Gratis Supercharging

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Walker »

Svårt att tro att Tesla klarar sig undan om man skulle driva frågan. Har man lovat så har man. Ändringar till det sämre får man inte göra på avtal man ingått. Ni som blivit lovade fri suc har rätt till det ni blivit lovade.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Svenssons »

Walker skrev:
Svårt att tro att Tesla klarar sig undan om man skulle driva frågan. Har man lovat så har man. Ändringar till det sämre får man inte göra på avtal man ingått. Ni som blivit lovade fri suc har rätt till det ni blivit lovade.
Nu är det ju inget avtal som har skrivits på. Att man skulle få fri SuC på nästa bil var ju en ändring som kom fram på My Tesla efter köp och som nu inte är kvar. Inget som finns i något avtal som man har ingått. Skulle man köpt bil medan detta fanns så utgår jag från att man fick fri SuC. Nu när detta inte längre står på sidan så kan det vara svårare att få igenom.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2244
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av frippe »

Jag tolkar det mer som ett erbjudande än ett avtal. Att Tesla just nu erbjuder X om X uppfylls. Då har de inte via avtal förbundit sig till något.

Men så har jag inte heller köpt min bil direkt av Tesla. Det kanske finns med på det köpeavtal som första köparen har med Tesla, vad som gäller vid framtida köp. Om det är så blir det lite annorlunda.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av bylund »

Det luriga var väl formuleringen att det gällde alla framtida köp också, alltså inte bara just nu.

Sedan vet jag inte hur bindande det är. Men det är struligt i alla fall.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Walker »

Svenssons skrev:
Walker skrev:
Svårt att tro att Tesla klarar sig undan om man skulle driva frågan. Har man lovat så har man. Ändringar till det sämre får man inte göra på avtal man ingått. Ni som blivit lovade fri suc har rätt till det ni blivit lovade.
Nu är det ju inget avtal som har skrivits på. Att man skulle få fri SuC på nästa bil var ju en ändring som kom fram på My Tesla efter köp och som nu inte är kvar. Inget som finns i något avtal som man har ingått. Skulle man köpt bil medan detta fanns så utgår jag från att man fick fri SuC. Nu när detta inte längre står på sidan så kan det vara svårare att få igenom.
Knepigt :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Tars »

Ja..... tesla ändrar sina villkor väldigt ofta
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av MattiasH »

Personligen så är jag glad så länge SuC fortsätter att vara gratis, även om det står "din nuvarande bil". (Men under de 1 1/2 år vi haft bilen så vågar jag faktiskt mer och mer tro att det är gratis inom överskådlig framtid iaf). :)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skriv svar