Morrande missljud

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Morrande missljud

Inlägg av Shven »

Var kommer missljudet ifrån? Har en Tesla MS 2014. Skulle inte vilja ha någon annan bil än än en ny Tesla för den delen.
Sedan några månader har ett morrande missljud uppstått och som blir mer tydligt från hastigheter över 100 km/h. I låga hastigheter hörs inga missljud. Om man släpper gasen eller kör i en nerförsbacke försvinner ljudet. Tycker mig märka små vibrationer i bilen i samband med missljudet? Har varit på Tesla vid ett tillfälle och påtalat missljudet men de kunde inget höra men vid denna tidpunkt lät ljudet mindre. Hörs som det kommer bakifrån och tiydligare om man fäller ett baksäte.
Var kommer missljudet ifrån?
Själv tror jag att det kommer från drivaxeln som för övrigt är utbytt för drygt 2 år sedan men missljudet var då vinande.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Morrande missljud

Inlägg av bylund »

Kan vara drivenheten. Jag hade också ett morrande missljud, men i något lägre hastigheter. De bytte drivenheten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Morrande missljud

Inlägg av Shven »

Tack för info. Kan inte förstå vad det kan vara annars. Det märks ju tydligt när man direkt kör en lånebil och detta morrande ljud inte finns.
Skriv svar