5-års jubileum idag!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

5-års jubileum idag!

Inlägg av Xmag »

43322277-DC3F-434E-9DDD-2E16C551C461.jpeg
DB6C7FB3-7B59-4284-AEA6-F130B662E5CB.jpeg
Idag är det fem år sen jag åkte Tesla Model S för första gången. Jag blev tagen direkt, design, prestanda, den stora skärmen, el…

Det var en kompis kompis som tog mig på en tur i San Franciscos backar, en kväll efter en middag. Det blev en verklig berg-och-dalbaneupplevelse. Åkturen gav mersmak men det tog nästan fem år innan jag köpte mig en egen. Han hade rätt tidigt betalt in en rätt saftig reservation på bilen, väntat länge och varit lite nervös eftersom Teslas ekonomi inte var den bästa. Men han var mycket nöjd då. Innan dess hade jag bara sett en och annan enstaka roadster svischa förbi så detta var mitt första riktiga möte med Tesla.

Jag kommer också ihåg också hur jag, lite politiskt inkorrekt men helt spontant och ärligt, utbrast ”vad billigt!” när jag frågade vad den kostade och han svarade runt 100 000 USD, dvs inte mer än vad en välutrustad BMW 5-serie kostade i Sverige då. Som Amerikan höll han givetvis inte med om att 100 000 USD är billigt för en bil, men så har de helt andra priser på bilar där… Trots att jag besökte många innovativa företag och såg mycket spännande teknik på den resan är det just upplevelsen av första turen i Model S som etsats sig fast i minnet och det som gjorde störst intryck på mig. Ett bestående intryck som jag återupplever varje dag numera.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."