Upper control arms

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Upper control arms

Inläggav Jeppe_E » 09 nov 2018 00:16

MDurante skrev:
Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:
Jeppe_E skrev:https://dailykanban.com/2016/06/tesla-suspension-breakage-not-crime-coverup/ ???
Visserligen något år gammal.

Exakt de som byttes på min bil. Alltså det är inte pengarna, men ska verkligen inte framvagnsdetaljer hålla mer än 3 år 70000km? Jag fick svar att "Hade bilen gått under 20000km hade vi bytt, men inte nu" wth

Man kan ju säga som så att min XC60 har rullat snart 21000 mil under de 7 år som jag haft den. Det enda som är bytt är belägg + skivor (ja, förutom vanlig service då). Återigen visar det sig att Tesla inte kan bygga bilar. Verkar ju även som att reparationskostnaderna skjutit i höjden och därför stramas det nu åt. Det är ju bara löjligt att de var ok för 8 månader sedan, men nu när garantin gått ut så behöver de bytas. Nu vet jag inte hur konsumentskyddet är i Norge, men man bör ju kunna hävda tillverkningsfel, då livslängden beräknas vara avsevärt längre.

Nej alltså du missförstår, min bil har fortfarande gällande nybilsgaranti! Konsumentskyddet är extremt starkt i Norge och jag har fått långt mer bytt än vad som kan förväntas, därför tycker jag det är lite märkligt med denna inställning nu.

Ok, var jag som tolkade texten lite fel. Men då är det ju än mer anmärkningsvärt. Detdär är inga slitdelar, det är en garatiåtgärd.
Jeppe_E

Inläggav Teslaägare ALDA » 09 nov 2018 10:00

MDurante skrev:Här är svaret från SC.

Bilagan Teslaservice.png finns inte längre

Hur gick det med skadorna på fälg och interiör? Tog Tesla på sig skulden för det? Annars är det ju en skandal...

Jag hade bilen inne på Skøyen i juli, och dom bytte en baklykta som hadde börjat spricka på goodwill utan att blinka - trots att kromlisten som ligger mot lyktan är folierad.
lykt.jpg
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Schelin » 09 nov 2018 15:28

Var det fram på din? Bytte bak efter 9600 mil.

S75D
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tomla » 09 nov 2018 21:12

Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:
Jeppe_E skrev:https://dailykanban.com/2016/06/tesla-suspension-breakage-not-crime-coverup/ ???

Exakt de som byttes på min bil. Alltså det är inte pengarna, men ska verkligen inte framvagnsdetaljer hålla mer än 3 år 70000km? Jag fick svar att "Hade bilen gått under 20000km hade vi bytt, men inte nu" wth

Man kan ju säga som så att min XC60 har rullat snart 21000 mil under de 7 år som jag haft den. Det enda som är bytt är belägg + skivor (ja, förutom vanlig service då). Återigen visar det sig att Tesla inte kan bygga bilar. Verkar ju även som att reparationskostnaderna skjutit i höjden och därför stramas det nu åt. Det är ju bara löjligt att de var ok för 8 månader sedan, men nu när garantin gått ut så behöver de bytas. Nu vet jag inte hur konsumentskyddet är i Norge, men man bör ju kunna hävda tillverkningsfel, då livslängden beräknas vara avsevärt längre.

Vill bara påpeka att min V70 fick byta krängningshämmare ett flertal gånger på garantin.
När garantin var slut bytte jag till piratdel och efter det så höll skiten.
Vår ZOE har bytt krängningshämmare och arm på båda sidor.
Så det är många biltillverkare som inte kan eller vill bygga hållabara bilar.
Användarvisningsbild
tomla
Teslaägare

Inläggav Jeppe_E » 09 nov 2018 21:17

tomla skrev:
Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:

Vill bara påpeka att min V70 fick byta krängningshämmare ett flertal gånger på garantin.
När garantin var slut bytte jag till piratdel och efter det så höll skiten.
Vår ZOE har bytt krängningshämmare och arm på båda sidor.
Så det är många biltillverkare som inte kan eller vill bygga hållabara bilar.

Men varken Volvo eller Renault har propsat på att det är "according to spec" under garantitiden...?
Jeppe_E

Föregående

Återgå till Model S