Batteriförvärmningen trasig?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Batteriförvärmningen trasig?

Inlägg av Gustafsson »

De gula strecken försvinner inte av förvärmningen. Vet inte hur varmt batteriet blir av den men man måste köra en god stund innan de försvinner när det är kyligt. Så är det nog för de flesta, samma i min 100D som i min förra 70D.
Förvärmning har inget med vinterpaketet att göra vad jag vet, den finns i alla bilar.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Batteriförvärmningen trasig?

Inlägg av Teslaspolen »

Richan skrev:
Vidio skrev:
Tjena!

Är det någon som vet om Tesla avskaffat batteriförvärmningen i någon av de senare versionerna, eller är det bara min som är trasig?

De senaste två kalla morgnarna har jag börjat värma bilen ca 20-30 minuter innan jag ska använda den.
Appen indikerar att kupén värms, men ingen batterisymbol eller något.
Väl ute i bilen är det en massa gula streck kvar.

Är det dags att slänga bilen på tippen eller tyckte Tesla helt enkelt att det var en onödig funktion?

Batteriförvärmning är väll inte standard antar jag? Det ingår väll bara i "kallt väder paketet"!?
Nej, alla bilar har det eftersom du inte kan/ska ladda kalla Li-Ion batterier.
Användarvisningsbild
almas52
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 mar 2017 22:52

Re: Batteriförvärmningen trasig?

Inlägg av almas52 »

Hej funkar på min jag har senaste version installerad. //Gunnar
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Batteriförvärmningen trasig?

Inlägg av Hedman »

Vill du minimera de gula sträcken så är det bästa att ladda batterierna ända tills du ska köra. Men är det riktigt kallt så kommer du ändå att ha ett par gula streck någon mil eller två.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Batteriförvärmningen trasig?

Inlägg av far1far2 »

Helt beroende på utetempen så brukar gulstreckan vara kvar 20-30 min normal körning (i Blekinge) vid 0 plus minus 5 grader..
X100 lev.14/8-18.
Skriv svar