Första problemet, dörrhandtag slutat fungera

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Första problemet, dörrhandtag slutat fungera

Inläggav Teslaägare Addex86 » 08 maj 2018 09:38

Hej!

Hämtade min model S den 26 mars i år, i fredags 4 maj på kvällen så gav handtaget på förardörren upp.
Ringde supporten som sa att det verkar vara mekaniskt fel, måste in och byta på SC.
Ringde SC måndag morgon och dom kollar lite loggar och beställer nytt handtag, dom har dock ingen aning om hur lång leveranstid det är.
Så nu måste jag alltså krypa in genom passagerardörren tills jag fått handtaget utbytt.
Känns ju sådär, och ingen vidare reklam för märket.

Borde man få lånebil för detta?
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare

Re: Första problemet, dörrhandtag slutat fungera

Inläggav Teslaägare Remuz » 08 maj 2018 10:17

Lånebil får man om bilen man har är farlig att köra. Dvs bärgning. Annars får du låne när du lämnar in den såklart
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaspolen » 08 maj 2018 10:20

Kan bara säga att sådana där problem ser verkligen inte bra ut. Ska ju inte få vara så alls.
Mörkröd 2016 Leaf 24 kWh.

Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen

Inläggav lator » 08 maj 2018 10:28

Bara undrar, köpte du en ny bil eller en begagnad? Det verkar ju uselt om ett dörrhandtag ska ge upp på bara någon månad... :( Visserligen ett känt fel men det brukar ju hålla åtminstone några år. Sen går det ju ganska enkelt laga det själv men det vill man ju inte när man har garanti...
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare danni » 08 maj 2018 11:00

Det är lite av ett standardfel, tyvärr. Det har hänt mig två gånger, och andra gången var handtaget restnoterat så jag fick vänta flera veckor. Som tur är var det aldrig förardörren så det gick att leva med.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Få fri supercharging vid beställning av en Tesla: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kirre » 08 maj 2018 11:09

Hände mig också för en månad sedan, och just förardörren. Ringde supporten och de ville att jag skulle komma in med bilen. Tänkte dock att jag provar med en hard reset och det hjälpte faktiskt. Har fungerat sedan dess.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
Referral: http://ts.la/eric2944
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Addex86 » 08 maj 2018 11:22

lator skrev:Bara undrar, köpte du en ny bil eller en begagnad? Det verkar ju uselt om ett dörrhandtag ska ge upp på bara någon månad... :( Visserligen ett känt fel men det brukar ju hålla åtminstone några år. Sen går det ju ganska enkelt laga det själv men det vill man ju inte när man har garanti...

Köpte bilen ny, beställde i december.
Ja, jag har läst om det, men trodde inte att det skulle hända efter drygt en månad.
Hade tänkt visa den för en vän som funderar på att beställa en Jaguar, men det får vänta tills detta är fixat.
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare

Inläggav lator » 08 maj 2018 11:35

Addex86 skrev:
lator skrev:Bara undrar, köpte du en ny bil eller en begagnad? Det verkar ju uselt om ett dörrhandtag ska ge upp på bara någon månad... :( Visserligen ett känt fel men det brukar ju hålla åtminstone några år. Sen går det ju ganska enkelt laga det själv men det vill man ju inte när man har garanti...

Köpte bilen ny, beställde i december.
Ja, jag har läst om det, men trodde inte att det skulle hända efter drygt en månad.
Hade tänkt visa den för en vän som funderar på att beställa en Jaguar, men det får vänta tills detta är fixat.

Då tycker jag att de får stå för lånebil tills de har fixat det. Bilen är ju ny! Du ska inte behöva krypa in i din nya bil... :evil:
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare Verdi » 08 maj 2018 11:40

Teslaspolen skrev:Kan bara säga att sådana där problem ser verkligen inte bra ut. Ska ju inte få vara så alls.

Är tyvärr ganska vanligt. Har krånglat flera ggr på min bil. Både för föregående ägare och för mig.
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 08 maj 2018 11:41

Addex86 skrev:Hej!

Hämtade min model S den 26 mars i år, i fredags 4 maj på kvällen så gav handtaget på förardörren upp.
Ringde supporten som sa att det verkar vara mekaniskt fel, måste in och byta på SC.
Ringde SC måndag morgon och dom kollar lite loggar och beställer nytt handtag, dom har dock ingen aning om hur lång leveranstid det är.
Så nu måste jag alltså krypa in genom passagerardörren tills jag fått handtaget utbytt.
Känns ju sådär, och ingen vidare reklam för märket.

Borde man få lånebil för detta?

Du behöver ju inte krypa in hela vägen. Det går ju att öppna förardörren inifrån. :)
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model S