En sista fråga igen: Får du verkligen inte köpa när du berättar som det är att du ska köpa beggad och därför inte "egentligen" kan beställa eller bara något du har hört från andra?
Nej jag har inte kollat med dom, får kanske göra det. Har bara läst vad andra har skivit.
fnystrom, jag är som sagt inte på jakt efter en ny bil
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Nej jag har inte kollat med dom, får kanske göra det. Har bara läst vad andra har skivit.
fnystrom, jag är som sagt inte på jakt efter en ny bil
Jag tror inte att du får ut någon innan du har fått VIN, det var det som de frågade mig när jag försökte köpa. Att man skulle ha senare och sånt var inte aktuellt.
Trevligt med ännu en Tesla i stan för övrigt
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Klart den ska vara inne. Jag har också supertrångt garage men jag vill ju inte ha min Tesla stående ute i onödan. Den kan ju bli skitig, blöt, snöig, stulen, repad etc.
Under vilka förutsättningar är det man vill stå ute och ladda?
Kan vi hjälpa till med + och -.
(är ej elbilsägare men försöker ändå)
+ att stå ute:
Det är enkelt, man behöver inte köra in bilen i garaget (spec om man har trångt garage) trevligt på sommaren.
Man kan dela med annan bil.
- att stå ute
Bilen är inte skyddad från väder och vind/åverkan. (men vill någon absolut bränna bilen så är det svårt att skydda sig även med garage)
(nu har vi alltså situationen där ägaren har garage men funderar om den vill parkera inne eller ute.)
Får nog bli en inne, så kan man komplettera med en ute sen med om man känner för det, ska sondera marknaden ett varv till innan man väljer modell bara.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh