Bilen slutar ladda?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Bilen slutar ladda?

Inlägg av larsw »

Min MS har nu stoppat laddning hemma två gånger under kvällen, efter att ha kört långfärd under dagen. Först vid 34% och sedan nu vid 44%. Körde trefasadaptern på 12 A, har kört 16A förr utan problem. Drog ner till 10 A nu och startade igen.

Inga felmeddelanden öht, laddningen hade bara stoppat när jag kontrollerade i appen.

Lite orolig över att bilen inte kommer vara laddad till önskad nivå till i morgon.

Vad beror detta på? Känt fel? Eller ska den av någon anledning sluta ladda innan den nått målet på 90%
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bilen slutar ladda?

Inlägg av e5m1r »

Den kan sluta ladda om spänningen varierar och går ner för mycket
Så titta i appen om V är lite lågt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Bilen slutar ladda?

Inlägg av Remuz »

Får du ingen notis i telefonen? När min slutar ladda pga spänningsfall får jag det iaf
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Bilen slutar ladda?

Inlägg av Yxel »

Ja, UMC gillar inte ojämnheter. Har du andra laster på samma säkring? Startström för tex frysar eller ventilation eller vad som helst kan få spänningen att gå ner lite (som när man startar dammsugaren och det blinkar i lampan) och då gissar jag på att UMC slår ifrån för att skydda sig själv.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Bilen slutar ladda?

Inlägg av larsw »

Låg spänning förklarar saken. Har legat runt 227 i kväll, brukar ligga på 235-240. Just nu 228, men jag drog ner till 10 A, så det borde göra den mindre känslig.
Författare och bloggare. Model S 2023
Skriv svar