Trasig reflex laddlucka

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Joel »

Jag klantade mig och gick in i den öppna laddluckan så att reflexen sprack. Luckan är det dock inget fel på. Hörde av mig till Tesla som kom med följande besked:
..dessvärre finns de luckorna I din revision ej inne. Om det beställs kommer det troligen ta några månader och om de beställer in den nya revision behövs även baklyset bytas.
Detta kommer kosta en del så det är upp till dig egentligen. Dessvärre har vi inte reflexfilm endast.
Någon som har något tips på annan lösning eller råkar ha en luckreflex liggandes?
7E74F39E-1A28-4B09-92F6-93FF94306EB7.jpeg
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Leo »

Bilskrotar i Norge? Lätt att skicka på posten i alla fall antar jag.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Joel »

Bra idé!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av HelectriC »

Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
olza
Inlägg: 222
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av olza »

HelectriC skrev:
Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Intressant prissättning: 2500:- för ett dörrhandtag, 3500:- för en hel dörr (inkl dörrhandtag vad jag kan se)...
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Tars »

olza skrev:
HelectriC skrev:
Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Intressant prissättning: 2500:- för ett dörrhandtag, 3500:- för en hel dörr (inkl dörrhandtag vad jag kan se)...
Handlar också om hur lång tid saker och ting tar att plocka ner.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Nyren »

Jag lyckades klanta mig exakt likadant efter att jag hade haft bilen en dag. Jag limmade fast reflexbiten som hade lossnat och hade det så ett par månader. Senare hade jag bilen inne på SC Kastrup för ett garantiärende, och då bytte de samtidigt ut luckan utan kostnad för mig! :)

Hade jag varit dig hade jag försökt limma fast delen som lossnade så länge och försökt hitta en begagnad del nånstans såsom föreslagits.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Yxel »

Får man fråga hur ni lyckades? För att undvika detta i framtiden :)
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Joel »

Yxel skrev:
Får man fråga hur ni lyckades? För att undvika detta i framtiden :)
Ja, jag öppnade luckan när jag satt i bilen. Sedan glömde jag bort att den var öppen, gick för nära bilen så att luckan vek sig bakåt.
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Joel »

Nyren skrev:
Jag lyckades klanta mig exakt likadant efter att jag hade haft bilen en dag. Jag limmade fast reflexbiten som hade lossnat och hade det så ett par månader. Senare hade jag bilen inne på SC Kastrup för ett garantiärende, och då bytte de samtidigt ut luckan utan kostnad för mig! :)

Hade jag varit dig hade jag försökt limma fast delen som lossnade så länge och försökt hitta en begagnad del nånstans såsom föreslagits.
Blev tyvärr bara smulor kvar av reflexen så svårt att limma :)
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Nyren »

Joel skrev:
Yxel skrev:
Får man fråga hur ni lyckades? För att undvika detta i framtiden :)
Ja, jag öppnade luckan när jag satt i bilen. Sedan glömde jag bort att den var öppen, gick för nära bilen så att luckan vek sig bakåt.
Japp, jag gjorde ungefär likadant. Det är lite trångt i carporten så det var lätt att komma för nära. Jag är fortfarande lite nojig varje gång jag går förbi luckan sedan dess...
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Simon »

Nyren skrev:
Det är lite trångt i carporten så det var lätt att komma för nära. Jag är fortfarande lite nojig varje gång jag går förbi luckan sedan dess...
Kan tänka att du utvecklat nya reflexer sen dess.
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Joel »

HelectriC skrev:
Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Tackar! Hittar ingen laddlucka där idag. Fast jag är ju lite osäker vad den heter på norska :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av lator »

Joel skrev:
HelectriC skrev:
Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Tackar! Hittar ingen laddlucka där idag. Fast jag är ju lite osäker vad den heter på norska :D
Den ingår i bakljuset antar jag. Frågan är om även laddintaget följer med... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 30 okt 2016 07:07
Ort: Sölvesborg

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Plutric »

Jag gjorde något liknande korkat i febr. o frågade nu när jag skall byta batteri samt annat på garantin. Jag hade tid över (inför min son skulle spela fotbollsmatch) i Kallinge. När jag väl hittade stolpen i snödrivan så halka jag i snödrivan o stötte till luckan o knäckte just reflexen :oops: :evil: men luckan i funktion. T Service sa att man var tvungen att byta hela. Och hela för mig var om jag fattade rätt själva ladddelen (luckan inkl inre plasthöljet) pris med arbete runt 2000kr. Ämnar dock inte göra det för jag limmade fast lösa delen o en mindre spricka är nu svagt synlig. Jag tar det vid senare tillfälle tror jag. PS! Jag fick inte igång laddningen :evil: :roll:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av HelectriC »

Joel skrev:
HelectriC skrev:
Jag tror dom här brukar ha en hel del på lager
http://www.bildemontering.no/Default.aspx
Tackar! Hittar ingen laddlucka där idag. Fast jag är ju lite osäker vad den heter på norska :D
jag letade lite också, men tror det bästa är att ringa eller ta en bild på det du söker och skicka en förfrågan. De har nog mer på lager än vad man kan klicka sig fram till.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av HelectriC »

Plutric skrev:
Jag gjorde något liknande korkat i febr. o frågade nu när jag skall byta batteri samt annat på garantin. Jag hade tid över (inför min son skulle spela fotbollsmatch) i Kallinge. När jag väl hittade stolpen i snödrivan så halka jag i snödrivan o stötte till luckan o knäckte just reflexen :oops: :evil: men luckan i funktion. T Service sa att man var tvungen att byta hela. Och hela för mig var om jag fattade rätt själva ladddelen (luckan inkl inre plasthöljet) pris med arbete runt 2000kr. Ämnar dock inte göra det för jag limmade fast lösa delen o en mindre spricka är nu svagt synlig. Jag tar det vid senare tillfälle tror jag. PS! Jag fick inte igång laddningen :evil: :roll:
det finns röd reflexfolie från 3M att beställa på tex amazon. Tror jag har en sån rulle hemma och den skulle man utan problem kunna klistra ovanpå de trasiga resterna, så skulle det vara väldigt svårt att se vad som hänt. Gör man det dessutom på andra sidan också, så är det ingen som ser nån skillnad. Har man inte reflexdelarna, så kan man ju alltid "slöjda" till nåt som man senare kan fästa folien på?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Trasig reflex laddlucka

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Plutric skrev:
Jag gjorde något liknande korkat i febr. o frågade nu när jag skall byta batteri samt annat på garantin. Jag hade tid över (inför min son skulle spela fotbollsmatch) i Kallinge. När jag väl hittade stolpen i snödrivan så halka jag i snödrivan o stötte till luckan o knäckte just reflexen :oops: :evil: men luckan i funktion. T Service sa att man var tvungen att byta hela. Och hela för mig var om jag fattade rätt själva ladddelen (luckan inkl inre plasthöljet) pris med arbete runt 2000kr. Ämnar dock inte göra det för jag limmade fast lösa delen o en mindre spricka är nu svagt synlig. Jag tar det vid senare tillfälle tror jag. PS! Jag fick inte igång laddningen :evil: :roll:
det finns röd reflexfolie från 3M att beställa på tex amazon. Tror jag har en sån rulle hemma och den skulle man utan problem kunna klistra ovanpå de trasiga resterna, så skulle det vara väldigt svårt att se vad som hänt. Gör man det dessutom på andra sidan också, så är det ingen som ser nån skillnad. Har man inte reflexdelarna, så kan man ju alltid "slöjda" till nåt som man senare kan fästa folien på?
Dags att ta fram en 3D-print-modell för detta snart kanske ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar