Finns 10st mellan 619”-679”. Där flera av de varit till salu ett tag. De flesta av de har också liknande körsträcka.
Finns även 6st liknande 85 till salu inom samma prisspann.
Tror tyvärr få är beredd att betala så mycket för extrautrustningen på just en 70. Jag tänker att man väljer just en 70 för att ”komma ner i pris” totalt sett.
Sen kan man ju köpa en ny Model 3 LR för liknande pengar med en del extrautrustning (efter subvention).
Sen har det nog uppstått ett mystiskt ”bilbytarsug” hos många nuvarande Tesla S ägare
som gör att det säkerligen dyker upp lite fler S till salu framöver. Där många har en låg restskuld, deras egen firma leasar den (dvs det är firman som ev ”förlorar” oskattade pengar) och ganska snabbt vill bli av med bilen när deras nya 3:a kommer.
Just 70 börjar ju vara lite ”gammal” nu med begränsad räckvidd. Garantin är snart slut och den måste helförsäkras.
Så frågan är vad du menar med ”skäligt”? Inbytespris, sälja till kollega, sätta ut pris på Blocket, hur bråttom vill du sälja osv
Så oavsett ska det säkerligen stå 5xxxxx på prislappen för att verkligen säljas. Är nog knappast lönt att försöka på tex 650” med tanke på övriga utbudet som dessutom legat till salu ett tag. Däremot 495” borde du kunna ge bort den för vilken dag som helst!
Så jag hade nog själv försökt med 575”-598” om det vore min. För att sen vara beredd på att ändå vid en ev hård prisförhandling behöva pruta neremot 550” i slutändan om det drar ut på tiden.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil