Kommer det någonsin dragkrok till S?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Kommer det någonsin dragkrok till S?

Inläggav Teslaägare Gyllenstake » 16 maj 2018 22:15

Älskar min S, men kärleken börjar ta slut.
Anledningen stavas givetvis dragkrok och jag överväger starkt otrohet med X.

Men jag vill inte ha någon annan. Vad tror ni på forumet, kommer det någonsin att släppas eftermontering?

Någon med någon form av info?

Blir nu att jag väljer mitt dieselmonster till Merca istället när jag åker till jobbet :(
P85DL
Användarvisningsbild
Gyllenstake
Teslaägare

Re: Kommer det någonsin dragkrok till S?

Inläggav Teslaägare Johnalm » 16 maj 2018 22:26

Med största sannolikhet inte, du har säkert (precis som jag) läst alla trådar i ämnet.
Känner du ingen annan med dragkrok? Jag har aldrig använt min dragkrok på min X, men alla är ju olika förstås :D
Kör på med S:en är mitt "tips"!
Model X P90D, deep blue metallic med ultravit inredning, allt på utom fungerande handsfree, utökad laddare och ett L.
http://ts.la/john1529
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inläggav Teslaägare e5m1r » 16 maj 2018 22:34

Gyllenstake skrev:Älskar min S, men kärleken börjar ta slut.

Men jag vill inte ha någon annan. Vad tror ni på forumet, kommer det någonsin att släppas eftermontering?

Blir nu att jag väljer mitt dieselmonster till Merca istället när jag åker till jobbet :(

Redan levererade bilar skulle behöva typas om och det tror jag inte tesla gör
S kommer däremot få drag på sikt den kan liksom inte vara sämre än Model 3 eller ?
Har du en Tesla Model S och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
På väg att beställa en Model S eller Model X och känner att jag bidragit. Använd min länk http://ts.la/esmir2564 och få fri supercharging
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tehjimos » 16 maj 2018 23:54

Gyllenstake skrev:Älskar min S, men kärleken börjar ta slut.

Har en kompis med en signature XP90DL och han vill byta till en S då han inte har behovet av en X och vill ha den lite sportigare, snyggare bilen... är du av intresse att byta + lägga mellanskillnad? den har dragkrok!
Föredetta bilen: Model S85 -14
Nuvarande : Model X P90D -17 digital chaufför (AP2), stora dunka dunka systemet, istids-paket, bogser-paket, 22" turre-fälgar, gräddglass-vit!

instagram.com/tehjimos för våra äventyr med X:en
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inläggav LarsL » 17 maj 2018 06:17

e5m1r skrev:Redan levererade bilar skulle behöva typas om och det tror jag inte tesla gör
S kommer däremot få drag på sikt den kan liksom inte vara sämre än Model 3 eller ?

Inte alls säkert att Model 3 kommer med dragkrok. Snarare troligt att den inte gör det.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Teslaägare mati » 17 maj 2018 06:48

LarsL skrev:
e5m1r skrev:Redan levererade bilar skulle behöva typas om och det tror jag inte tesla gör

Inte alls säkert att Model 3 kommer med dragkrok. Snarare troligt att den inte gör det.

Du har ju bokat en med dragkrok. ;)
e-Golf 2018
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dstr » 17 maj 2018 06:55

LarsL skrev:

Min spaning också. (Tyvärr)

Drag i det segmentet lär bli på Model Y.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Jerker » 17 maj 2018 07:29

Jag börjar också luta åt det hållet att det inte blir nån dragkrok på 3:an. Och om det blir det blir det säkert bara om man har 4-hjulsdrift, stora batteriet och luftfjädring, vilket gör bilen för dyr för mig. Så jag tror inte att det blir nån Tesla för mig alls. Har börjat vänja mig vid detta faktum.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Lutar åt att det aldrig blir nån Tesla för min del. Blir nog för dyr för mig.
Användarvisningsbild
Jerker

Inläggav Jerka » 17 maj 2018 07:50

Så länge Tesla kan sälja bilarna utan drag lär de inte bry sig om att sätta dit det. Och konkurrensen bland prisvärda elbilar med lång räckvidd är ju inte direkt mördande - så det dröjer nog.

Håller dock med om att det vore märkligt om Model 3 fick drag men inte Model S. Borde vara tvärtom för att skydda MS från kannibalisering. Risken finns att MS-försäljningen kollapsar helt i Norge om Model 3 kommer med drag. Men Tesla verkar helt oförmögna att förstå hur stort problem detta är.
Jerka

Inläggav Teslaägare Smutt » 17 maj 2018 10:26

Jerka skrev:Så länge Tesla kan sälja bilarna utan drag lär de inte bry sig om att sätta dit det. Och konkurrensen bland prisvärda elbilar med lång räckvidd är ju inte direkt mördande - så det dröjer nog.

Håller dock med om att det vore märkligt om Model 3 fick drag men inte Model S. Borde vara tvärtom för att skydda MS från kannibalisering. Risken finns att MS-försäljningen kollapsar helt i Norge om Model 3 kommer med drag. Men Tesla verkar helt oförmögna att förstå hur stort problem detta är.

Frågan är om inte Tesla vinner på att fler köper X pga dom vill ha drag, första konkurrerande elbil med drag blir ju Jaguar så dom kan nog lungt vänta med drag på S tills dom byter celler i den.

Jag börjar också tvivla på drag till M3 tycker att vi borde sett bilder där dom testar den om den ska gå i produktion om 12månader
Grå S60 väntar på M3 med present
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model S