Tesla hotel

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
vinothkannan
Teslaägare
Inlägg: 164
Blev medlem: 01 jan 2017 02:11
Ort: Ludvika

Tesla hotel

Inlägg av vinothkannan »

Prototype of My 5 star Tesla Hotel... is getting ready for Eurotrip..
I just used bed matress,air matress and blankets ...should be nearly 4% of Dream case cost with the same comfort.. :-)
IMG_5412.JPG
IMG_5407.JPG
IMG_5416.JPG
MX100D-AP3-FSD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Tesla hotel

Inlägg av Bod »

Snyggt! :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Tesla hotel

Inlägg av chpaulin »

Nice
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Tesla hotel

Inlägg av HerrNilsson »

Looks cozy :)
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
vinothkannan
Teslaägare
Inlägg: 164
Blev medlem: 01 jan 2017 02:11
Ort: Ludvika

Re: Tesla hotel

Inlägg av vinothkannan »

When its folded as it is towards backside..it still fits 3 hand luggages which in turn goes into the leg room for the rear passengers.
Tested with 2 adults and one kid.. it works perfect... a must try. :-)
1.Bed madress 100x200cm.(från hem)
2.Självuppblåsande liggunderlag H3 jysk(Dime 51x183cm long) kostar 100 per st
3.Näckudde wellpur från jysk kostar 300 för två
4. blankett 120x200cm.(från hem)
Total kostnad för Tesla Hotel = ca 400kr
IMG_5428.JPG
MX100D-AP3-FSD
Användarvisningsbild
Bozzman
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 20 sep 2018 21:25

Re: Tesla hotel

Inlägg av Bozzman »

Very nice and very cheap
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla hotel

Inlägg av HelectriC »

Varför sover man i sin Tesla? Är det för att man färdas i områden utan hotell? Eller är det bara för att slumra nån timme? Eller är det verkligen som alternativ till hotell? Är det verkligen så dyrt med hotell? Jag har lite svårt att förstå hela grejen :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Tesla hotel

Inlägg av Hok »

HelectriC skrev:
Varför sover man i sin Tesla? Är det för att man färdas i områden utan hotell? Eller är det bara för att slumra nån timme? Eller är det verkligen som alternativ till hotell? Är det verkligen så dyrt med hotell? Jag har lite svårt att förstå hela grejen :?
Jag antar att du aldrig har tältat heller? Se Teslan som ett lyxigare tält.
Användarvisningsbild
Benz
Teslaägare
Inlägg: 81
Blev medlem: 07 okt 2015 20:49
Ort: sthlm

Re: Tesla hotel

Inlägg av Benz »

HelectriC skrev:
Varför sover man i sin Tesla? Är det för att man färdas i områden utan hotell? Eller är det bara för att slumra nån timme? Eller är det verkligen som alternativ till hotell? Är det verkligen så dyrt med hotell? Jag har lite svårt att förstå hela grejen :?
Som 18åring sparar man gärna in några slantar på långresorn när man lånat päronens Tesla ;) Sen är det ju oerhört bekvämt att skippa planera in hotel eller liknande när man drar en spontanare ner mot götet eller dylik. :)
DD90FF3D-CC89-4609-812E-0AB0D2ABC518.jpeg
Tesla model S 85 | Autopilot | Röd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla hotel

Inlägg av Bjelke »

Eller när man vill sova så nära sin grymma cykelbacke det bara går ;)
Eller på väg hem från nämnda backe senare på natten och inser att man inte bör köra bil längre och
befinner sig ute i nowhere typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla hotel

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
Eller när man vill sova så nära sin grymma cykelbacke det bara går ;)
Eller på väg hem från nämnda backe senare på natten och inser att man inte bör köra bil längre och
befinner sig ute i nowhere typ...
Ja, ok, men då är anledningen att det inte finns något hotell. Då förstår jag. Poängen var väl kanske att har man råd till en tesla, borde man nog slippa sova i bilen om det finns bekvämare alternativ. Men så är jag bekväm av mig också :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Tesla hotel

Inlägg av pubbe »

HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Eller när man vill sova så nära sin grymma cykelbacke det bara går ;)
Eller på väg hem från nämnda backe senare på natten och inser att man inte bör köra bil längre och
befinner sig ute i nowhere typ...
Ja, ok, men då är anledningen att det inte finns något hotell. Då förstår jag. Poängen var väl kanske att har man råd till en tesla, borde man nog slippa sova i bilen om det finns bekvämare alternativ. Men så är jag bekväm av mig också :D
Det handlar inte alltid om pengar; hotellen ligger kanske inte alltid där man vill dom ska vara, och sen är det ju lite äventyrligt också. Har funderat på att göra något liknande några gånger med barnen, dom skulle älska det.. mina barn har sovit väldigt många nätter på hotell (dom tycker knappt det är något speciellt längre) men dom har aldrig sovit i teslan!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla hotel

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Eller när man vill sova så nära sin grymma cykelbacke det bara går ;)
Eller på väg hem från nämnda backe senare på natten och inser att man inte bör köra bil längre och
befinner sig ute i nowhere typ...
Ja, ok, men då är anledningen att det inte finns något hotell. Då förstår jag. Poängen var väl kanske att har man råd till en tesla, borde man nog slippa sova i bilen om det finns bekvämare alternativ. Men så är jag bekväm av mig också :D
Alternativt har man lagt alla pengar på en Tesla så kanske man måste sova i bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Tesla hotel

Inlägg av Gretsch »

Jag och min tjej åker runt i Europa på roadtrpis och då tältar vi oftas men ibland så sover vi bilen. Funkar bra. Vi tar aldrig in på hotell
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla hotel

Inlägg av Bjelke »

Gretsch skrev:
Jag och min tjej åker runt i Europa på roadtrpis och då tältar vi oftas men ibland så sover vi bilen. Funkar bra. Vi tar aldrig in på hotell
Vi har pratat om att tälta och köpte tom ett i somras men det blev inget i år, jag tänkte bla åka till något av mina gamla fiskeställen som ligger en bit ut i terrängen och då är det ju tält som gäller liksom, dvs ytterligare ett exempel på när det kan vara intressant att sova i bilen (Om det är någorlunda nära vattnet annars blir det tält ändå såklart)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla hotel

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Eller när man vill sova så nära sin grymma cykelbacke det bara går ;)
Eller på väg hem från nämnda backe senare på natten och inser att man inte bör köra bil längre och
befinner sig ute i nowhere typ...
Ja, ok, men då är anledningen att det inte finns något hotell. Då förstår jag. Poängen var väl kanske att har man råd till en tesla, borde man nog slippa sova i bilen om det finns bekvämare alternativ. Men så är jag bekväm av mig också :D
Alternativt har man lagt alla pengar på en Tesla så kanske man måste sova i bilen.
Jag hoppas inte det är så, det verkar på gränsen att köpa en bil, så man inte har pengar kvar till livet som man brukade leva det. Men om man man brukade sova i bilen även innan Tesla, så är det ju en livsstil alternativt man ät utanför hotellradius.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Tesla hotel

Inlägg av evilirish »

För ca 1 månad sen tog jag bil och släp med motorcykel på halvvägs upp i Norge. Vi skulle bo på camping mitt ute i ödemarken, inte ett hotell på minst en timme åt valfritt håll, och p.g.a logistiska skäl kom jag upp vid 2 på natten. Detta var första gången jag provade sova i bilen och det funkade riktigt bra!
Det är som jag ser det ett mycket mer bekvämt alternativ till där man annars hade fått tälta.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla hotel

Inlägg av Pontus »

Bjelke skrev:
Gretsch skrev:
Jag och min tjej åker runt i Europa på roadtrpis och då tältar vi oftas men ibland så sover vi bilen. Funkar bra. Vi tar aldrig in på hotell
Vi har pratat om att tälta och köpte tom ett i somras men det blev inget i år, jag tänkte bla åka till något av mina gamla fiskeställen som ligger en bit ut i terrängen och då är det ju tält som gäller liksom, dvs ytterligare ett exempel på när det kan vara intressant att sova i bilen (Om det är någorlunda nära vattnet annars blir det tält ändå såklart)...
Hoppas det nappar dåligt så ni slipper sova med fisk i bilen :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla hotel

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Bjelke skrev:
Gretsch skrev:
Jag och min tjej åker runt i Europa på roadtrpis och då tältar vi oftas men ibland så sover vi bilen. Funkar bra. Vi tar aldrig in på hotell
Vi har pratat om att tälta och köpte tom ett i somras men det blev inget i år, jag tänkte bla åka till något av mina gamla fiskeställen som ligger en bit ut i terrängen och då är det ju tält som gäller liksom, dvs ytterligare ett exempel på när det kan vara intressant att sova i bilen (Om det är någorlunda nära vattnet annars blir det tält ändå såklart)...
Hoppas det nappar dåligt så ni slipper sova med fisk i bilen :)
:lol: brukar släppa tillbaks det mesta utom några som tillagas på plats :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla hotel

Inlägg av Remuz »

De bilar jag haft har inte kunnat sköta klimatet på natten utan att spy ut avgaser och kosta massa pengar, annars skulle jag lätt ha bäddat i bilen. Jag tror att jag kommer testa det många gånger med min kommande 7sits.
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar