se/registreringsnumm ... VIN_NUMMER
SLAVE I: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. Har chademo att låna ut.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Mikal » 16 maj 2018 11:25

Min bil har enligt min Tesla-sida varit på båten sedan 25 april, men ingen händelse när jag sökte på CarFax efter mitt VIN-nr. Den är förhoppningsvis nu också i Holland på väg mot montering. Tänk vad lång tid väntan tar...
Användarvisningsbild
Mikal
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 16 maj 2018 12:28

Mikal skrev:Min bil har enligt min Tesla-sida varit på båten sedan 25 april, men ingen händelse när jag sökte på CarFax efter mitt VIN-nr. Den är förhoppningsvis nu också i Holland på väg mot montering. Tänk vad lång tid väntan tar...

Maila din DS så kan de se om den är i Holland.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare igu » 16 maj 2018 14:37

Mikal skrev:Min bil har enligt min Tesla-sida varit på båten sedan 25 april, men ingen händelse när jag sökte på CarFax efter mitt VIN-nr. Den är förhoppningsvis nu också i Holland på väg mot montering. Tänk vad lång tid väntan tar...

Det sker säkert när som helst (eller redan nu men inte uppdaterat än). Min lastades någon dag innan 20:e och har redan lämnat Tillburg. Eftersom fartygen går Houston -> Rotterdam med en veckas mellanrum kan man gissa att du bara ligger nånstans en vecka efter mitt schema beroende på om något behöver åtgärdas eller inte innan avfärd/leverans.

Ta djupa andetag...
Ingen värvningslänk i signaturen. Vill du ha den? Fråga! ツ
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 16 maj 2018 14:41

Hur länge var din i Tilburg?
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare igu » 16 maj 2018 14:57

hed skrev:Hur länge var din i Tilburg?

Om man ska tro statusuppdateringarna och vad jag kan minnas ur huvudet så tog det 2-3 arbetsdagar (vet ej om de jobbar helg?).
Ingen värvningslänk i signaturen. Vill du ha den? Fråga! ツ
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 16 maj 2018 15:05

Oj. Det var snabbt. Min var på väg till Tilburg igår från Rotterdam. Hoppas på en update den här veckan.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Mikal » 16 maj 2018 20:01

igu skrev:

Det sker säkert när som helst (eller redan nu men inte uppdaterat än). Min lastades någon dag innan 20:e och har redan lämnat Tillburg. Eftersom fartygen går Houston -> Rotterdam med en veckas mellanrum kan man gissa att du bara ligger nånstans en vecka efter mitt schema beroende på om något behöver åtgärdas eller inte innan avfärd/leverans.

Ta djupa andetag...

Då är det säkert så att den antingen ankom med samma båt som heds och då redan är i Holland, eller kommer nästa vecka.

De djupa andetagen har jag övat på ett tag nu, ska bli skönt att få andas fritt om ca en månad.
Användarvisningsbild
Mikal
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S