Gratis Supercharging

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Nerodes
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 aug 2018 06:47

Gratis Supercharging

Inlägg av Nerodes »

Jag ska strax byta min Tesla S mot en ny. Den gamla fick jag ut i mars 2016.

Enligt säljaren på Tesla måste jag byta innan den 16e september för att få fri supercharging på min nya Tesla. Stämmer detta verkligen? När jag köpte min Tesla S hade jag starkt minne av att jag skulle få gratis supercharging även på en ny tesla, om jag någon gång i framtiden köpte en sådan. Inte att detta var tidsbegränsat.

Stämmer det att jag måste beställa en ny Tesla S innan den 16 september för att erhålla gratis supercharging?

Tack för hjälpen på förhand :)

/Nero
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av erkap »

Japp, enligt Tesla så är det nu sista datumet för att få fri Superchargin. De har pratat tidigare om att ta bort fri SuC men sedan har de ändrat sig. Läser man runt lite på internet så tror dock många att det är nu är på riktigt med slutdatumet och att Tesla inte kommer att ändra sig denna gång.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av bylund »

Jag tror också jag har sett formuleringen ett kort tag som Nerodes syftar på, att man hade fri superladdning på sin nuvarande Model S och på framtida, men att den snabbt ändrades. Så det var nog inte meningen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av e5m1r »

Jag vill också minnas att vi som hade bilar när de började ta bort fri suc skulle få det även om vi byter till ny bil men den texten är borta
Har för mig att det var på my tesla det stod
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Bjelke »

Jag vill också minnas att det stod så då men osäker på om jag tog någon skärmdump eller liknande på det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av matsm »

Inför leveranserna av Model 3 så införde ju Tesla 400 KwH fritt. Men förmodligen för att öka försäljningen av S/X så införde man att ägaren hade fri Supercharging på alla kommande S/X. Hösten 2016. https://www.teslarati.com/tesla-updates ... -deadline/

I den här tråden hänvisar Jerker till en Electrek artikel
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 5&start=40

"In other words, a Tesla Model S or X owner who bought a new car since January 15, 2017, has free Supercharger access now and for any other Model S or X (not Model 3) that they decide to buy in the future. If they do decide to upgrade in the future, their current vehicle wouldn’t have free Supercharger access for the new owner."

Men sedan ändrade ju Tesla sig så att fri Supercharging gällde alla Model S/X men med en referral, det där med ägare bunden Supercharging försvann då också.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Verdi

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Verdi »

erkap skrev:
Japp, enligt Tesla så är det nu sista datumet för att få fri Superchargin. De har pratat tidigare om att ta bort fri SuC men sedan har de ändrat sig. Läser man runt lite på internet så tror dock många att det är nu är på riktigt med slutdatumet och att Tesla inte kommer att ändra sig denna gång.
Jag sätter en peng på att de ändrar sig igen. Litar inte ett dugg på deras deadlines.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Smutt »

Jag tror det är slut på Fri SUC i mer än första året nu, ett år är mycket smartare blir ju en morot för bilbyte, och vissa behöver bara en liten anledning för att ta på sig spenderarbyxorna :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av MattiasH »

Vad står det på din "my tesla"? Vi köpte vår i mars 2017 och för mig står:

"Du har obegränsad gratis Superchager-laddning för din nuvarande Tesla-bil samt för alla nya Model S eller Model X som köps före 31 januari 2018. Om du väljer att sälja din nuvarande Tesla kommer gratis Supercharger-laddning överföras till nästa ägare."

Baserat på vad jag hörde tidigare så hade jag trott att de som köpt sin bil tidigare skulle ha en annan text där det skulle stå "alla modell S och X i framtiden" el. likn.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Nerodes
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 aug 2018 06:47

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Nerodes »

Tack för svaren. Då blir det till att köpa ny Tesla innan den 16e september :)
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Andreasson »

Jaja... Ifall det blir så kör jag vidare med min tills bilen ramlar ihop. Jag kör ändå 6500mil/år, så för mig betyder fri SuC väldigt mycket!
Just nu 16000 mil och tänker mig att byta om något år, men får väl isf tänka om...
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av mati »

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
SAB
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 09 maj 2017 19:23
Ort: Luleå

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av SAB »

Vet nån om vi i Sverige också får fri supercharging på model 3 performance?
Är det också 15 sep deadline?
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Yxel »

SAB skrev:
Vet nån om vi i Sverige också får fri supercharging på model 3 performance?
Är det också 15 sep deadline?
Orättvist isåfall ;)
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Tars »

Nerodes skrev:
Jag ska strax byta min Tesla S mot en ny. Den gamla fick jag ut i mars 2016.

Enligt säljaren på Tesla måste jag byta innan den 16e september för att få fri supercharging på min nya Tesla. Stämmer detta verkligen? När jag köpte min Tesla S hade jag starkt minne av att jag skulle få gratis supercharging även på en ny tesla, om jag någon gång i framtiden köpte en sådan. Inte att detta var tidsbegränsat.

Stämmer det att jag måste beställa en ny Tesla S innan den 16 september för att erhålla gratis supercharging?

Tack för hjälpen på förhand :)

/Nero
Hej!
Har skickat lite kontaktuppgifter på en duktig och pålitlig representant hos tesla.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Blixten
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 18 jun 2016 13:43
Ort: Stockholm

Gratis Supercharging

Inlägg av Blixten »

Jag har sparat en skärmdump från mitt MyTesla (skärmdumpen är gjord i maj 2017) på att jag både får fri laddning på nuvarande och alla S/X jag köper. Står också att fri laddning följer med om jag säljer nuvarande S...

Bilen är en S75 levererad i sep 2016.



Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av frippan »

Tesla kan ju enkelt byta namn på s/x vid generationsbytet så är de fria från att dela ut gratis supercharging.
Förstår att det är värt en del för de som superladdar mycket, men på det stora hela känns det för min del som det kvittar om man typ superladdar ca 1-2000 mil om året.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Svenssons »

Blixten skrev:
Jag har sparat en skärmdump från mitt MyTesla (skärmdumpen är gjord i maj 2017) på att jag både får fri laddning på nuvarande och alla S/X jag köper. Står också att fri laddning följer med om jag säljer nuvarande S...

Bilen är en S75 levererad i sep 2016.



Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast dessa villkor gällde ju bara så länge de gällde. Det går ju inte spara en skärmdump på en gammal konfiguration med priset som gällde då och tro att man kan få det nu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Walker »

Svenssons skrev:
Blixten skrev:
Jag har sparat en skärmdump från mitt MyTesla (skärmdumpen är gjord i maj 2017) på att jag både får fri laddning på nuvarande och alla S/X jag köper. Står också att fri laddning följer med om jag säljer nuvarande S...

Bilen är en S75 levererad i sep 2016.



Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast dessa villkor gällde ju bara så länge de gällde. Det går ju inte spara en skärmdump på en gammal konfiguration med priset som gällde då och tro att man kan få det nu.
...säker på det? :roll:
Det ingick ju i det avtal som tecknades då. Då bör ju det gälla. Om villkoren ändras senare gäller de ju om nytt avtal tecknas. Som jag ser det bör Blixten få fri suc om han beställer en ny s/x. Däremot ingår han då ett nytt avtal med nya villkor
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5512
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Gustafsson »

I det här fallet har han ju personligen fri SuC för alla S eller X han köper framöver. Det finns nog således både bilar ( rätt många) med fri SuC och några lyckliga ägare som har personligen fri SuC.
Såvida han inte specifikt avtalar bort den rätten så gäller den väl för alltid. Det finns ju tydligt formulerat och jag har svårt att se att det går att ändra på ensidigt i efterhand.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Remuz »

Så stod det ju för alla, sedan ändrades det till alla S X köpta före 15/1 2017. Jag hade iaf samma skrivelse, men har det inte längre
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Walker »

Gustafsson skrev:
I det här fallet har han ju personligen fri SuC för alla S eller X han köper framöver. Det finns nog således både bilar ( rätt många) med fri SuC och några lyckliga ägare som har personligen fri SuC.
Såvida han inte specifikt avtalar bort den rätten så gäller den väl för alltid. Det finns ju tydligt formulerat och jag har svårt att se att det går att ändra på ensidigt i efterhand.
Alldeles riktigt. Missade formuleringen ”alla” i hastigheten....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Verdi

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
Blixten skrev:
Jag har sparat en skärmdump från mitt MyTesla (skärmdumpen är gjord i maj 2017) på att jag både får fri laddning på nuvarande och alla S/X jag köper. Står också att fri laddning följer med om jag säljer nuvarande S...

Bilen är en S75 levererad i sep 2016.



Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast dessa villkor gällde ju bara så länge de gällde. Det går ju inte spara en skärmdump på en gammal konfiguration med priset som gällde då och tro att man kan få det nu.

Teoretiskt så ska ju inte en part kunna ändra några villkor i efterhand. Nu verkar Tesla ändå göra så. Jag upplever de som lite otydliga.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11842
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av HelectriC »

det som är konstigt är att det stod likdant på min gamla Model S, men texten försvann när jag sålde bilen och under den nya står det "senast 31 jan 2018" :? Om det på den förra stod att jag skulle få fri laddning på alla S/X jag köper, så gäller det väl alla och inte bara en begränsad period :?: eller är detta återigen ett översättningsfel, som får de icke-engelska sidorna att bli konstiga?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Gratis Supercharging

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
Teoretiskt så ska ju inte en part kunna ändra några villkor i efterhand. Nu verkar Tesla ändå göra så. Jag upplever de som lite otydliga.
Dessa villkor var ju inget som fanns angivet när man köpte bilen, det var ju något man fick upp efter att man köpt bilen. Villkoren som står på deras hemsida och som inte är kopplade till ett köp kan de ju ändra lite hur som helst. Håller med om att det blir otydligt vad som gäller när villkoren ändras fram och tillbaka. Det är väl en av nackdelarna med att det är ett hyfsat nystartat bilföretag som försöker jobba med agila metoder.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar