Hyrbil ICE

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Hyrbil ICE

Inlägg av e5m1r »

Nu är vår Model S på lite kaross arbete ( close encounter med en balk )
Vi hyrde en BMW X 2 inkl allt och tänkte dela med mig lite
Förutom det vanliga att jag glömt hur man tankar och att jag glömmer att stänga av bilen låsa den och att vindrutetorkarna används flitigt varje gång man ska börja köra så finns det faktiskt saker jag saknar i teslan
HUD fy vad trevligt att ha HUD igen tänk er att få AP varningar på HUD
BMW Nav är så mycket bättre speciellt RTTI ( trafikmeddelanden ) den routar inte bara om utan säger till varför varnar även för stående bilar längre fram osv
Stolarna är bättre i BMW
Bromsarna greppar så man vågar knappt röra dem
I övrigt är tesla bättre på allt
Jag trodde att kag skulle tycka min S är dåligt ihopskruvad men jag får inte högre premium känsla i BMW
Saknar AP
Har avverkat 60 mil i BMW och det var bra mycket mer påfrestande att köra den mot teslan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Verdi

Re: Hyrbil ICE

Inlägg av Verdi »

Själv kör jag manuell Skoda Octavia med 110 hästar här på Zakynthos. Retrokänsla men det funkar rätt bra. Lite småroligt på småvägarna faktiskt. Sällan man kan köra fortare än 60 km/h ändå. Tror i3an hade varit perfekt här. Smal och smidig.

En udda detalj är att det är en G Tec och kan tankas med gas. Förutom att det inte finns en enda gastankstation på hela ön. :roll: :lol:

Jag frågade Sixt-killen och han sa att det var Sixt Grekland som fått bra pris på gasbilarna och brydde sig inte om att man inte kan tanka gas på många öar. Fullstor bensintank dock.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hyrbil ICE

Inlägg av bylund »

Jag hyrde två bilar i maj när jag var på resa. Först en Nissan Altima, en rakt igenom tragisk upplevelse.

Sedan också en Toyota Corolla, som var rätt ok för att vara en ICE (särskilt efter Nissan), bara det att den adaptiva farthållaren stängde av sig i kökörning, vilket var riktigt irriterande. Det var en automatväxlad bil, så finns ju ingen anledning varför den inte skulle kunna köra långsamt eller rentav stanna med farthållaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Hyrbil ICE

Inlägg av Swede1 »

bylund skrev:
Jag hyrde två bilar i maj när jag var på resa. Först en Nissan Altima, en rakt igenom tragisk upplevelse.

Sedan också en Toyota Corolla, som var rätt ok för att vara en ICE (särskilt efter Nissan), bara det att den adaptiva farthållaren stängde av sig i kökörning, vilket var riktigt irriterande. Det var en automatväxlad bil, så finns ju ingen anledning varför den inte skulle kunna köra långsamt eller rentav stanna med farthållaren.
Bmw i3 standardfarthållare kan bara användas från 30 km/h och uppåt.

(Driving assistant puls har auto kökörning upp till 60 km/h, sen adaptiv farthållare.)
Skriv svar