Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 20:31
JaMSO skrev:75-100 möjligt?
https://teslaclubsweden.se/forum/
JaMSO skrev:75-100 möjligt?
Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Nja.... allt är relativtNiclas skrev:Billigare att byta hela bilen.
Inte speciellt många.bat skrev:Ser inte riktigt hur det ska kunna bli någon direkt volym av byten. Hur många bra och fräscha batterier från skrotade Teslor kan det finnas?
GlömdeTars skrev:Nja.... allt är relativtNiclas skrev:Billigare att byta hela bilen.
Köpa min nu när den har L?
Ska fixa drivaxlarna fram bara.
Alla får som sagt var värdera om det är värt eller ej.e5m1r skrev:Personligen kan jag tycka att priserna är något för höga
När jag köpte min 70 så kostade 85 ca 100.000 mer
Om jag nu skulle vilja uppgradera mitt batteri så skulle det kosta mer
Och för mig faller lite hela grejen
Om jag tyckte att 100000 var för mycket extra för en 85 då så lär jag knappast tycka att ännu mer är rimligt.
Det måste på nåt sätt löna sig och jag ser det inte med dessa priser
En 70 ligger säg runt 600000 ( för argumentets skull ) och en 100d under i övrigt samma förutsättningar ligger inte 240000 mer
Ni får gärna rätta mig om jag har fel
Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Hade ju varit intressant att veta vad som är priset för arbetet? Så man kan göra triangelbyten osvkrabbe skrev:Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Okay, då blir det allés for dyrt:(
Troede priset var for et 100 batteri och sen drogs et belöp från 90 batteriet.
Tre man cirka två minuter, är bara 30st bultar.Smutt skrev:Hade ju varit intressant att veta vad som är priset för arbetet? Så man kan göra triangelbyten osvkrabbe skrev:Tars skrev:Japp. Det gamla tas om hand.krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Okay, då blir det allés for dyrt:(
Troede priset var for et 100 batteri och sen drogs et belöp från 90 batteriet.
Vet du vad som genomförs vid programmeringen?Tars skrev:Det stora arbetet är själva programmeringen.
Nej. Va inte med hela tiden.kler skrev:Vet du vad som genomförs vid programmeringen?Tars skrev:Det stora arbetet är själva programmeringen.
Det är väl just DET de tar betalt för?kler skrev:Vet du vad som genomförs vid programmeringen?Tars skrev:Det stora arbetet är själva programmeringen.
Samma gäller ju en ”vanlig” mekaniker med men ändå så gnälls det på kostnader där.Tars skrev:Det ligger enormt många timmar bakom detta, och som Walker säger så kan det gå fort, just förarbetet och kunskapen är det man tar betalt för.
Stevvee skrev:Samma gäller ju en ”vanlig” mekaniker med men ändå så gnälls det på kostnader där.Tars skrev:Det ligger enormt många timmar bakom detta, och som Walker säger så kan det gå fort, just förarbetet och kunskapen är det man tar betalt för.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför tar du upp Mekonomen? Mekonomen är ju inte direkt dit jag iallafall skulle vända mig med en bil. Inte Meca heller.MDurante skrev:Stevvee skrev:Samma gäller ju en ”vanlig” mekaniker med men ändå så gnälls det på kostnader där.Tars skrev:Det ligger enormt många timmar bakom detta, och som Walker säger så kan det gå fort, just förarbetet och kunskapen är det man tar betalt för.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nja,
Kan du ta bilen till närmaste mekonomen och
få hjälp med toolbox för att programmera och ordna saker? Skulle inte tro det. Bara att få datorn inkopplad mot bilen kräver kunskap, går inte att använda uttaget Tesla använder då denna har en firewall, då måste man veta sin skit med kablar och hur man kopplar upp sig. Klart det är värt pengar.
När du säger "programmera" antar jag att du menar "ändra värden på parametrar". Och om det är så enkelt, varför gör du inte det själv och konkurrerar med ett bättre pris?Stevvee skrev:Varför tar du upp Mekonomen? Mekonomen är ju inte direkt dit jag iallafall skulle vända mig med en bil. Inte Meca heller.MDurante skrev:Stevvee skrev:Samma gäller ju en ”vanlig” mekaniker med men ändå så gnälls det på kostnader där.Tars skrev:Det ligger enormt många timmar bakom detta, och som Walker säger så kan det gå fort, just förarbetet och kunskapen är det man tar betalt för.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nja,
Kan du ta bilen till närmaste mekonomen och
få hjälp med toolbox för att programmera och ordna saker? Skulle inte tro det. Bara att få datorn inkopplad mot bilen kräver kunskap, går inte att använda uttaget Tesla använder då denna har en firewall, då måste man veta sin skit med kablar och hur man kopplar upp sig. Klart det är värt pengar.
Jag har programmerat många bilar i mina dagar både inom jobb och privat. Har även låst upp många funktioner hos ex Vag och Bmw. Jag skulle garanterat kunna hantera en Tesla också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej det är inte programmering men det kanske du inte visste? Har jag klagat på Tars?Verdi skrev:När du säger "programmera" antar jag att du menar "ändra värden på parametrar". Och om det är så enkelt, varför gör du inte det själv och konkurrerar med ett bättre pris?Stevvee skrev:Varför tar du upp Mekonomen? Mekonomen är ju inte direkt dit jag iallafall skulle vända mig med en bil. Inte Meca heller.MDurante skrev:Stevvee skrev:Samma gäller ju en ”vanlig” mekaniker med men ändå så gnälls det på kostnader där.Tars skrev:Det ligger enormt många timmar bakom detta, och som Walker säger så kan det gå fort, just förarbetet och kunskapen är det man tar betalt för.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nja,
Kan du ta bilen till närmaste mekonomen och
få hjälp med toolbox för att programmera och ordna saker? Skulle inte tro det. Bara att få datorn inkopplad mot bilen kräver kunskap, går inte att använda uttaget Tesla använder då denna har en firewall, då måste man veta sin skit med kablar och hur man kopplar upp sig. Klart det är värt pengar.
Jag har programmerat många bilar i mina dagar både inom jobb och privat. Har även låst upp många funktioner hos ex Vag och Bmw. Jag skulle garanterat kunna hantera en Tesla också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk