Konstigt.
När jag (Autoskadestuen) monterade dragkrok för cyklar, baslåda och tilläggsisolerade hjulhusen så fick jag skriva på nedan dokument från Tesla så att dom kan friskriva sig gällande allt som skulle kunna hända med hänsyn till modifieringarna. Inga konstigheter i övrigt...
https://www.dropbox.com/s/5e4dy69mnvh0s ... .docx?dl=0
Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Moderator: Redaktion
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Stämmer ja. Dom ville få det till att baslådan slagit ut backkamera via canbusen. Jag undrade om det var rätt man på rätt plats
Fick tid nu den 7e iaf.
Fick tid nu den 7e iaf.
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Har nu väntat i snart 2 månader på nytt 12V batteri. Hur svårt ska det vara att få hem ett batteri?
Dessutom går det inte att installera ny programvara så länge jag har det gamla batteriet.
Och varje gång jag ringer Tesla så är det på gång. Man börjar undra om Tesla inte har betalat sin
underleverantör och därför ej får några leveranser.
Dessutom går det inte att installera ny programvara så länge jag har det gamla batteriet.
Och varje gång jag ringer Tesla så är det på gång. Man börjar undra om Tesla inte har betalat sin
underleverantör och därför ej får några leveranser.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Eller att sjukt många har strul med det batteriet...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Har någon av er andra mätt spänningen i batteriet? Min X60D hade 12.8V, min X90D hade 12.8V, min P100D har 12.3V. Är det olika 12V-batteri i bilarna?
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Om jag tittar tekniskt sett på detta med batteriet (lågvolt) så kan jag inte se hur det ska eller kan orsaka
skada i bilen.
Lågvoltssystemet får matning från högvoltssystemet via omvandlaren på torpedväggen.
när bilen ”är igång”
Jag har kört en av mina testbilar med lågvoltsbatteriet urkopplat... varning framgår alltid i displayen.
Har även av misstag kopplat fel med ett extra batteri till lågvolt dvs fel plus till minus och det hände inget i bilen.
Jag har kört slut på lågvoltssystemet 30-40 gånger dvs tills batteriet är totalt dött och inte drar igång elektroniken... allt fungerar efteråt.
Jag vet inte om det är okunskap eller hård styrning av Tesla att orginal batteri måste sitta i för att garanti ska gälla.
Givetvis förespråkar jag ju att man ska följa teslas rekommendationer!
skada i bilen.
Lågvoltssystemet får matning från högvoltssystemet via omvandlaren på torpedväggen.
när bilen ”är igång”
Jag har kört en av mina testbilar med lågvoltsbatteriet urkopplat... varning framgår alltid i displayen.
Har även av misstag kopplat fel med ett extra batteri till lågvolt dvs fel plus till minus och det hände inget i bilen.
Jag har kört slut på lågvoltssystemet 30-40 gånger dvs tills batteriet är totalt dött och inte drar igång elektroniken... allt fungerar efteråt.
Jag vet inte om det är okunskap eller hård styrning av Tesla att orginal batteri måste sitta i för att garanti ska gälla.
Givetvis förespråkar jag ju att man ska följa teslas rekommendationer!
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Först funderade jag på hur tusan du råkat ut för alla dessa problem med 12V men sedan kollade jag användarnamnet och förstod varför
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Vimmerby bildemontering levererar! Tack för info
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Byt inte 12V-batteri till tredjeparts :(
Mitt batteri varnade 9 mån efter att SC bytt ut det. Men som tur är fick jag det på garanti trots att den egentligen gått ut. Enligt SC har dom bytt till "bättre batterier" under året.