Sida 16 av 20

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 16:59
av Tars
Bjelke skrev:
Tars skrev:
Bod skrev:Får man behålla free SuC?

Det är bilen som styr det. Så ja.

Har du hunnit testat det på din nu?


Ja

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:13
av Bjelke
e5m1r skrev:
Plutric skrev:
e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:16
av e5m1r
Bjelke skrev:
e5m1r skrev:
Plutric skrev:
e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:19
av Bjelke
e5m1r skrev:
Bjelke skrev:
e5m1r skrev:
Plutric skrev:
e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100

Aha då är jag med och det låter ju rimligt...

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:39
av Tars
e5m1r skrev:
Bjelke skrev:
e5m1r skrev:
Plutric skrev:
e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100


Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:50
av e5m1r
Tars skrev:
e5m1r skrev:
Bjelke skrev:
e5m1r skrev:
Plutric skrev:[quote="e5m1r"]Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100


Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.[/quote]
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:52
av Tars
e5m1r skrev:
Tars skrev:
e5m1r skrev:
Bjelke skrev:
e5m1r skrev:[quote="Plutric"][quote="e5m1r"]Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD

Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.

Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?

Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri :)

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100


Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.[/quote]
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?[/quote]

Ja och du får lite bättre krut per automatik IOM 100 batteriet

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 17:56
av beef
Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.


Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!

Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P100D

InläggPostat: 09 feb 2019 17:57
av Tars
beef skrev:
Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.


Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!


Han tar ditt batteri i inbyte.

Edit:
Ja, vi bytte batteri.
Visst är det!

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P

InläggPostat: 09 feb 2019 19:47
av MSO
75-100 möjligt?