Hyra/låna en Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Jag letar efter en Tesla-ägare som skulle kunna tänka sig att låna ut sin Model S över en helg till mig i maj måndad. Jag är inte begränsad till någon stad eller kommun, men bor själv en bit utanför Göteborg. Jag betalar mer än gärna ifall det skulle vara så, du bestämmer pris! Tar gärna emot förslag på andra sätt jag skulle kunna få tag på en Model S, ifall detta inte fungerar!
Tack!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av Leo »

Finns väl att hyra i Göteborg?

Tror de heter perpeetun biluthyrning eller så?
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Jag har kollat detta tidigare. Problem med bilar i lager och ålder, är enbart 19 år
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av Schelin »

Jag hyrde på sixt i Göteborg, problemet är att man inte vill lämna tillbaka. Blir garanterat en beställning efter.

Tesla S75D
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

En okänd 19 åring från Göteborg med 2 inlägg på forumet som vill låna en bil i miljonklassen...tror tyvärr att chanserna är rätt låga för att någon ska nappa.
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Hahaha det har du allt rätt i! Visste inte riktigt hur man ska ställa frågan! Hittade forumet tidigare den här månaden, därav inte så många inlägg! Får testa mina chanser, har inte mycket annat val! Självklart lämnar jag ut alla uppgifter och någon form av försäkring till personen som kan tänkas lämna ut bilen!
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

MatteusBerglund skrev:
Hahaha det har du allt rätt i! Visste inte riktigt hur man ska ställa frågan! Hittade forumet tidigare den här månaden, därav inte så många inlägg! Får testa mina chanser, har inte mycket annat val! Självklart lämnar jag ut alla uppgifter och någon form av försäkring till personen som kan tänkas lämna ut bilen!
Kanske kan hjälpa chanserna om du talar om VARFÖR du vill låna en Tesla i maj. Och alla svar som innehåller "dragracing" är nog fel svar :D
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Absolut! Jag har studentbal den 27 maj och skulle då vilja ha drömbilen till balen
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av Leo »

Ett tips är nog då att be om att bli skjutsad i en Tesla istället. Tror säkert det är lättare att någon ställer upp på det än att fysiskt låna ut sin bil.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Det har jag fått höra förr och förstår det! Men dessvärre är jag ute efter körupplevelsen och att få testa bilen!
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

MatteusBerglund skrev:
Absolut! Jag har studentbal den 27 maj och skulle då vilja ha drömbilen till balen
Och du tänkte vara nykter på studentbalen? :)
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Självfallet! Finner mer nöje i att köra en Model S istället för att supa skallen av mig
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

MatteusBerglund skrev:
Självfallet! Finner mer nöje i att köra en Model S istället för att supa skallen av mig
Får ursäkta mig med att det var ett tag sen jag var 19 så jag hade glömt bort att "onykter" innebar "supa skallen av sig" :D
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Ursäktar ordspråket! Har inget vidare intresse av alkohol och kommer göra allt jag kan för att försäkra ägaren av bilen att jag håller mitt ord, och att lämna tillbaka i bilen i samma eller bättre skick
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av HelectriC »

Haha, den här tråden var ju ganska underhållande :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av lator »

Jag bjöd min dotter på en bal-skjuts i en Model S trots att jag inte har någon själv, och det var våren -14... Det fanns en enda Tesla häruppe i Jämtland då och den fick jag låna! Men jag är inte 19 år, jag hade något att erbjuda som säkerhet och folk har i allmänhet större förtroende för sina medmänniskor häruppe.

Jag tror inte att det kommer att bli lätt för dig att hitta någon som är villig att låna ut sin bil för att du ska få köra till din bal. Om du kände någon så hade det givetvis varit enklare men då hade du ju inte ställt frågan här... Så kanske det är det bästa att försöka få en skjuts till balen med någon och sen kontakta Tesla för att ordna en provkörning.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
MatteusBerglund
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mar 2018 21:33

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MatteusBerglund »

Absolut, plan B!
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

lator skrev:
Jag bjöd min dotter på en bal-skjuts i en Model S trots att jag inte har någon själv, och det var våren -14... Det fanns en enda Tesla häruppe i Jämtland då och den fick jag låna! Men jag är inte 19 år, jag hade något att erbjuda som säkerhet och folk har i allmänhet större förtroende för sina medmänniskor häruppe.

