Nya P-Zero och vårkänslor!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av helix »

Läcker bil @Kriper! Intressant angående P Zero däcken. Kör du 245 både bak och fram? Jag har kikat på P Zero och där är några olika varianter av däck. Blir lite snurrig av vilken variant man ska välja. På Däckonline finns det P Zero LS, P Zero SC, P Zero (Utan någon mer beteckning). Någon som vet vad skillnaden är och vilka man ska välja?

Jag kör Sottozero vinterdäcken fortfarande... Kan inte bestämma mig för om man ska lägga på 21" Arachnid i Silver med staggered och PSS-däck (som jag får inom kort via Referral-programmet), eller om man ska sko om vinterfälgarna med P Zero istället? Vad säger panelen? :D

Bild på min kärra med vinterdäcken fortfarande på.

Bild
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Kriper »

Snygg bil du har! Lite tvätt så... :) 245 35 21 bak och fram.
Jag beställde den varianten av P-Zero som hade lägst db-index. 9453 spänn från Däckleader inkl. frakt.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av helix »

Kriper skrev:
Snygg bil du har! Lite tvätt så... :) 245 35 21 bak och fram.
Jag beställde den varianten av P-Zero som hade lägst db-index. 9453 spänn från Däckleader inkl. frakt.
Tack! Ja, vårtvätt behövs. Inte tvättad på ett bra tag :)

Ok, det låter kanon. Såg att det var 69db på de P Zero som Däckleader hade. Blir nog att slå till på en uppsättning om jag inte kör Arachnid-fälgarna.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Kriper »

helix skrev:
Kriper skrev:
Snygg bil du har! Lite tvätt så... :) 245 35 21 bak och fram.
Jag beställde den varianten av P-Zero som hade lägst db-index. 9453 spänn från Däckleader inkl. frakt.
Tack! Ja, vårtvätt behövs. Inte tvättad på ett bra tag :)

Ok, det låter kanon. Såg att det var 69db på de P Zero som Däckleader hade. Blir nog att slå till på en uppsättning om jag inte kör Arachnid-fälgarna.
Det känns lite kryptiskt och distanserat att beställa från Däckleader men det funkade bra. Fem arbetsdagar för beställning och frakt till leverans. Färska däck tillverkade vecka 3 2018. Fint suddgummi!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Jonhed
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 maj 2017 10:36
Ort: Helsingborg

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Jonhed »

Igår åkte mina nya 21" fälgar på. Idag är det lägligt +19 grader! Strax grill och en pilsner hos grannen.

Sjukt nöjd om någon undrar!
IMG_20180408_163805.jpg
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Pro-Z »

Jonhed skrev:
Igår åkte mina nya 21" fälgar på. Idag är det lägligt +19 grader! Strax grill och en pilsner hos grannen.

Sjukt nöjd om någon undrar!
Snygg bil! Jag har också blå med gråa turbin och vårtvättad så jag låter bli att posta. Känns som det blir dubbelpost annars :lol:
Staggered med 265 runt om. Men det blir 285 bak när dom däcken är slut!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av HelectriC »

Pro-Z skrev:
Jonhed skrev:
Igår åkte mina nya 21" fälgar på. Idag är det lägligt +19 grader! Strax grill och en pilsner hos grannen.

Sjukt nöjd om någon undrar!
Snygg bil! Jag har också blå med gråa turbin och vårtvättad så jag låter bli att posta. Känns som det blir dubbelpost annars :lol:
Staggered med 265 runt om. Men det blir 285 bak när dom däcken är slut!
Staggered med 265 runt om? Då är det väl inte staggered? Definitionen av staggered är ju olika bredd på fram- och bakaxeln.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Pro-Z skrev:
Jonhed skrev:
Igår åkte mina nya 21" fälgar på. Idag är det lägligt +19 grader! Strax grill och en pilsner hos grannen.

Sjukt nöjd om någon undrar!
Snygg bil! Jag har också blå med gråa turbin och vårtvättad så jag låter bli att posta. Känns som det blir dubbelpost annars :lol:
Staggered med 265 runt om. Men det blir 285 bak när dom däcken är slut!
Staggered med 265 runt om? Då är det väl inte staggered? Definitionen av staggered är ju olika bredd på fram- och bakaxeln.
Han menar kanske fälgarna?

Satte på mina sommarsulor idag och slogs av att det var olika rullomkrets. Men det ska tydligen vara så?

Tycker bilen rullar väldigt mjukt och fint trots 21". Glatt överraskad. Inte bullrar de så farligt heller. Dock helt nya däck
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Pro-Z »

HelectriC skrev:
Pro-Z skrev:
Jonhed skrev:
Igår åkte mina nya 21" fälgar på. Idag är det lägligt +19 grader! Strax grill och en pilsner hos grannen.

Sjukt nöjd om någon undrar!
Snygg bil! Jag har också blå med gråa turbin och vårtvättad så jag låter bli att posta. Känns som det blir dubbelpost annars :lol:
Staggered med 265 runt om. Men det blir 285 bak när dom däcken är slut!
Staggered med 265 runt om? Då är det väl inte staggered? Definitionen av staggered är ju olika bredd på fram- och bakaxeln.
Nja... jag har staggered uppsättning på fälgarna (8,5" vs 9" om jag inte missminner). Dvs bredare fälgar bak än fram. Även med samma däckdimension så blir det en viss skillnad. Men ja original är ju 245 fram å 265 bak.
Köpte uppsättningen begagnad och förra ägaren hade valt 265 runt om. 265 fram skyddar fälgen bättre och fyller upp hjulhuset snyggare så jag tänkte som sagt ändra bakre uppsättningen till 285 för att få liknande ratio som orginal fast bredare så att säga.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av Pro-Z »

Verdi: Rullomkretsen får avvika max 5% men max 2% är rekommenderat.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Nya P-Zero och vårkänslor!

Inlägg av bullen »

Idag är det verkligen vårkänslor. Fredag dessutomBildBild
Skriv svar