Tesla tappade bort sommardäcken

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

Oron kring Teslas svenska organisation verkar befogad. När jag köpte min bil i december så var det av naturliga skäl inte aktuellt att åka iväg på några sommarsulor så köpte vinterdäck som satt på bilen och så skulle sommardäcken skickas till Vianor. Tyvärr visade det sig vara lättare sagt än gjort för nästan per omgående verkade Tesla ha tappat bort hjulen. Ingen fara tänkte jag, är ju bara januari. Nu har snart halva april gått och dom har fortfarande inte hittat dom, trots ett dussintal påstötningar från så väl mig som Vianor.

Nu börjar jag bli jäkligt less på detta, vem ska man kontakta en bit upp i Teslas svenska organisation för att få något att hända? Nån annan som råkat ut för något liknande? Inte för att man direkt förväntar sig att Tesla ska ha en service som motsvarar prislappen, men vissa krav måste man väl ändå kunna ha när man köper en bil för en bra bit norr om millen?

Med sån här service lär ju Tesla få jätteproblem när det börjar komma bra elbilar från konkurrenterna :(
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av tehjimos »

improwise skrev:
Oron kring Teslas svenska organisation verkar befogad. När jag köpte min bil i december så var det av naturliga skäl inte aktuellt att åka iväg på några sommarsulor så köpte vinterdäck som satt på bilen och så skulle sommardäcken skickas till Vianor. Tyvärr visade det sig vara lättare sagt än gjort för nästan per omgående verkade Tesla ha tappat bort hjulen. Ingen fara tänkte jag, är ju bara januari. Nu har snart halva april gått och dom har fortfarande inte hittat dom, trots ett dussintal påstötningar från så väl mig som Vianor.

Nu börjar jag bli jäkligt less på detta, vem ska man kontakta en bit upp i Teslas svenska organisation för att få något att hända? Nån annan som råkat ut för något liknande? Inte för att man direkt förväntar sig att Tesla ska ha en service som motsvarar prislappen, men vissa krav måste man väl ändå kunna ha när man köper en bil för en bra bit norr om millen?

Med sån här service lär ju Tesla få jätteproblem när det börjar komma bra elbilar från konkurrenterna :(
Tesla har otroligt hög procent av nöjda kunder, deras service är fantastisk och har varit det för dom flesta av oss.. men IBLAND så är det någon kund som hamnar i kläm, som du i detta fall. Tesla kommer inte gå under för det som du lite dramatiskt antyder men dom har en missnöjd kund iaf, vilket dom nog kommer försöka lösa.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av e5m1r »

Vid det här laget borde de sluta med att leta och ge dig nya
Säkert förväxling nånstans och någon annan har fått dessa hjul
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av OfarligTesla »

Tesla känns lite intressanta, de tävlar ju i prissegment med de bättre tillverkarna (även model 3) men all kommunikation med dem känns mer som att ha att göra med ”Leffes bil”. Säljdelen fungerade perfekt med en riktigt bra person som fixade allt man kunde tänka sig, men efter det var det massa andra inblandade och då kom förvirringen.

När jag hämtade min bil i dagarna var den inte ens tvättad ordentligt, uppenbart smutsig i nederkant och en hel del damm som flög omkring i kupen. Detta på en helt ny bil. Hittade dessutom 2 små märken i lacken som kan poleras bort så de har inte ens gjort det. Håller helt med om att det mjuka i organisationen inte motsvarar prissegmentet.

För att anknyta till TS så hade Audi sönder en fälg i däckförvaringen, de skickade den på lagning när jag påpekade det och när det resultatet inte blev bra beställde de en ny direkt. Allt inom den tidsram jag angav som gräns för när jag behövde ha den fixad. Att Tesla inte köpt in nya till dig är galet.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av HelectriC »

Detta låter som en exakt kopia av det som hände mig.
Jag hämtade bilen 22 december och SC hade då tagit av sommarhjulen som kom från fabrik. Dessa blev jag lovad skulle placeras på däckhotell hos Vianor. Bra, tänkte jag, då är allt ok!
När våren kom och "Smutt" skulle köpa just de sommarhjulen, så ringde jag Vianor, men nej då, de hade ingenting i sitt system om några hjul från mig. Försökte ringa Tesla, inget svar på telefon och ingen återkoppling trots att jag lämnade meddelande på telefonsvararen. Mailade under några veckor, med flera påminnelser, fick inget svar ens. Ringde Tesla Norge och bad dem kolla ärendet. Fick till svar att de gett besked till lokala SC om att kolla upp min sak och återkomma till mig. Hände inget. Till slut körde jag upp till SC!!! Ojsan, där var det kaos. Stod säkert 8-9 personer i kö och alla saksbehandlare fullbelagda. En person som enbart stod som gatekeeper skrev ned telefonnumret till de som stod i kö och vi fick veta att de skulle ringa tillbaka i tur och ordning. Dagen gick, ingen ringde, veckan gick ingen ringde, efter två veckor blev jag sur och ringde Tesla centralt igen. Då fick jag veta att det inte alls är serviceorganisationen som hanterar hjul som blir demonterad från nybilar. Det är leveransteamet! Ok, då ringer jag dom! Där fick jag veta att de inte har någon info i systemet om mina hjul. Min sista ide var att ringa säljaren, som sålde bilen. Han sitter inte ens på samma plats som hjulen blev demonterade, men eftersom inget annat hade funkat så tänkte jag att det är värt ett försök. Jag drog hela historien och han skulle kolla upp. Efter några timmar fick jag sms att hjulen nu finns på servicecentret trots allt och att jag kan hämta de (det hade han fått bekräftat). Jag kör återigen upp till SC och samma kö med folk och frånvaron av saksbehandlare möter mig igen. Detta orkar jag inte med tänkte jag, så jag smög in bakom och hittade en person som jobbade med nåt helt annat. Jag förklarade ärendet och att jag inte behöver ta av deras dyrbara tid, bara jag får hjulen som jag dagen innan fått bekräftat ska befinna sig här. Han går för att kolla och kommer tillbaks efter ca 15min. Nej, dom är inte här! WHAT THE F**CK!!!!!!!!! Han säger att dom har ett annat däckhotell dit dom skickar en del hjul. Jaha, men är du säker på att mina är där? Nej, det visste han inte, så jag ber honom att kontrollera så jag slipper köra fram och tillbaka. Efter ytterligare 10min kommer han tillbaks och säger att hjulen ligger i en container bakom SC. WHAT???? ok, så jag kör runt huset och möts av en annan teslaanställd som rotar fram hjulen från en container full med hjul. På mina sitter en tejpbit med VIN-numret. Det fanns alltså ingen registrering i systemet om att hjulen var placerade i den containern och dom hade antagligen legat kvar till containern skulle skrotas innan någon hade sett tejpbiten med mitt VIN på.
Tänk vad mycket tid jag och alla olika anställda på Tesla har lagt på detta, helt otroligt. Hade dom bara noterat på min kundprofil var hjulen ligger, så hade allt gått så extremt mycket smidigare och utan irritation.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av Legato »

Urk vilka tråkiga historier.

Man kan verkligen konstatera att deras nivå är ojämn. Det som hänt er är ju helt galet, sånt ska ju inte få hända. För mig personligen har dock allt funkat väldigt bra, med undantaget att det varit svårt att få tag på folk (särskilt i samband med kvartalsbyte).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av Zalman3 »

Samma sak hände även mig. Fick bilen med vinterdäck och sommardäcken skickades till Vianor.
När jag tog kontakt med Vianor när jag skulle byta till sommardäck fanns det inga däck.
Efter mycket tjafs "hittade" dom några omärkta däck med min dimension!
Så det löste sig med de har ingen koll alls på däcken.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av Remuz »

Mina sommardäck skickade till ViaNor Globen, där fanns dom sedan när jag behövde dom och det kostade 700kr inkl byte (och halvårets förvaring). Numera har jag dom hemma dock, så jag kunde plastdippa dom :)

Däremot har jag varit med om Teslas enorma förvirring i andra situationer, men just hjulen klarade dom faktiskt för mig
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 28 mar 2017 23:37
Ort: Täby

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av hanst »

Hände mig med.
Hämtade bilden den 8/3 med vinterdäck på, fick lovat att däcken skulle skickas till Vianor i Täby. Nu när det var dax för sommardäck så ringde jag Vianor och de hade inga däck till min bil.
Tesla hittar dem till slut på SC och jag kan hämta dem där, dock otvättade och rejält smuttsiga efter frakten från Holland.
MS LR -23
MS 100D -18
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av nek0 »

