Bilen redo för sommaren
Moderator: Redaktion
Bilen redo för sommaren
Nu har bilen fått en lackförsegling i present av mig..
Tänk vilken dröm att alltid då hämta den så varje gång man skulle åka någonstanns
Tänk vilken dröm att alltid då hämta den så varje gång man skulle åka någonstanns
Re: Bilen redo för sommaren
Den folien är ännu grymmare med grå fälgar
P85D svart/svart med gratis SuC
- mattiasottosson
- Teslaägare
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
- Ort: Tjockhult
Re: Bilen redo för sommaren
Teslatätheten är uppenbarligen hög i Viken
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Re: Bilen redo för sommaren
Trevligt att 3 personer har tagit bild på exakt samma ställe i lilla Västervik, Mattias du är väl här ibland men var kommer Baretta ifrån?
Re: Bilen redo för sommaren
Haha, superkul att alla valt samma ställe!
Uppvuxen i Västervik men bor numera utanför huvudstaden. Är dock nere i viken och hälsar på föräldrarna då och då!
Uppvuxen i Västervik men bor numera utanför huvudstaden. Är dock nere i viken och hälsar på föräldrarna då och då!
Re: Bilen redo för sommaren
Det är bara att höras av när ni tittar ner igenBaretta skrev:Haha, superkul att alla valt samma ställe!
Uppvuxen i Västervik men bor numera utanför huvudstaden. Är dock nere i viken och hälsar på föräldrarna då och då!
Re: Bilen redo för sommaren
Även lilla Electra fått sig en rejäl in och utvändigt tvagning. Nu är hon redo för sommarens äventyr till Venedig via ötztal och hem via Tjeckien.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Re: Bilen redo för sommaren
Ljungheden?Kulingen skrev:Här kommer en bild till, gissa var den är tagen.
Re: Bilen redo för sommaren
Nästan rätt, det är andra sidan av åsen då närmre JennyBaretta skrev:Ljungheden?Kulingen skrev:Här kommer en bild till, gissa var den är tagen.
Re: Bilen redo för sommaren
Samma här!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Bilen redo för sommaren
Har det blivit en Indy car Vad för färg har du använt på däcken?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Bilen redo för sommaren
Jag hittade en kul vinkel på bilen, så tänkte det var lika bra att lägga ut den här
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Bilen redo för sommaren
Opti-Coat Pro+ behandlad hos Rosenbergs Inpol, nya fälgar och delvis Chrome Deletead. Nu är det bara solfilm och lite till Chrome Delete kvar så är den redo för sommaren
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Bilen redo för sommaren
Snyggt men du får sänka bilen eller fylla ut hjulhusen bättreLegato skrev:Opti-Coat Pro+ behandlad hos Rosenbergs Inpol, nya fälgar och delvis Chrome Deletead. Nu är det bara solfilm och lite till Chrome Delete kvar så är den redo för sommaren
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Bilen redo för sommaren
e5m1r skrev:Snyggt men du får sänka bilen eller fylla ut hjulhusen bättreLegato skrev:Opti-Coat Pro+ behandlad hos Rosenbergs Inpol, nya fälgar och delvis Chrome Deletead. Nu är det bara solfilm och lite till Chrome Delete kvar så är den redo för sommaren
Reagerade också på det. Är luftfjädringen höjd?
Är det 20 eller 21”?
Sjukt snyggt ivf. Är det inte pilligt chromedeletea runt teslatexten?
Re: Bilen redo för sommaren
Standardläge, borde satt den i lowOlleBack skrev:e5m1r skrev:Snyggt men du får sänka bilen eller fylla ut hjulhusen bättreLegato skrev:Opti-Coat Pro+ behandlad hos Rosenbergs Inpol, nya fälgar och delvis Chrome Deletead. Nu är det bara solfilm och lite till Chrome Delete kvar så är den redo för sommaren
Reagerade också på det. Är luftfjädringen höjd?
Är det 20 eller 21”?
Sjukt snyggt ivf. Är det inte pilligt chromedeletea runt teslatexten?
Detta är 20". Fram är det 245/40 för total omkrets på 70,40 centimeter. Dvs exakt mellan original 21" (70,49) och 19" (70,31). Bak är det 275/35 för total höjd på 70,05 centimeter, så där skulle man kunnat klämma in 285/35! Håller med om att det hade varit fint att fylla ut lite till där bak... 255/40 eller 265/40 (om de ryms) hade kanske varit det bästa.
Tack! Folien bak är faktiskt ganska smidig att lägga på. Samma sak med luftintagen och "grillen". Blinkers är svårare. Svårast är dock runt rutorna samt backspeglarna, oklart hur det ska lösas...
Chromet under dörrarna är dock lätt att foliera, det är på gång. Testade med Plasti-dip där först, men blev inte riktigt tillräckligt bra så får bli folie där också.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Bilen redo för sommaren
När ni nu pratar om höjden, vågar man köra den i low konstant? Skrapar man i något vid vanlig körning över farthinder, in och ut ur parkeringsgarage med mera? Använt standard hittills och då har det ju varit lugnt.
Re: Bilen redo för sommaren
Då skrapar man i... Är väl teoretiskt möjligt om man "kryper" över farthinder eller kör lite snett över dem osv, men inget jag skulle rekommendera iaf.OfarligTesla skrev:När ni nu pratar om höjden, vågar man köra den i low konstant? Skrapar man i något vid vanlig körning över farthinder, in och ut ur parkeringsgarage med mera? Använt standard hittills och då har det ju varit lugnt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Bilen redo för sommaren
Okej, då håller jag den i standard helt enkelt .Legato skrev:Då skrapar man i... Är väl teoretiskt möjligt om man "kryper" över farthinder eller kör lite snett över dem osv, men inget jag skulle rekommendera iaf.OfarligTesla skrev:När ni nu pratar om höjden, vågar man köra den i low konstant? Skrapar man i något vid vanlig körning över farthinder, in och ut ur parkeringsgarage med mera? Använt standard hittills och då har det ju varit lugnt.
Re: Bilen redo för sommaren
Inget problem alls! Med sommardäcken på kör jag i low konstant. Miljoner gupp här och jag har aldrig tagit i. Jag kör inte heller särskilt lugnt över gupp, snarare tvärtom faktiskt eftersom Model S ha så långt axelavstånd, så den funkar bra med högre hastighet utan att det blir okomfortabelt. Däremot en del p-hus som har märkliga vinklar, så där höjer jag ofta till high.Legato skrev:Då skrapar man i... Är väl teoretiskt möjligt om man "kryper" över farthinder eller kör lite snett över dem osv, men inget jag skulle rekommendera iaf.OfarligTesla skrev:När ni nu pratar om höjden, vågar man köra den i low konstant? Skrapar man i något vid vanlig körning över farthinder, in och ut ur parkeringsgarage med mera? Använt standard hittills och då har det ju varit lugnt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6516
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Bilen redo för sommaren
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Bilen redo för sommaren
Jag kör i allways low vi har lite farthinder hör och var och så länge hastigheten är under 15km/h så är det ingen fara och jag brukar ändå inte köra fortare över de där så de ör i anknytning till gå gata och obevakade korsningar med skymd sikt och högerregel
Ser jag nåt vinkel eller farthinder som jag bedömer vara större sätter jag ändå i high
Ser jag nåt vinkel eller farthinder som jag bedömer vara större sätter jag ändå i high
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se