Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av ezitsuj »

Så bilen är ca 2 månader gammal, gått 300 mil och första felet.

Passagerardörren fram har slutat funka. Jag och polaren var och köpte glass och helt plötsligt så åker den inte ut längre. Tog en sugpropp och drog ut den men händer ingenting med dörren så den har helt enkelt gett upp.
När man låser upp dörren hör man en motor som står och snurrar bakom , så nått har släppt.

Tur man har 3 km till SC i Infra....

Ska be dem kolla takluckan också för den tycker jag glider en aning "hackigt" , Saknas förmodligen fett på nån glidskena.

Meeen det kom fram ett vackert fruntimmer och sa att jag körde hennes drömbil idag så livet är inte helt brunt :)
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 09 jun 2017 12:02
Ort: Upplands Väsby

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Engen »

Jag fick samma fel på samma dörr som du efter att jag haft bilen i 5 dagar. De bytte handtaget. Tog dock nästan två veckor innan de fick hem reservdelen, men jag fick lånebil under tiden. Inga problem!
Hmm... min taklucka hackar lite så där som du beskriver. Känns som att det fattas lite fett.
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Addex86 »

ezitsuj skrev:
Så bilen är ca 2 månader gammal, gått 300 mil och första felet.

Passagerardörren fram har slutat funka. Jag och polaren var och köpte glass och helt plötsligt så åker den inte ut längre. Tog en sugpropp och drog ut den men händer ingenting med dörren så den har helt enkelt gett upp.
När man låser upp dörren hör man en motor som står och snurrar bakom , så nått har släppt.

Tur man har 3 km till SC i Infra....

Ska be dem kolla takluckan också för den tycker jag glider en aning "hackigt" , Saknas förmodligen fett på nån glidskena.

Meeen det kom fram ett vackert fruntimmer och sa att jag körde hennes drömbil idag så livet är inte helt brunt :)
För mig tog det 2 veckor att få ett nytt handtag. Jag skulle ringa in och boka en tid, dom kan ändå inte göra något åt det på en gång.
Har du fått senaste uppdateringen? 2018.18.2?
Efter den uppdateringen så fick mitt trasiga handtag nytt liv, man kunde trycka på den när den var infälld och då öppnades dörren.
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av helix »

En kreativ lösning i väntan på nytt dörrhandtag :D
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av bat »

helix skrev:
En kreativ lösning i väntan på nytt dörrhandtag :D
low-tech lösning av rang!
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av ezitsuj »

Addex86 skrev:
ezitsuj skrev:
Så bilen är ca 2 månader gammal, gått 300 mil och första felet.

Passagerardörren fram har slutat funka. Jag och polaren var och köpte glass och helt plötsligt så åker den inte ut längre. Tog en sugpropp och drog ut den men händer ingenting med dörren så den har helt enkelt gett upp.
När man låser upp dörren hör man en motor som står och snurrar bakom , så nått har släppt.

Tur man har 3 km till SC i Infra....

Ska be dem kolla takluckan också för den tycker jag glider en aning "hackigt" , Saknas förmodligen fett på nån glidskena.

Meeen det kom fram ett vackert fruntimmer och sa att jag körde hennes drömbil idag så livet är inte helt brunt :)
För mig tog det 2 veckor att få ett nytt handtag. Jag skulle ringa in och boka en tid, dom kan ändå inte göra något åt det på en gång.
Har du fått senaste uppdateringen? 2018.18.2?
Efter den uppdateringen så fick mitt trasiga handtag nytt liv, man kunde trycka på den när den var infälld och då öppnades dörren.
Ringa till Tesla , jo jag tackar jag. Har som sagt under 3km till SC så jag tog en tur dit i morse. Nytt handtag är beställt och en tekniker tittade på takluckan och den skall smörjas och "justeras".

Vetifan om jag vill ha lånebil dock då det är passagerarsidan och jag inte litar att ha min bil inte har minsta mikrorepan stående nånstans .....
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av nek0 »

Tycker det är konstigt att man inte har sådant på hyllan. Nu har man läst om många trasiga handtag och nästa alla fick vänta.
Hur många är det ute som inte skriver här på forumet och har samma problem?
Användarvisningsbild
Reddy
Teslaägare
Inlägg: 200
Blev medlem: 06 jul 2015 11:04
Ort: Linköping

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Reddy »

Två trasiga handtag för närvarande, båda framdörrarna. Har tidigare bytt höger bak på garanti.

Väntar på att få en tid för reparation hos Tesla.


