Ny sämre Equalizer!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Ny sämre Equalizer!

Inlägg av danni »

Jag tycker det är helt okay men inte det bästa jag hört. I X är det mycket bättre än i S. De här inställningarna kör jag just nu, tycker det funkar bra med snudd på för tung bas i många låtar:

Bild
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Gralle
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 05 feb 2018 20:00

Re: Ny sämre Equalizer!

Inlägg av Gralle »

Tesla borde skämmas.
Nu blev min S sämre än köksradion.
Dags att överväga alternativ för uppgradering av HW.
Ljudet var det enda jag kompromissade på vid inköpet, men så går det när man snålar :roll:

/Gralle
Model S85D
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Ny sämre Equalizer!

Inlägg av djFabbe »

erbo73 skrev:
Gretsch skrev:
Har ni premium ljudanläggning eller standard ? Tänkte om dom drar ner på ljudkvaliteten på standard för att folk ska välja premium när dom beställer.
Premium här också. Låter det så här i demobilarna tror jag det blir svårt att övertyga folk om premiumljudets förträfflighet.
Exakt så. Om den är designad som professionella digitala EQs är i studiomiljö.

Men har man otur fungerar det mer som en analog EQ där man drar i toppar i frekvensområdena (beror bl.a. på EQns q-värde, vilket är statiskt satt i teslan).

Generellt är jag inte särkilt imponerad av ljudet i min Model S, och då har jag ändå premiumljud. Att jag - och många andra -behöver vrida så pass extremt på EQn att skalan inte räcker till är illavarslande tycker jag.
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 980
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ny sämre Equalizer!

Inlägg av Generalbogge »

Verkar som om Tesla lyssnat på kritiken.

I uppdateringen 2018.18.2, så är nu intervallen tillbaka på maxnivå + eller - 12.

Men om det är någon skillnad på tidigare max och nuvarande max, har jag svårt att avgöra. Någon som ännu inte uppdaterat kanske kan kontrollera noggrannare när det är dags att uppdatera.
Model S 90D -2017 Titanium
Skriv svar