Men det är väl inte Tesla unikt problem. Hade en Opel med trasig AC kompressor. Holmgrens i Nässjö fick 3 gånger fel kompressor och när jag frågade hur många modeller de hade sa de 2. Hur kan man få 3 gånger fel om det bara finns 2 att välja på? Man kan inte jobba och samtidigt kolla Facebook och sånt.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av OfarligTesla »

Eftersom alla delar sina vinterdäckshistorier kan jag dra min vända. Min bil skulle först levereras med vinterdäck till en kostnad av 30k, de skulle sitta på om leverans skedde innan påsk. När leverans inte skedde innan påsk la säljaren in att den skulle levereras med sommardäck på (detta skedde alltså typ 2 veckor innan leveransen faktiskt blev av). Några dagar innan leverans kontaktas jag av leveransteamet som frågar om jag verkligen vill ha vinterdäcken med, jag frågar då vad prisskillnaden blir om jag väntar. Efter ungefär 7-8 mail fram och tillbaka utan svar där de hävdar att mina däck kommer kosta mer än 30k oavsett vad jag gör visar det sig att de ändrat rutiner och det kostar 30k oavsett hur jag gör. Vi bestämmer då att jag inte skall ta med vinterdäcken utan köper till det senare.

När jag väl kommer fram till leverans ligger det 4 småsmutsiga vinterdäck i bilen, de hade tydligen monterat på dem ändå och kommit på samma morgon att "shit, det skulle ju vara sommardäck på". Så då tvingas jag betala för dessa vinterdäck, kostnaden blev av någon anledning 28k så det var väl trevligt iaf. Nu fick jag helt enkelt planera av det jag hade tänkt göra efter leverans för att bära vinterdäck ner i förrådet som självklart inte var röjt för vinterdäcken (hade ju inte förväntat mig att de skulle komma med när leveransteamet sagt att de inte skulle levereras).
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Verdi

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Urk vilka tråkiga historier.

Man kan verkligen konstatera att deras nivå är ojämn. Det som hänt er är ju helt galet, sånt ska ju inte få hända. För mig personligen har dock allt funkat väldigt bra, med undantaget att det varit svårt att få tag på folk (särskilt i samband med kvartalsbyte).

Jag håller med. Är i stort sett nöjd MEN de ska fan se till att det finns nån man kan få tag på. ALLTID.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

tehjimos skrev:
improwise skrev:
Tesla har otroligt hög procent av nöjda kunder, deras service är fantastisk och har varit det för dom flesta av oss.. men IBLAND så är det någon kund som hamnar i kläm, som du i detta fall. Tesla kommer inte gå under för det som du lite dramatiskt antyder men dom har en missnöjd kund iaf, vilket dom nog kommer försöka lösa.
Tror du missar poängen, om det finns problem som denna så lär dom öka mångfallt när volymerna ökar om man inte får ordning på organisationen. Kräver man 20 bilar i månaden har man marginal att fixa problem som dessa, säljer man 200 blir det genast klart jobbigare. Att man är nöjd som Tesla-ägare behöver ju inte innebära att allt är perfekt bara för det. Jag är själv nöjd med min Tesla men inte religöst övertygad om att allt med Tesla är bäst :)
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

HelectriC skrev:
Detta låter som en exakt kopia av det som hände mig.
Jag hämtade bilen 22 december och SC hade då tagit av sommarhjulen som kom från fabrik. Dessa blev jag lovad skulle placeras på däckhotell hos Vianor. Bra, tänkte jag, då är allt ok!
När våren kom och "Smutt" skulle köpa just de sommarhjulen, så ringde jag Vianor, men nej då, de hade ingenting i sitt system om några hjul från mig. Försökte ringa Tesla, inget svar på telefon och ingen återkoppling trots att jag lämnade meddelande på telefonsvararen. Mailade under några veckor, med flera påminnelser, fick inget svar ens. Ringde Tesla Norge och bad dem kolla ärendet. Fick till svar att de gett besked till lokala SC om att kolla upp min sak och återkomma till mig. Hände inget. Till slut körde jag upp till SC!!! Ojsan, där var det kaos. Stod säkert 8-9 personer i kö och alla saksbehandlare fullbelagda. En person som enbart stod som gatekeeper skrev ned telefonnumret till de som stod i kö och vi fick veta att de skulle ringa tillbaka i tur och ordning. Dagen gick, ingen ringde, veckan gick ingen ringde, efter två veckor blev jag sur och ringde Tesla centralt igen. Då fick jag veta att det inte alls är serviceorganisationen som hanterar hjul som blir demonterad från nybilar. Det är leveransteamet! Ok, då ringer jag dom! Där fick jag veta att de inte har någon info i systemet om mina hjul. Min sista ide var att ringa säljaren, som sålde bilen. Han sitter inte ens på samma plats som hjulen blev demonterade, men eftersom inget annat hade funkat så tänkte jag att det är värt ett försök. Jag drog hela historien och han skulle kolla upp. Efter några timmar fick jag sms att hjulen nu finns på servicecentret trots allt och att jag kan hämta de (det hade han fått bekräftat). Jag kör återigen upp till SC och samma kö med folk och frånvaron av saksbehandlare möter mig igen. Detta orkar jag inte med tänkte jag, så jag smög in bakom och hittade en person som jobbade med nåt helt annat. Jag förklarade ärendet och att jag inte behöver ta av deras dyrbara tid, bara jag får hjulen som jag dagen innan fått bekräftat ska befinna sig här. Han går för att kolla och kommer tillbaks efter ca 15min. Nej, dom är inte här! WHAT THE F**CK!!!!!!!!! Han säger att dom har ett annat däckhotell dit dom skickar en del hjul. Jaha, men är du säker på att mina är där? Nej, det visste han inte, så jag ber honom att kontrollera så jag slipper köra fram och tillbaka. Efter ytterligare 10min kommer han tillbaks och säger att hjulen ligger i en container bakom SC. WHAT???? ok, så jag kör runt huset och möts av en annan teslaanställd som rotar fram hjulen från en container full med hjul. På mina sitter en tejpbit med VIN-numret. Det fanns alltså ingen registrering i systemet om att hjulen var placerade i den containern och dom hade antagligen legat kvar till containern skulle skrotas innan någon hade sett tejpbiten med mitt VIN på.
Tänk vad mycket tid jag och alla olika anställda på Tesla har lagt på detta, helt otroligt. Hade dom bara noterat på min kundprofil var hjulen ligger, så hade allt gått så extremt mycket smidigare och utan irritation.
Sanslöst, hoppas jag slipper något liknande. Men samtidigt tycker jag denna typ av problem är rätt symptomatiska för hur jag upplever Tesla, servicevänliga osv men börjar det skita sig mer ofta så kommer dom helt enkelt inte räcka till. Biltillverkning idag handlar lika mycket om logistik och effektivitet som att kunna bygga bra bilar.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

För den som fått liknande problem kan jag tipsa om Eskalerings-funktionen som finns om man är inloggad på deras hemsida. Skrev in där igår kväll och valde alternativet Eskalera och trots att jag skrev på svenska så fick jag svar från en person i Fremont bara några timmar senare och sen började det hända grejer. Nu ska Tesla komma och hämta min bil för att själva byta ut däcken och sen köra tillbaka den och under tiden får jag en lånebil. Sen återstår väl att se hur väl allt fungerar men helt klart blev det en annan attention.

De 2 personer jag mailade från början på Tesla (den som var min säljare och den som skötte kommunikationen inför leveransen) har fortfarande inte ens svarat...

Har man nån gång jobbat med organisationsfrågor och liknande så vet man att börjar en stor del av personalens tid tas upp av att släcka bränder så har man snabbt stora problem på halsen. Och personal som bara får kämpa hela dagarna och möta missnöjda kunder kommer själva ledsna efter ett tag och inte längre vara så trevliga och servicevänliga och då har man verkligen problem. Detta gäller ju alla organisationer, inget unikt för Tesla. Dessutom kommer kunderna blir mindre och mindre tålmodiga, tänk er en BMW eller Audi kund som pröjsat typ 1,3 millar för sin bil och sen upplevde det ena problemet efter det andra, då skulle det gnällas rätt rejält från dag ett. Inte då för at BMW och Audi kunder skulle vara sämre än Tesla kunderna (well :) ) utan för att dom helt enkelt har andra förväntningar.
Verdi

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av Verdi »

improwise skrev:
För den som fått liknande problem kan jag tipsa om Eskalerings-funktionen som finns om man är inloggad på deras hemsida. Skrev in där igår kväll och valde alternativet Eskalera och trots att jag skrev på svenska så fick jag svar från en person i Fremont bara några timmar senare och sen började det hända grejer. Nu ska Tesla komma och hämta min bil för att själva byta ut däcken och sen köra tillbaka den och under tiden får jag en lånebil. Sen återstår väl att se hur väl allt fungerar men helt klart blev det en annan attention.

De 2 personer jag mailade från början på Tesla (den som var min säljare och den som skötte kommunikationen inför leveransen) har fortfarande inte ens svarat...

Har man nån gång jobbat med organisationsfrågor och liknande så vet man att börjar en stor del av personalens tid tas upp av att släcka bränder så har man snabbt stora problem på halsen. Och personal som bara får kämpa hela dagarna och möta missnöjda kunder kommer själva ledsna efter ett tag och inte längre vara så trevliga och servicevänliga och då har man verkligen problem. Detta gäller ju alla organisationer, inget unikt för Tesla. Dessutom kommer kunderna blir mindre och mindre tålmodiga, tänk er en BMW eller Audi kund som pröjsat typ 1,3 millar för sin bil och sen upplevde det ena problemet efter det andra, då skulle det gnällas rätt rejält från dag ett. Inte då för at BMW och Audi kunder skulle vara sämre än Tesla kunderna (well :) ) utan för att dom helt enkelt har andra förväntningar.
Jag är lite orolig för hur organisationen ska hantera alla Model 3 när de börjar levereras. Tror det kan bli ordentligt rörigt. Åtminstone under en tid.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av bat »

Skulle nästan behövas en ny parallell service organisation som är betydligt mer strömlinjeformad för Model 3. Nuvarande organisation känns anpassad till förutsättningar att det är få kunder och de kan lägga mycket tid på varje enskilt kund-case.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av TiborBlomhall »

Tur att det inte var en vit Opel
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av dstr »

TiborBlomhall skrev:
Tur att det inte var en vit Opel
Det är lätt att skratt åt när man sitter på läktaren... :)
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

Verdi skrev:
improwise skrev:
För den som fått liknande problem kan jag tipsa om Eskalerings-funktionen som finns om man är inloggad på deras hemsida. Skrev in där igår kväll och valde alternativet Eskalera och trots att jag skrev på svenska så fick jag svar från en person i Fremont bara några timmar senare och sen började det hända grejer. Nu ska Tesla komma och hämta min bil för att själva byta ut däcken och sen köra tillbaka den och under tiden får jag en lånebil. Sen återstår väl att se hur väl allt fungerar men helt klart blev det en annan attention.

De 2 personer jag mailade från början på Tesla (den som var min säljare och den som skötte kommunikationen inför leveransen) har fortfarande inte ens svarat...

Har man nån gång jobbat med organisationsfrågor och liknande så vet man att börjar en stor del av personalens tid tas upp av att släcka bränder så har man snabbt stora problem på halsen. Och personal som bara får kämpa hela dagarna och möta missnöjda kunder kommer själva ledsna efter ett tag och inte längre vara så trevliga och servicevänliga och då har man verkligen problem. Detta gäller ju alla organisationer, inget unikt för Tesla. Dessutom kommer kunderna blir mindre och mindre tålmodiga, tänk er en BMW eller Audi kund som pröjsat typ 1,3 millar för sin bil och sen upplevde det ena problemet efter det andra, då skulle det gnällas rätt rejält från dag ett. Inte då för at BMW och Audi kunder skulle vara sämre än Tesla kunderna (well :) ) utan för att dom helt enkelt har andra förväntningar.
Jag är lite orolig för hur organisationen ska hantera alla Model 3 när de börjar levereras. Tror det kan bli ordentligt rörigt. Åtminstone under en tid.
Samma här, då snackar vi dessutom betydligt mindre avans per såld bild, då blir det snabbt väldigt dyrt om det strular.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av improwise »

TiborBlomhall skrev:
Tur att det inte var en vit Opel
Ja, tänkte på den också när jag startade tråden. Om jag minns rätt så hittade dom väl aldrig hans Opel va? :)
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Tesla tappade bort sommardäcken

Inlägg av halipte »

Hej, hoppas det löser sig. Är själv extremt nöjd med SC och deras bemötande - fantastiskt professionellt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar