Handskfack

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Handskfack

Inlägg av frippe »

Har en intressant funktion som kommit på bilen. Varje gång jag låser upp bilen öppnas handskfacket. Har hänt innan att det blivit så men kan inte komma på vad jag gjorde för att få det att sluta.
Några tips?
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Handskfack

Inlägg av e5m1r »

frippe skrev:
Har en intressant funktion som kommit på bilen. Varje gång jag låser upp bilen öppnas handskfacket. Har hänt innan att det blivit så men kan inte komma på vad jag gjorde för att få det att sluta.
Några tips?
Jag fick ett tag självöppnande bakdörr på Model S
Saken är den att microbrytaren skickade öppna signal varje gång bilen låstes upp
Säkert nåt liknande för dig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Handskfack

Inlägg av frippe »

Trodde jag fixat det men det kom tillbaka, ringde support och fick prata med en trevlig norrman. Jag blev lite fundersam när han frågade vilken sida och om det var fram eller bak. Men fattade att han tolkat mitt svenska handskfack som handtag, så lite svengelska löste det problemet. Men ett servicenärende till SC blev det.

Men självklart har det inte öppnat sig efter telefonsamtalet, då har jag öppnat och stängt bilen vid normal användning under lite ärenden fyra gånger ikväll.

Typiskt.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Handskfack

Inlägg av Alx »

frippe skrev:
Trodde jag fixat det men det kom tillbaka, ringde support och fick prata med en trevlig norrman. Jag blev lite fundersam när han frågade vilken sida och om det var fram eller bak. Men fattade att han tolkat mitt svenska handskfack som handtag, så lite svengelska löste det problemet. Men ett servicenärende till SC blev det.

Men självklart har det inte öppnat sig efter telefonsamtalet, då har jag öppnat och stängt bilen vid normal användning under lite ärenden fyra gånger ikväll.

Typiskt.
Easter egg med handskfack i bak som ingen sett ännu? Han kanske försa sig? :o
Verdi

Re: Handskfack

Inlägg av Verdi »

Själv stör jag mig nåt enormt på att radion går igång varje gång man öppnar dörren. Även om jag precis slagit av den. Typ att man har tyst, stänger dörren och går och hämtar ungen i baksätet. Då drar radion igång igen. Var är logiken i det?
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Handskfack

Inlägg av frippe »

Stör mig också lite på att radion slår igång direkt dörren öppnas. Tycker jag borde kunna välja det eller att den kommer ihåg om den var avstängd/neddragen i tyst läge.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Handskfack

Inlägg av jpetters »

Har ni provat att sänka volymen ordentligt med dörren öppen? Tidigare så sparade bilen den valda volymsänkningen (delta), men jag har inte testat nyligen och kan ju ha ändrats.
Om det fungerar så är det ju en workaround.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Handskfack

Inlägg av infelicitas »

frippe skrev:
Stör mig också lite på att radion slår igång direkt dörren öppnas. Tycker jag borde kunna välja det eller att den kommer ihåg om den var avstängd/neddragen i tyst läge.
hmm, min kommer ihåg att den är avstängd/neddragen. Volymen sänks också när dörren öppnas.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Handskfack

Inlägg av Teslaspolen »

infelicitas skrev:
frippe skrev:
Stör mig också lite på att radion slår igång direkt dörren öppnas. Tycker jag borde kunna välja det eller att den kommer ihåg om den var avstängd/neddragen i tyst läge.
hmm, min kommer ihåg att den är avstängd/neddragen. Volymen sänks också när dörren öppnas.
Här så kommer den ihåg volymnivå, men inte om den var avstängd utan den startar alltid.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Handskfack

Inlägg av Remuz »

Teslaspolen skrev:
infelicitas skrev:
frippe skrev:
Stör mig också lite på att radion slår igång direkt dörren öppnas. Tycker jag borde kunna välja det eller att den kommer ihåg om den var avstängd/neddragen i tyst läge.
hmm, min kommer ihåg att den är avstängd/neddragen. Volymen sänks också när dörren öppnas.
Här så kommer den ihåg volymnivå, men inte om den var avstängd utan den startar alltid.
Samma här, startar alltid men på justerad volym
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: Handskfack

Inlägg av Verdi »

Vrider man ner volymen till 0 så kommer den ihåg det. Får väl göra så iställe för mute då.
Skriv svar