De gula strecken försvinner inte av förvärmningen. Vet inte hur varmt batteriet blir av den men man måste köra en god stund innan de försvinner när det är kyligt. Så är det nog för de flesta, samma i min 100D som i min förra 70D.
Förvärmning har inget med vinterpaketet att göra vad jag vet, den finns i alla bilar.
Batteriförvärmningen trasig?
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Batteriförvärmningen trasig?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Batteriförvärmningen trasig?
Nej, alla bilar har det eftersom du inte kan/ska ladda kalla Li-Ion batterier.Richan skrev:Vidio skrev:Tjena!
Är det någon som vet om Tesla avskaffat batteriförvärmningen i någon av de senare versionerna, eller är det bara min som är trasig?
De senaste två kalla morgnarna har jag börjat värma bilen ca 20-30 minuter innan jag ska använda den.
Appen indikerar att kupén värms, men ingen batterisymbol eller något.
Väl ute i bilen är det en massa gula streck kvar.
Är det dags att slänga bilen på tippen eller tyckte Tesla helt enkelt att det var en onödig funktion?
Batteriförvärmning är väll inte standard antar jag? Det ingår väll bara i "kallt väder paketet"!?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Batteriförvärmningen trasig?
Vill du minimera de gula sträcken så är det bästa att ladda batterierna ända tills du ska köra. Men är det riktigt kallt så kommer du ändå att ha ett par gula streck någon mil eller två.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Re: Batteriförvärmningen trasig?
Helt beroende på utetempen så brukar gulstreckan vara kvar 20-30 min normal körning (i Blekinge) vid 0 plus minus 5 grader..
X100 lev.14/8-18.