Nu finns v9 i Europa

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av HelectriC »

mahulkp skrev:
HelectriC skrev:
Spotify i min MS har inte funkat på över en vecka. Första tiden med V9 var det inga problem, men nu kommer jag inte in med Teslakontot :?
Har samma problem då och då. Omstart brukar funka några dagar.
Har inte funkat med omstart i min. Inte heller Dashcamfunktionen funkar. Gick bra första dagarna, men sen verkar hela grejen ha fryst. Jag har tagit ut USB och formaterat det men symbolen för stoppad inspelning är fortfarande på stora skärmen (det ska väl inte vara någon symbol alls om USB inte är inkopplad?)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av mickeisol »

HelectriC skrev:
mahulkp skrev:
HelectriC skrev:
Spotify i min MS har inte funkat på över en vecka. Första tiden med V9 var det inga problem, men nu kommer jag inte in med Teslakontot :?
Har samma problem då och då. Omstart brukar funka några dagar.
Har inte funkat med omstart i min. Inte heller Dashcamfunktionen funkar. Gick bra första dagarna, men sen verkar hela grejen ha fryst. Jag har tagit ut USB och formaterat det men symbolen för stoppad inspelning är fortfarande på stora skärmen (det ska väl inte vara någon symbol alls om USB inte är inkopplad?)
Var ett tips på facebook som jag provade och sedan dess har min spotify funkat bra.

Helt knasigt: Byt huvudspråk från engelska till tyska, och sen tillbaka, sen har det funkat mycket bättre för mig i alla fall.
Användarvisningsbild
lukas_zajac
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 19 feb 2018 21:42

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av lukas_zajac »

mickeisol skrev:
HelectriC skrev:
mahulkp skrev:
HelectriC skrev:
Spotify i min MS har inte funkat på över en vecka. Första tiden med V9 var det inga problem, men nu kommer jag inte in med Teslakontot :?
Har samma problem då och då. Omstart brukar funka några dagar.
Har inte funkat med omstart i min. Inte heller Dashcamfunktionen funkar. Gick bra första dagarna, men sen verkar hela grejen ha fryst. Jag har tagit ut USB och formaterat det men symbolen för stoppad inspelning är fortfarande på stora skärmen (det ska väl inte vara någon symbol alls om USB inte är inkopplad?)

Var ett tips på facebook som jag provade och sedan dess har min spotify funkat bra.

Helt knasigt: Byt huvudspråk från engelska till tyska, och sen tillbaka, sen har det funkat mycket bättre för mig i alla fall.
Har samma problem med dash cam och Spotify. Hos mig har språkbyte inte fungerat. Ringde supporten och de rekommenderade att ta ut alla USB och stänga av bilen för minst 5 minuter. Det hjälpte inte heller. Att Teslas konto inte fungerar i Spotify kan vi sannolikt inte påverka själva. Det som jag upptäckte med dash cam är dock att bilen sparar korrupta filer och kan inte börja använda USB minne när sådan fil finns. Sätter man USB minnet i PC (åtminstone Win10) reparerar PC minnet innan man får öppna det och senare även dash cam fungerar (så länge ingen korrupt fil sparas).
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av Hedman »

För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare :lol:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av djFabbe »

Hedman skrev:
För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare :lol:
Jag har också problem med Spottan. Evighetslånga laddtider i listor mm trots bra uppkoppling. Men framför allt så spelas alla låtar två gånger på raken när man väljer en enstaka låt. Spotify och Tesla har aldrig riktigt fungerat bra känns det som...
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av Nicklas »

Vi kör med ett eget premiumkonto för Spotify i bilen och det fungerar alltid felfritt... Inga problem varken innan eller nu med v9.
- Bilen är en del av familjen... Undrar om Spotify håller med :shock:
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av evilirish »

Hedman skrev:
För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare Bild
Har också kört Tysklandstricket med framgång. Hänt två gånger för mig, alltid direkt efter en uppdatering.

När jag kommer hem i carporten så är det alltid en lastbil på var sida och en fotgängare framför garagedörren. Extra kul är att jag upptäckte det första gången på halloween. Måste varit ett spöke som hänger kvar :D
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av OfarligTesla »

Nicklas skrev:
Vi kör med ett eget premiumkonto för Spotify i bilen och det fungerar alltid felfritt... Inga problem varken innan eller nu med v9.
- Bilen är en del av familjen... Undrar om Spotify håller med :shock:
Jag håller med, när jag först fick bilen hade jag massa olika problem med spotify. Löstes mer eller mindre direkt av att använda mitt egna konto.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av Bjelke »

Hedman skrev:
För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare :lol:
Jag har sett sambon på lilla skärmen några gånger :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lano
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 25 jul 2017 23:38

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av lano »

Hedman skrev:
För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare :lol:
Fungerade för mig också
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Nu finns v9 i Europa

Inlägg av Hedman »

evilirish skrev:
Hedman skrev:
För mig räckte det med att byta språk till tyska
Starta om stora skärmen
Byta tillbaka till Engelska
Starta om stora skärmen igen
Nu vips fungerade Spotify igen.

Förresten är det någon fler än jag som fått se fotgängare på lilla skärmen? Igår när jag flyttade bilen så misstog den högtryckstvätten för en fotgängare Bild
Har också kört Tysklandstricket med framgång. Hänt två gånger för mig, alltid direkt efter en uppdatering.

När jag kommer hem i carporten så är det alltid en lastbil på var sida och en fotgängare framför garagedörren. Extra kul är att jag upptäckte det första gången på halloween. Måste varit ett spöke som hänger kvar :D

:lol: :lol: :lol:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Skriv svar