Google indonesia

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Google indonesia

Inlägg av Mats »

Är det fler som får Google indonesia (på indonesiska tills jag byter till svenska) när ni i bilen surfar till Google.se?
image.jpg
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Google indonesia

Inlägg av erbo73 »

Japp, hände mig också. Insåg ganska snabbt även att det går 10 ggr snabbare att surfa via telefonen...
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Google indonesia

Inlägg av Mats »

erbo73 skrev:
Japp, hände mig också. Insåg ganska snabbt även att det går 10 ggr snabbare att surfa via telefonen...
Men... men... det får man väl inte om man sitter i förarsätet?
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Google indonesia

Inlägg av Svenssons »

Mats skrev:
erbo73 skrev:
Japp, hände mig också. Insåg ganska snabbt även att det går 10 ggr snabbare att surfa via telefonen...
Men... men... det får man väl inte om man sitter i förarsätet?
Jo, om man stannar vid sidan av vägen. Det lär tyvärr gå snabbare och vara säkrare än att surfa på Tesla-skärmen...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Google indonesia

Inlägg av Mats »

Svenssons skrev:
Mats skrev:
erbo73 skrev:
Japp, hände mig också. Insåg ganska snabbt även att det går 10 ggr snabbare att surfa via telefonen...
Men... men... det får man väl inte om man sitter i förarsätet?
Jo, om man stannar vid sidan av vägen. Det lär tyvärr gå snabbare och vara säkrare än att surfa på Tesla-skärmen...
Jo jag vet! :)

Var bara en intressant iakttagelse att Google trodde jag var i Indonesien, undrade om jag fått nån konstig proxyinställning eller nått annat problem.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Google indonesia

Inlägg av Teslaspolen »

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Google indonesia

Inlägg av mgorgis »

Är det ens möjligt att surfa på Teslans browser? min är ju skiiiiit långsam! Google sidan går bra då den är liksom tom men inga andra sidor, t.ex. dn.se är att glömma helt
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Google indonesia

Inlägg av Jojo »

Min är också i Indonesien nu den vadvetjaghurmånga gången. Servicecentret har fixat det ett antal gånger och någon gång blev det bra efter software update men efter ett tag brukar den alltid hitta tillbaka till Sydöstasien. Undrar om samma händer med Elons Roadster nu. Starman blir nog måttlig irriterad då...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Google indonesia

Inlägg av Bjelke »

mgorgis skrev:
Är det ens möjligt att surfa på Teslans browser? min är ju skiiiiit långsam! Google sidan går bra då den är liksom tom men inga andra sidor, t.ex. dn.se är att glömma helt
Svar nej.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Google indonesia

Inlägg av Remuz »

Sagt det förr, värt att sägas igen. Det enda browsern duger till är att köra abrp där du förinställt allt på tfn
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Google indonesia

Inlägg av mgorgis »

Bjelke skrev:
mgorgis skrev:
Är det ens möjligt att surfa på Teslans browser? min är ju skiiiiit långsam! Google sidan går bra då den är liksom tom men inga andra sidor, t.ex. dn.se är att glömma helt
Svar nej.
Är det inte ens tanken att det ska gå att surfa på den? Vad har man en browser till annars? Det kan väl inte vara så att den är gjord för abrp bara :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Google indonesia

Inlägg av Bjelke »

mgorgis skrev:
Bjelke skrev:
mgorgis skrev:
Är det ens möjligt att surfa på Teslans browser? min är ju skiiiiit långsam! Google sidan går bra då den är liksom tom men inga andra sidor, t.ex. dn.se är att glömma helt
Svar nej.
Är det inte ens tanken att det ska gå att surfa på den? Vad har man en browser till annars? Det kan väl inte vara så att den är gjord för abrp bara :D
Det fanns säkert en tanke att den skulle gå att surfa på (det var en sak dom tryckte på på hemsidan osv) men den
är fullständigt värdelös, jag kan inte ens minnas när jag använde den senast... (Försökte kolla forumet en gång
för nån månad sedan men det funkade "sådär", precis som allt annat på den browsern).

Abrp har jag pinsamt nog inte ens testat än själv, men jag skyller på att med 20 mil per dag för jobbet så blir det inte så
många andra långresor :?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Google indonesia

Inlägg av Mats »

mgorgis skrev:

Är det inte ens tanken att det ska gå att surfa på den? Vad har man en browser till annars? Det kan väl inte vara så att den är gjord för abrp bara :D
Google.se på indonesiska funkar också och jag har lyckats läsa några menyer från restauranger inför beställning av takeaway.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Google indonesia

Inlägg av lobbin »

Inte bara så enkelt Telia som börjat dela ut ip-adresser som tidigare varit registrerade i Indonesien?
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Google indonesia

Inlägg av Mats »

lobbin skrev:
Inte bara så enkelt Telia som börjat dela ut ip-adresser som tidigare varit registrerade i Indonesien?
Troligt. Blir svenska Google när jag ansluter via wi-fi såklart.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Skriv svar