Hemadress saknas

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Hemadress saknas

Inlägg av Delta1 »

Hej.

Hämtade ut min bil (S100D) igår, vilket var fantastiskt roligt. Körde runt en del och satt och pillade i alla inställningar på kvällen - det är ju lite som julafton . . . !

Men, en sak fick jag inte att fungera och det var att lägga till min hemadress som "Home". Det är kanske inte jätteviktigt, men lite störande. Navigatorn hittar helt enkelt inte min adress, vilken för all del är ganska ny, dvs gatan har inte funnits i mer än ca ett år. Så, min fråga kan man på något sätt lägga till "nuvarande plats" och döpa om den till "Home" eller "Work" eller vad man nu vill om navigatorn inte hittar adressen på den plats man befinner sig på.

Det som är lite lustigt är att appen känner igen adressen och säger att bilen är parkerad på min hemadress . . . . Kan man på något sätt koppla adressen i appen till navigatorn i bilen?

Mvh,
Thomas
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Hemadress saknas

Inlägg av Tars »

När du är hemma så ska du kunna lägga till adressen på home har jag för mig. Eller så sparar du den bara.
Jag har samma problem hemma att just min adress inte går att lägga in manuellt.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hemadress saknas

Inlägg av Zalman3 »

Om du bara pekar på kartskärmen i 3s där du bor, vilken adress säger den då?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Hemadress saknas

Inlägg av Seregon »

Jag hade samma sak. Efter ett par dagar så frågade navigatorn om det här var hem och om jag ville lägga till den som det, då kunde jag bara klicka ok.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hemadress saknas

Inlägg av bylund »

Appen känner igen adressen beroende på karttjänsten på telefonen. Har hänt att bilen är på olika adresser på Android och iOS för min del.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Re: Hemadress saknas

Inlägg av Delta1 »

Tackar för snabba svar!

Jag väntar några dagar och hoppas på att den frågar mig om hemma är hemma, så att säga. :)

//T
Skriv svar