Hur länge kan bilen stå utan laddning?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 761
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur länge kan bilen stå utan laddning?

Inlägg av lem »

Hej!
Anslut Appen så kan Du ha koll!
Jag kan ladda den regelbundet om Du vill ha hjälp (bor i Täby).
Finns det inte ett frysskydd som går in om det blir riktigt kallt och börjar dra ström (vid - 10-20 grader)?
Vår bil rullar jämt så jag har begränsat med erfarenhet av långtidsförvaring i kyla.
Hälsningar
Lars
070 381 56 00

From the owners manual:

"Temperature limits
Do not expose Model S to ambient temperatures above 140° F (60° C) or below -22° F (-30° C) for more than 24 hours at a time."

The car will do what it can to protect the battery. It will use shore power if the car is plugged in. Always better to have the car plugged in if it is available.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur länge kan bilen stå utan laddning?

Inlägg av mati »

Berätta för förvaltaren att bilen kommer inte vara värd ett enda öre när batteriet är brickat pga utebliven underhållsladdning. Garantin gäller ju troligen inte då.

Jag får också passa på att beklaga din pappas bortgång.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur länge kan bilen stå utan laddning?

Inlägg av e5m1r »

Beklager din fars död
Du skulle kunna be förvaltaren ta kontakt med SC eller kontakta de själv och be de ta kontakt med förvaltaren
Tesla kanske ställer upp att lagra bilen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar