Min Tesla är nu i produktion!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inläggav Teslaägare hed » 16 maj 2018 20:35

Om den är på samma båt som min var så är den i Holland 100%.

När får man regnr och var kan man se regnumret?
SLAVE I: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. Har chademo att låna ut.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare igu » 16 maj 2018 20:41

hed skrev:Om den är på samma båt som min var så är den i Holland 100%.

När får man regnr och var kan man se regnumret?

När bilen kommit till Göteborg ansöker de om registreringsnummer hos Transportstyrelsen. Registreringsnumret ser du när di söker på VIN hos carfax eller liknande (se tidigare inlägg).
Ingen värvningslänk i signaturen. Vill du ha den? Fråga! ツ
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 16 maj 2018 20:56

Ahh, makes sense. Tack.
SLAVE I: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. Har chademo att låna ut.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Mikal » 17 maj 2018 13:41

Då har min tesla-sida uppdaterats med information om att "Din Tesla har anlänt till fabriken i Tilburg i Nederländerna för slutgiltig ihopmontering. Din Tesla kommer snart vara på väg till din plats för leverans." :D
Användarvisningsbild
Mikal
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 17 maj 2018 16:04

Mikal skrev:Då har min tesla-sida uppdaterats med information om att "Din Tesla har anlänt till fabriken i Tilburg i Nederländerna för slutgiltig ihopmontering. Din Tesla kommer snart vara på väg till din plats för leverans." :D

Fan va härligt! Grattis :D
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 17 maj 2018 16:23

Fanns en till bil med på den båten :-)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare heron » 19 maj 2018 17:03

Olidlig väntan, beställde i början av april med "Juli-leverans" för att hamna på rätt sida nya premien, men har inte hört ett knyst sen dess (mer än ett par mail från Tesla om olika features om bilen) Hur tätt inpå får man samtal från Tesla om när den kan tänkas levereras?

Ingen ny status under My Tesla heller, hur långt ifrån leverans får man status att bilen är i produktion?

Usch så hemsk denna väntan är...

Sorry om alla dessa frågor har besvarats redan tidigare i tråden, jag var lat och orkade inte läsa så mycket :)
Användarvisningsbild
heron
Teslaägare

Inläggav Teslaägare evilirish » 19 maj 2018 17:41

Jag blev uppringd på en måndag, hämtade torsdag (kunde hämtat tidigare, men hade ingen lucka i schemat). Räkna med 2-3 mån från beställning.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 19 maj 2018 18:08

heron skrev:Olidlig väntan, beställde i början av april med "Juli-leverans" för att hamna på rätt sida nya premien, men har inte hört ett knyst sen dess (mer än ett par mail från Tesla om olika features om bilen) Hur tätt inpå får man samtal från Tesla om när den kan tänkas levereras?

Ingen ny status under My Tesla heller, hur långt ifrån leverans får man status att bilen är i produktion?

Sorry om alla dessa frågor har besvarats redan tidigare i tråden, jag var lat och orkade inte läsa så mycket :)

Vad är din status på My Tesla?

Edit: sorry ser nu att den inte gått i produktion.

För mig var det: I produktion lite mer än två veckor. Sen lite mer än två veckor på tåg. Sen runt två veckor på båt. Sen Tilburg. Där är min status just nu, med lev Juni. Runt andra veckan i juni enligt DS.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fnystrom » 19 maj 2018 21:40

heron skrev:Olidlig väntan, beställde i början av april med "Juli-leverans" för att hamna på rätt sida nya premien, men har inte hört ett knyst sen dess (mer än ett par mail från Tesla om olika features om bilen) Hur tätt inpå får man samtal från Tesla om när den kan tänkas levereras?

Jag beställde min Model S 100D den 3:e april med Juli-leverans.
3:e maj ändrades status i My Tesla till att bilen är i produktion.
Och den 8:e maj var bilen klar och transporteras nu till hamnen.
Tesla Model S 100D (Midnight Silver + Autopilot)
Cyklar på Scott E-Silence 20
Användarvisningsbild
fnystrom
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S