/Fredrik
Model 3 Performance 2022
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Nyren »

Jag hade samma sak på min passagerardörr för några veckor sen. Jag har också turen att bo ett par km från SC, så jag körde dit och visade upp bilen och sade att det var bråttom. De beställde delarna på en fredag på SC i Malmö och sen fick jag det fixat fredagen därpå. Jag kunde nog fått det fixat ännu tidigare men jag var på resa i veckan ändå...

När jag sen kom med bilen så fixade de det på en timme medan jag väntade.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Addex86 »

ezitsuj skrev:
Addex86 skrev:
ezitsuj skrev:
Så bilen är ca 2 månader gammal, gått 300 mil och första felet.

Passagerardörren fram har slutat funka. Jag och polaren var och köpte glass och helt plötsligt så åker den inte ut längre. Tog en sugpropp och drog ut den men händer ingenting med dörren så den har helt enkelt gett upp.
När man låser upp dörren hör man en motor som står och snurrar bakom , så nått har släppt.

Tur man har 3 km till SC i Infra....

Ska be dem kolla takluckan också för den tycker jag glider en aning "hackigt" , Saknas förmodligen fett på nån glidskena.

Meeen det kom fram ett vackert fruntimmer och sa att jag körde hennes drömbil idag så livet är inte helt brunt :)
För mig tog det 2 veckor att få ett nytt handtag. Jag skulle ringa in och boka en tid, dom kan ändå inte göra något åt det på en gång.
Har du fått senaste uppdateringen? 2018.18.2?
Efter den uppdateringen så fick mitt trasiga handtag nytt liv, man kunde trycka på den när den var infälld och då öppnades dörren.
Ringa till Tesla , jo jag tackar jag. Har som sagt under 3km till SC så jag tog en tur dit i morse. Nytt handtag är beställt och en tekniker tittade på takluckan och den skall smörjas och "justeras".

Vetifan om jag vill ha lånebil dock då det är passagerarsidan och jag inte litar att ha min bil inte har minsta mikrorepan stående nånstans .....
Du hade alltså fått ungefär samma info genom att ringa ;)
För bara byte av handtag verkar man inte få lånebil, jag fick sitta och vänta lite drygt 2 timmar.
Men har man flera grejer som ska fixas kanske du får lånebil.
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Bjelke »

Jag sitter i Väsby nu och väntar på mitt byte vänster bak, och om ngn undrar så kostar det typ 6,5 tusen inkl arbete när garantin gått ut.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
Jag sitter i Väsby nu och väntar på mitt byte vänster bak, och om ngn undrar så kostar det typ 6,5 tusen inkl arbete när garantin gått ut.
Är det bara en microbrytare som har gått sönder så känns det ju lite kostsamt men samtidigt så är det ju bara ca 6 fulla tankar av ett brännbart ämne som du slipper... :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Bjelke »

lator skrev:
Bjelke skrev:
Jag sitter i Väsby nu och väntar på mitt byte vänster bak, och om ngn undrar så kostar det typ 6,5 tusen inkl arbete när garantin gått ut.
Är det bara en microbrytare som har gått sönder så känns det ju lite kostsamt men samtidigt så är det ju bara ca 6 fulla tankar av ett brännbart ämne som du slipper... :o
Japp på min är det bara trasig brytare men det fanns helt enkelt inga att få tag i :( och eftersom jag hade besiktning förra veckan så vågade jag inte chansa på att den skulle gå igenom utan anmärkning (vilket den dock gjorde) så därför bokade jag in bytet av hela handtaget...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Bjelke »

Bytet tog mindre än en timme iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Tars »

Men är det är mikrobrytaren som har rostat som gör att den inte fungerar?
Har kollat på video, och det verkar lite halvmeckigt att ta loss.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
Bytet tog mindre än en timme iaf :)
Behöll du ditt gamla då så att du kan renovera det och byta själv nästa gång?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu har även ett av mina dörrhandtag gett upp :(

Inlägg av Bjelke »

lator skrev:
Bjelke skrev:
Bytet tog mindre än en timme iaf :)
Behöll du ditt gamla då så att du kan renovera det och byta själv nästa gång?
Japp, men först sa dom att det inte gick för att dom brukar skickas till Amerikat och jag svarade bara att det skiter jag fullständigt i, ska jag betala för det så
ska jag ha det gamla med mig, vill dom behålla det gamla så betalar jag inte (som vid garanti) helt enkelt, och efter en stund kom en tekniker ut med mitt gamla handtag,
som är helt OK förutom en sensor.
Renovering och smörjning så får det bli en reservdel hemma såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar