Att tänka på vid köp av fälgar?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frebac
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 28 feb 2018 14:15

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av frebac »

beställt dessa för att monteras nästa vecka, återkommer med bild efter montering och keramisk lackbehandling nästa vecka. Sedan är jag redo för sommaren :D
R020-75_280.png
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av MartinCB »

Nyren skrev:
Nyren skrev:
MartinCB skrev:
Nyren skrev:
Jag ska åka till Norge imorgon och köpa PH Turbin till min bil. Är det någon som ver hur man gör med moms och tull? I princip ska man väl kunna få tillbaka den norska momsen och sen betala svensk tull 4% plus moms?
Men hur gör man i praktiken? Jag har förstått att tullen nästan aldrig kollar bilar till Sverige men har ingen lust att smuggla och riskera dryga böter i onödan...
Vilken affär blir det?
Det blir Megahjul i Fredrikstad. Men jag gör nog som andra verkar göra; alternativet verkar ganska besvärligt...
Nu har jag besökt Megahjul. Så här tjusig blev Twilight Princess med sina nya fälgar:

Bild
Vad blev slutpriset med montering och allt? Riktigt snyggt!
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av Nyren »

MartinCB skrev:
Nyren skrev:
Nyren skrev:
MartinCB skrev:
Nyren skrev:
Jag ska åka till Norge imorgon och köpa PH Turbin till min bil. Är det någon som ver hur man gör med moms och tull? I princip ska man väl kunna få tillbaka den norska momsen och sen betala svensk tull 4% plus moms?
Men hur gör man i praktiken? Jag har förstått att tullen nästan aldrig kollar bilar till Sverige men har ingen lust att smuggla och riskera dryga böter i onödan...
Vilken affär blir det?
Det blir Megahjul i Fredrikstad. Men jag gör nog som andra verkar göra; alternativet verkar ganska besvärligt...
Nu har jag besökt Megahjul. Så här tjusig blev Twilight Princess med sina nya fälgar:

Bild
Vad blev slutpriset med montering och allt? Riktigt snyggt!
Tack! Jag åkte upp med lösa sommardäck så med montering av dem blev det NOK 9208:-
Sen lär det bli lika mycket till, för hustrun krävde shopping och övernattning i Oslo om vi skulle köpa fälgar i Norge... Bild
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av e5m1r »

Nyren skrev:
MartinCB skrev:
Nyren skrev:
Nyren skrev:
MartinCB skrev:
Vilken affär blir det?
Det blir Megahjul i Fredrikstad. Men jag gör nog som andra verkar göra; alternativet verkar ganska besvärligt...
Nu har jag besökt Megahjul. Så här tjusig blev Twilight Princess med sina nya fälgar:

Bild
Vad blev slutpriset med montering och allt? Riktigt snyggt!
Tack! Jag åkte upp med lösa sommardäck så med montering av dem blev det NOK 9208:-
Sen lär det bli lika mycket till, för hustrun krävde shopping och övernattning i Oslo om vi skulle köpa fälgar i Norge... Bild
Då är det fälg sensorer och montering ?
Jag hade egna sensorer och mitt gick på 5800 NOK om jag inte minns fel
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av Nyren »

Ja, det är med sensorer och montering också.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av mgorgis »

Är det verkligen så billigt att värt att åka till Fredrikstad för att köpa fälgar? eller bor ni nära gränsen?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av Smutt »

mgorgis skrev:
Är det verkligen så billigt att värt att åka till Fredrikstad för att köpa fälgar? eller bor ni nära gränsen?
Klart du måste åka till Norge, vi åkte till Bergen underbar upplevelse :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av Nyren »

Rent ekonomiskt är det kanske inte nån jättevinst, men det var just de fälgarna jag ville ha, och de verkar inte gå att få tag på i Sverige. Iallafall inte för ett vettigt pris.

Nej vi bor i Malmö så det var en bit att köra, men också en förevändning för en trevlig roadtrip och besök i Oslo. Bild
Passade på att köra längs med kusten i Bohuslän hem och besöka de fina samhällena där:
Bild
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Att tänka på vid köp av fälgar?

Inlägg av e5m1r »

mgorgis skrev:
Är det verkligen så billigt att värt att åka till Fredrikstad för att köpa fälgar? eller bor ni nära gränsen?
Beror på vad alternativ kostnad är och vad du hade gjort av tiden annars
Om alternativet är pilla sig i naveln så är det lönt Bild men om du räknar med att debitera 1000kr i timmen så är det svindyrt :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar