Uppvärmning via app

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Uppvärmning via app

Inlägg av Gimbo »

På senaste app versionenen för iphone 3.8.0 står det att man aka kunna värma säten, defrosta fönster etc. värmde upp bilen idag men inget hände med framrutan och bakrutan de förblev isiga och jag har inga alternativ i appen att defrosta fram o bakrutan inte heller värma upp specifika säten som app uppdateringen visar? Har även senaste fw i bilen.
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Folke »

Vad jag märkte i morse vad att man måste dra igång värmen via appen, sen kan ändra värmen stolarna. Rutorna har jag ej testat.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2237
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av frippe »

Det är väl bara sätesvärme och ratt värme som går att styra i appen. Men vad vi här lyckats komma fram till är att det kan behövas slå av sätesvärmen och sedan slå på den igen i appen. För att de verkligen ska starta.

Att styra rutvärme eller batterivärmning har vad jag sett inte tillkommit än.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Gimbo »

Jag har inte så att man kan slå på någon sätesvärmare heller dock så värms ratten och sätena upp automatiskt verkar d som. Enligt de amerikanska sidorna så skall det finnas defrost för rutorna också känns skumt att det inte finns vid det här laget.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Gustafsson »

Rutorna gick på automatiskt när det var lite kallare på min, man ser ett svagt rött sken över bak o framruta när de går på. Men det går inta att klicka igång dem som med rattvärmen tex.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Gimbo »

Skumt, min bakruta var helt isig när jag kom till bilen efter att ha kickat igång värmen via appen 15min innan jag klev in i bilen, när jag sedan altiverade värmen i bakrutan direkt i bilen så dunkade det och isen smälte rätt så fort. Men i appen så verkar det inte gå att slå på så att man värmer fram o bakrutan
Användarvisningsbild
Etoo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 maj 2017 15:10

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Etoo »

Det är väl bra att man även kan sätta på ratt- och sätesvärme från appen. Tyvärr är denna första version av funktionaliteten ganska taffligt gjord.
- När man slår på värmen, så slås även ratt- och sätesvärmare på automatiskt. Dessutom sätts värmen på i läge II för alla säten. Jag vill ju, precis som från skärmen i bilen, välja exakt vad jag vill värma, inte få en massa onödig värme som inte behövs.
- Appens grafik och känslighet är mycket lynnig. Om man trycker på ett säte för att ändra värmeläget, så kan nästan vad som helst hända - alla säten kan stängas av samtidigt, två säten kan få värmeläge III och övriga oförändrade, alla säten kan ändra till ett annat läge, rattvärmen kan stängas av om även om man bara tryckt på ett säte etc.

Idag var det -13 när jag satte på värmen från appen. Ingen defrost på varken fram- eller bakruta (nu hann dock framrutan bli isfri p g a kupévärmen).

Hoppas att det kommer uppdateringar snart.
Model S 75D 2016 Pearl White
Model 3 LR AWD 2019 Blå, FSD, krok
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Svenssons »

Det ser ut som alla säten slås på nivå 2 men om man låter värmen vara igång utan att röra sätena och startar om appen så kommer man se att värmen i te slås på nivå 2 på alla säten. Detta märker man också om man försöket ändra rumpvärmen. Klickar man på ett säte kommer det inte bli nivå 3.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av SolnaGnagarn »

Svenssons skrev:
Det ser ut som alla säten slås på nivå 2 men om man låter värmen vara igång utan att röra sätena och startar om appen så kommer man se att värmen i te slås på nivå 2 på alla säten. Detta märker man också om man försöket ändra rumpvärmen. Klickar man på ett säte kommer det inte bli nivå 3.
Där fick du till det! Det är en bugg när man startar värmen i bilen. Allt står på steg 2 och rattvärmen är på. Men när man går ur appen och sen in igen så är alla släckta.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av Johnalm »

Alternativt hålla fingret intryckt på förarplatsen i ett par sekunder. Då stängs värmen av på alla säten :)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Uppvärmning via app

Inlägg av SolnaGnagarn »

Johnalm skrev:
Alternativt hålla fingret intryckt på förarplatsen i ett par sekunder. Då stängs värmen av på alla säten :)
Dagens bästa! : )
Skriv svar