Backkamera fryser hela tiden

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

sch123
Inlägg: 58
Blev medlem: 05 sep 2015 13:22

Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av sch123 »

Hejsan,

Backkameran i farsans 75D fryser hela tiden, d.v.s. att en gammal bild från kameran fryser i skärmen, så att man måste starta om på skrollhjulen för att den ska fungera igen. Jätteskumt att det händer nästan varje dag. Någon annan som upplevt detta eller har några förslag på mer långsiktig lösning? Är det bara att åka till SC?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av Remuz »

Har hänt mig två gånger på ett år, så inte direkt vanligt. Bör gå att göra fjärranalys så ring service
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av Alfred »

Jag har börjat få detta problem nyligen. Oklart om det är isolerat eller relaterat till att min autopilot la av kort efter vindrutebyte strax innan jul. Har även en annan återstående punkt på åtgärdslistan som rör antennen för LTE och GPS. Tydligen skickar den felkoder så behöver bytas, men är restad centralt. Navigation och uppkoppling funkar dock under tiden, så oklart vad som är trasigt med den.

Men problemet med backkameran har alltså kommit i samband med de andra nämnda symptomen. Ibland fryst bild, ibland bara svart från backkameran. Omstart löser problemet, men upplever att jag nu måste starta om mittskärmen ungefär 1-2 ggr/vecka. Innan dessa symtom kom startade jag om skärmen mindre än 1 gång/kvartal.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Getaherden
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 okt 2016 15:05

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av Getaherden »

Händer mer än 1 gång i veckan. Mycket irriterande. Dåligt med respons hittills från Tesla service. Obegripligt varför inte detta skulle kunna fixas. Gäller Model X.
Model X 2017
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av Alfred »

Jag får felet typ 2/5 gånger nu. Känns som att det blir oftare och oftare. Löser sig alltid vid omstart av mittskärmen.

Har vi trasiga komponenter eller är det någon bugg som kan fixas? Om vi är många som fått problemet samtidigt talar det ju för det senare.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Getaherden
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 okt 2016 15:05

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av Getaherden »

Fick så småningom kameran utbytt. Tyvärr verkar det inte som att det löste problemet. Efter bara några dagar med ny kamera händer det igen. Ordnar sig alltid när jag startar om skärmen. Har vid tillfälle känt på skärmen och blev förvånad att den kunde vara så het. Är det normalt att skärmen kan bli het ?
Model X 2017
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Backkamera fryser hela tiden

Inlägg av ellerstrom »

Har inte märkt att min skärm blir varm/het. Var någonstans på skärmen märker du av det?
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Skriv svar