Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av GiGurra »

Okej, med risk för att idiotförklara mig själv, så kommer här ännu en fråga från mig om följande är working as designed..

Är det normalt att bilen tjuter BEEP BEEP varenda gång man låter trunken öppna till max? (Tjutet kommer precis när luckan når sin maximala öppning och den stannar)
Nej - inget är i vägen.

Kan iofs vara så den alltid gjort och ska göra, men tycker mig inte ha lagt märke till det förutom senaste tiden, då det sker varje gång.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av bylund »

Jag har förvisso en äldre bil, men den piper så om den avbryter öppnandet, så kanske går din på något sätt trögt på slutet, och den tror därför att den kommit emot något?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av e5m1r »

Kanske fel på ändlägen så att den stannar för att den kommer inte vidare och dö tjuter den som om den får motstånd
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av Leo »

Is, pinne eller öiknande i "överkant" (springan) så luckan möter motstånd på slutet?
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av GiGurra »

Okej, men då kan vi iaf konstatera att den inte skall tjuta.. nej springan där uppe är tom såvitt jag kan se. Får nämna detta när jag ändå ska lämna in bilen på tisdag
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av Tjell »

Kalibrering typ fönster: håll kvar på öppna minst 20-30 sek (går det att göra så?) och lika åt stänghållet.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av GiGurra »

Tjell skrev:
Kalibrering typ fönster: håll kvar på öppna minst 20-30 sek (går det att göra så?) och lika åt stänghållet.
hmm?? Vad menar du med det?
Finns det någon kalibreringsprocedur?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av e5m1r »

Finns nåt med att hålla kanppen x antal sekunder i ändläge eller om det var för att programera in för att inte öppna hela vägen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av jpetters »

Man sätter stoppläge/höjd genom att hålla inne knappen på önskad höjd. Efter dubbelpip som bekräftelse stannar luckan på denna höjd i fortsättningen. Tyvärr inte positionsberoende.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av GiGurra »

jpetters skrev:
Man sätter stoppläge/höjd genom att hålla inne knappen på önskad höjd. Efter dubbelpip som bekräftelse stannar luckan på denna höjd i fortsättningen. Tyvärr inte positionsberoende.
Intressant. Hur resettar man detta? För man sänker man väl inte maxpositionen permanent utan att kunna gå tillbaka? :)
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Bakluckan tjuter varje gång jag öppnar den..

Inlägg av jpetters »

Knuffa bara upp luckan och sätt en ny öppningshöjd. Man kan alltid enkelt knuffa upp den till maxhöjd om man vill.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Skriv svar