Nya dörrhandtag från Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av ezitsuj »

Mitt handtag gick sönder på passagerarsidan fram för några veckor sedan, och nu har SC i Infra fått in det nya. Enligt killen i telefon har det tagit tid för att Tesla har fått en in ny version av handtagen som ska vara mycket bättre än de gamla. Kan det vara så att de byttes samtidigt som nya snabbare datorn kom? För min bil är tillverkad precis innan det.

Man kan ju hoppas att de andra ska hålla mer än 300 mil....
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av Bjelke »

Låter bra om dom tagit fram en ny generation av dom där handtagen för dom är nog den del som oftast går sönder...
Lite otur då att man bytte ett för typ två veckor sedan (och som jag dessutom betalade för då garantin gått ut)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av bat »

Bjelke skrev:
Låter bra om dom tagit fram en ny generation av dom där handtagen för dom är nog den del som oftast går sönder...
Lite otur då att man bytte ett för typ två veckor sedan (och som jag dessutom betalade för då garantin gått ut)...
Hur mycket kostade de?
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av ezitsuj »

bat skrev:
Bjelke skrev:
Låter bra om dom tagit fram en ny generation av dom där handtagen för dom är nog den del som oftast går sönder...
Lite otur då att man bytte ett för typ två veckor sedan (och som jag dessutom betalade för då garantin gått ut)...
Hur mycket kostade de?
Min bil är helt ny så det var garanti. Vet inte, får kolla på ordern jag får sen.
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av TiborBlomhall »

Dörrhandtagen är galet komplicerade:
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-s-dorrhandtag/
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av Bjelke »

bat skrev:
Bjelke skrev:
Låter bra om dom tagit fram en ny generation av dom där handtagen för dom är nog den del som oftast går sönder...
Lite otur då att man bytte ett för typ två veckor sedan (och som jag dessutom betalade för då garantin gått ut)...
Hur mycket kostade de?
Typ 6 tusen inkl montering om jag minns rätt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Nya dörrhandtag från Tesla

Inlägg av e5m1r »

ezitsuj skrev:
Mitt handtag gick sönder på passagerarsidan fram för några veckor sedan, och nu har SC i Infra fått in det nya. Enligt killen i telefon har det tagit tid för att Tesla har fått en in ny version av handtagen som ska vara mycket bättre än de gamla. Kan det vara så att de byttes samtidigt som nya snabbare datorn kom? För min bil är tillverkad precis innan det.

Man kan ju hoppas att de andra ska hålla mer än 300 mil....
Kan intyga om att nytt handtag finns men frågan är om den är kompatibel med gamal bil
Min bil ska nämligen få ny dörr och de väntar på delar men nämnde att de byter handtaget med då det inte är nåt fel på mitt handtag ställde jag givetvis frågan och fick som svar att de har bytt och att det krävs nytt
Kan det vara så att det är helt annan inkoppling eller något annat som gör att gamla inte går att använda på den nya dörren ?
Blir hur som helst snurrigt när man sen behöver delar till bilen Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar