Funderingar från en potentiell rekryt

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av OfarligTesla »

Mistafrizz skrev:
OfarligTesla skrev:
Har i var fall beställt nu. Blev en grå med silverfälgar, kanske köper grå fälgar + vinterdäck och byter över vinterdäcken till silverfälgarna.

Leverans i slutet på mars/början på april ser det ut som.

Tack för all hjälp!

Så en demo/lagerbil hittades?

Grattis, bara att längta.
Japp, fanns en med den specifikationen jag ville ha (tyvärr utan de grå fälgarna med direkt) som kommer till Nederländerna någon gång i början på mars så det blev en helt ny bil.

Säkert dumt att köpa helt nytt och jag har ju egentligen varit inställd på att det är en Model 3 som skulle bli min första Tesla men ibland vill man ha lite skoj :).
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Hyted »

Grattis!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av e5m1r »

OfarligTesla skrev:
Mistafrizz skrev:
OfarligTesla skrev:
Har i var fall beställt nu. Blev en grå med silverfälgar, kanske köper grå fälgar + vinterdäck och byter över vinterdäcken till silverfälgarna.

Leverans i slutet på mars/början på april ser det ut som.

Tack för all hjälp!

Så en demo/lagerbil hittades?

Grattis, bara att längta.
Japp, fanns en med den specifikationen jag ville ha (tyvärr utan de grå fälgarna med direkt) som kommer till Nederländerna någon gång i början på mars så det blev en helt ny bil.

Säkert dumt att köpa helt nytt och jag har ju egentligen varit inställd på att det är en Model 3 som skulle bli min första Tesla men ibland vill man ha lite skoj :).
De mörka är nog inte värda merkostnaden
De ljusa går ju att få snygga ut med lite klisterlappar
Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Remuz »

P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av MangeT »

OfarligTesla skrev:
Har i var fall beställt nu. Blev en grå med silverfälgar, kanske köper grå fälgar + vinterdäck och byter över vinterdäcken till silverfälgarna.

Leverans i slutet på mars/början på april ser det ut som.

Tack för all hjälp!
Grattis! Snygg färg!
Blev det glastak eller pano?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av OfarligTesla »

Får se hur jag gör med fälgarna faktiskt, beror lite på vädret också. Om det är sommardäcksväder när jag får den kanske jag avvaktar med vinterdäcken tills nästa år och testar hur silver ser ut när jag får den. Är det minusgrader och snö har jag inte så mycket val.

Blev glastak, har ingen nytta själv av pano så det var bara en extra sak som kan få problem och både jag och frun tycker glastaket ser finare ut.

Most orolig över parkeringen faktiskt, hade förväntat mig kunna få en dyrare dubbelplats som är bredare då de alltid står tomma i garaget men det verkar som de var tagna. Kan bli trångt på min nuvarande då jag står mellan en pelare och en Q7a.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av helix »

OfarligTesla skrev:
Får se hur jag gör med fälgarna faktiskt, beror lite på vädret också. Om det är sommardäcksväder när jag får den kanske jag avvaktar med vinterdäcken tills nästa år och testar hur silver ser ut när jag får den. Är det minusgrader och snö har jag inte så mycket val.

Blev glastak, har ingen nytta själv av pano så det var bara en extra sak som kan få problem och både jag och frun tycker glastaket ser finare ut.

Most orolig över parkeringen faktiskt, hade förväntat mig kunna få en dyrare dubbelplats som är bredare då de alltid står tomma i garaget men det verkar som de var tagna. Kan bli trångt på min nuvarande då jag står mellan en pelare och en Q7a.
Grattis till bra val! Glastaket är klockrent och du får en luftigare känsla inne i kupén samt betydligt bättre takhöjd både fram och bak.

Blir det tight på platsen i garaget kan du alltid använda Summon för att backa ut bilen ;)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har jag en stor fråga här, Xpel eller inte?

Heltäckande kostar ju 50-55k på en S så det är ju en del pengar. Har ju funderat lite på Xpel stealth så man också får lite häftigare färg men det är ändå mycket pengar. Räknar ju med att ha kvar bilen som mest 3 år så det handlar ju om 1500-2500 kr per månad för att skydda lacken. Vad säger forumet?

Kommer i var fall få de grå fälgarna vid leverans så det är fixat :).
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har jag en fråga igen som jag kan försöka ställa här.

Behöver man köpa någon kabel eller adapter för att kunna ladda i de laddarna som anges som Type 2 på t.ex. uppladdning.nu? I vissa fall verkar det ju finnas fasta kablar i andra fall är det uttag, är det något man får med eller måste det köpas?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Pontus »

OfarligTesla skrev:
Nu har jag en fråga igen som jag kan försöka ställa här.

Behöver man köpa någon kabel eller adapter för att kunna ladda i de laddarna som anges som Type 2 på t.ex. uppladdning.nu? I vissa fall verkar det ju finnas fasta kablar i andra fall är det uttag, är det något man får med eller måste det köpas?
Typ 2 kabel måste du köpa själv. Finns det fast kabel på laddaren är det bara att koppla in, ingen adapter behövs.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Lessmog »

OfarligTesla skrev:
Nu har jag en fråga igen som jag kan försöka ställa här.

Behöver man köpa någon kabel eller adapter för att kunna ladda i de laddarna som anges som Type 2 på t.ex. uppladdning.nu? I vissa fall verkar det ju finnas fasta kablar i andra fall är det uttag, är det något man får med eller måste det köpas?
Jag fick lov att köpa en 6m typ2-kabel till min 2015 men tror att den följer med nyare bilar. Kostade <~2k hos Tesla.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Remuz »

Det ingår En typ2kabel på 7m för 32A sedan drygt 9mån.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av OfarligTesla »

Låter ju super om det ingår då jag helt klart kommer behöva en sådan :).
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av Tars »

Skulle komplettera med en Chademoadapter om du kör mycket. Jag har haft mycket nytta av min.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av hed »

Tars skrev:
Skulle komplettera med en Chademoadapter om du kör mycket. Jag har haft mycket nytta av min.
Köper man det på ett Tesla center? Behöver man sån om man ska köra i danmark/tyskland?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av bylund »

Ja, de finns på servicecentren (kan vara värt att ringa och kolla att de har i lager om du har långt).
Om du behöver i Tyskland eller Danmark beror på hur du tänker köra, men generellt sett är det tätare där än i Sverige mellan superladdarna.
Kolla http://supercharge.info/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Funderingar från en potentiell rekryt

Inlägg av hed »

Tack för infon. Vi ska bila igenom danmark mot vejle/legoland, sen vidare mot flensburg, sen puttgarten till rödby danmark .
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Skriv svar