Jag tror inte att det kommer att bli lätt för dig att hitta någon som är villig att låna ut sin bil för att du ska få köra till din bal. Om du kände någon så hade det givetvis varit enklare men då hade du ju inte ställt frågan här... Så kanske det är det bästa att försöka få en skjuts till balen med någon och sen kontakta Tesla för att ordna en provkörning.
Kan minnas fel men jag har för mig att Tesla har nån åldergräns för provkörning en bit upp i 20-telet?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av lator »

improwise skrev:
lator skrev:
Jag bjöd min dotter på en bal-skjuts i en Model S trots att jag inte har någon själv, och det var våren -14... Det fanns en enda Tesla häruppe i Jämtland då och den fick jag låna! Men jag är inte 19 år, jag hade något att erbjuda som säkerhet och folk har i allmänhet större förtroende för sina medmänniskor häruppe.

Jag tror inte att det kommer att bli lätt för dig att hitta någon som är villig att låna ut sin bil för att du ska få köra till din bal. Om du kände någon så hade det givetvis varit enklare men då hade du ju inte ställt frågan här... Så kanske det är det bästa att försöka få en skjuts till balen med någon och sen kontakta Tesla för att ordna en provkörning.
Kan minnas fel men jag har för mig att Tesla har nån åldergräns för provkörning en bit upp i 20-telet?
Dottern provkörde när hon var 20 i alla fall...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av Bjelke »

Schelin skrev:
Jag hyrde på sixt i Göteborg, problemet är att man inte vill lämna tillbaka. Blir garanterat en beställning efter.

Tesla S75D
:lol: Har hört om några som "råkat ut för" det, ungefär som efter en provkörning fast mycket "värre" då såklart :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MaLund13 »

Provkörningsgränsen som Tesla har är 21 år. Den sänktes för några månader sedan, innan dess var den 25.

Perpetum vet jag inte exakt vad de har, gissar någonstans därikring. Samma för de flesta hyrbilsbolag.

Så är man yngre än det, vilket jag ju förstås är, och dessutom inte känner någon, så är det inte lätt att få uppleva en Tesla. Förslag tas gärna emot
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av tehjimos »

MaLund13 skrev:
Provkörningsgränsen som Tesla har är 21 år. Den sänktes för några månader sedan, innan dess var den 25.

Perpetum vet jag inte exakt vad de har, gissar någonstans därikring. Samma för de flesta hyrbilsbolag.

Så är man yngre än det, vilket jag ju förstås är, och dessutom inte känner någon, så är det inte lätt att få uppleva en Tesla. Förslag tas gärna emot Bild
jahaja! Jag provkörde hos Tesla 2x när jag var 18( 2015 ), någon gång när jag var 19 och lånat några bilar av dom när jag var 20... skumt. :)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av Bjelke »

MaLund13 skrev:
Provkörningsgränsen som Tesla har är 21 år. Den sänktes för några månader sedan, innan dess var den 25.

Perpetum vet jag inte exakt vad de har, gissar någonstans därikring. Samma för de flesta hyrbilsbolag.

Så är man yngre än det, vilket jag ju förstås är, och dessutom inte känner någon, så är det inte lätt att få uppleva en Tesla. Förslag tas gärna emot Bild
Köp en! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av MaLund13 »

Bjelke skrev:
MaLund13 skrev:
Provkörningsgränsen som Tesla har är 21 år. Den sänktes för några månader sedan, innan dess var den 25.

Perpetum vet jag inte exakt vad de har, gissar någonstans därikring. Samma för de flesta hyrbilsbolag.

Så är man yngre än det, vilket jag ju förstås är, och dessutom inte känner någon, så är det inte lätt att få uppleva en Tesla. Förslag tas gärna emot Bild
Köp en! :)
Haha, hade jag haft möjligheten hade jag gjort det redan Bild Just nu försöker jag dock mer på övertyga föräldrarna-taktiken
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Hyra/låna en Model S

Inlägg av improwise »

MaLund13 skrev:
Provkörningsgränsen som Tesla har är 21 år. Den sänktes för några månader sedan, innan dess var den 25.

Perpetum vet jag inte exakt vad de har, gissar någonstans därikring. Samma för de flesta hyrbilsbolag.

Så är man yngre än det, vilket jag ju förstås är, och dessutom inte känner någon, så är det inte lätt att få uppleva en Tesla. Förslag tas gärna emot Bild
Bild

:lol:
Skriv svar